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Big 'ring Crash , three Vx220


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35 replies to this topic

#1 siztenboots

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Posted 03 October 2011 - 09:12 AM

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#2 Seb.F

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Posted 03 October 2011 - 09:14 AM

Uh oh, spaghetti-o's.

#3 siztenboots

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Posted 03 October 2011 - 09:19 AM

just spotted another one, you can see the orange one with stripes has quite a lot of rear damage here, and there is a red VX on the right

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#4 techieboy

techieboy

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Posted 03 October 2011 - 09:20 AM

Ouch.

#5 techieboy

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    Supercharger of Doom

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Posted 03 October 2011 - 09:22 AM

Would really like to know the story behind that incident(s). Can't work out what happened there. Whether the Speedsters had an issue first and the rest were caught up trying to avoid it, or what. :unsure:

#6 siztenboots

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Posted 03 October 2011 - 09:23 AM

Story details here http://jalopnik.com/...-130k-in-damage

#7 Seb.F

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Posted 03 October 2011 - 09:27 AM

Story details here

http://jalopnik.com/...-130k-in-damage



Doesn't really help all that much though, explains nothing really about the initial cause!

#8 siztenboots

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Posted 03 October 2011 - 09:42 AM

my mistake , yellow VX has a red rear clam , so thats just two then

#9 Seb.F

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Posted 03 October 2011 - 09:44 AM

my mistake , yellow VX has a red rear clam , so thats just two then


Has davemate been messing around again :lol:

#10 smiley

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Posted 03 October 2011 - 10:02 AM

Doesn't really help all that much though, explains nothing really about the initial cause!


The ring was doing maintenance, with unclear signing.
Have a look at this lap, recorded 2 min before the big bang. Starts @ 5 min isch

http://www.youtube.com/watch?v=Ee0QPWUwmgA

#11 siztenboots

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Posted 03 October 2011 - 10:08 AM

when you see it at that kind of approach speed thumbsdown

#12 Seb.F

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Posted 03 October 2011 - 10:09 AM

That's just phenominal. There was no signage at all?

#13 techieboy

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Posted 03 October 2011 - 10:14 AM

Keeerist. There wasn't a whole lot of warning there, was there? :blink:

#14 jonnyboy

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Posted 03 October 2011 - 10:18 AM

Wow pretty serious lack of judgement on the roadworks guys. You'd think they'd know better.

#15 VIX

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Posted 03 October 2011 - 10:23 AM

:o Madness! Can't believe there's not been more pile-ups - or a few dead workmen.

#16 smiley

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Posted 03 October 2011 - 10:31 AM

Some guy involved in the crash, posted on the ring forum.

http://www.touristen...95&postcount=66


Das Ringtaxi hat heute ne schwedische Corvette im Kesselchen abgeschossen! Ich war ca 5 Autos dahinter und muss sagen, dass was die NR GmbH da abzieht, ist ein ganz schlechter Witz!
Wie Ihr bestimmt mitbekommen habt, hat es heute eine längere Streckensperrung aufgrund eines schweren Unfalls gegeben. Über den Unfall an sich, will ich nur wenig loswerden, allerdings mehr über die Umstände:


Ich bin gegen 14.45 Uhr die erste Runde mit meiner Frau gefahren und gut durchgekommen. Die einzige Auffälligkeit in dieser Runde war, dass ein Leitplankenreparaturservice LKW samt Anhänger die NOS befuhr. Diesen hatte ich bereits Ausgang Adenauer Forst langsam überholt. Ich habe mir nur die Frage gestellt, was der denn da zu Suchen hat....

Die 2. Runde bin ich im Anschluss mit meinem Kumpel gefahren.
Ausgang Bergwerk Anfang Kesselchen stand dann an der linken Seite auf dem Grünstreifen der in Runde 1 erwähnte Anhänger des Leitplankenreparatur LKW´s: Der Schilderwald auf Diesem stellte eindeutig trotz geschätzen 140 bis 150 km/h folgendes dar: Fahrbahnverengung / 2 orange blinkende Warnlampen / 70 km/h Begrenzung. Jeder normal denkende Mensch sollte hier erkennen, dass eine mögliche Gefahrensituation besteht und seine Geschwindigkeit drastig reduzieren! Ich jedenfalls habe es erkannt und bin stark auf die Bremse. Mein Kumpel rief nur "Ach Du ********" als er das Chaos unmittelbar vor uns erkannte:
Querstehende verunfallte Autos, Leute auf der Fahrbahn, überall Teile und Scherben....
Nachdem wir gesehen hatten, dass bereits Leute nach hinten zum absichern unterwegs waren, haben wir uns auf den Weg gemacht, um zu checken, ob es Verletzte gab.
Ich bin dann nach ganz vorne gelaufen und konnte feststellen, dass es augenscheinlich keine argeren Verletzungen gab, was sich später auch als richtig herausstellte. Als ich wieder zum Standort des Ringtaxis zurück kam, bemerkte ich Feuer an dessen A Säule. Ich vermute, dass dort eine Flüssigkeit auf die heisse Bremse gelaufen war. Ein schwedischer Corvette Fahrer, der wie sich noch nach Zeugenaussagen herausstellte, vom Ringtaxi abgeschossen wurde, stellte auf Zuruf seinen Feuerlöscher zur Verfügung. Der Ringtaxifahrer hatte es aber leider nicht hinbekommen, die Sicherung von diesem zu entfernen
Kurzerhand hat mein Kumpel ihm dann den Feuerlöscher aus der Hand gerissen, das Ding entsichert und dessen Karre gelöscht.

Wie das Ganze passiert ist, kann ich nur aufgrund Aussagen von verwickelten Leuten widergeben:

Aufgrund des Anhängers incl. Schilderwald haben diverse Fahrer die Geschwindigkeit drastig reduziert. Dennoch ist es zu einem Unfall gekommen, in den mehrere Autos verwickelt wurden. Die Umstände möchte ich hier nicht erläutern.
Jedenfalls fuhr der Corvettefahrer an das Ende der Unfallstelle auf und kam noch locker zum stehen wurde dann vom Ringtaxi von hinten abgeschossen!
Meiner Meinung nach hätte das nicht passieren müssen, wenn der Taxifahrer mal lieber auf die Schilder geachtet hätte...
Als später die Streckensicherung an der Unfallstelle auftauchte, konnte man natürlich so einiges über Funk mitbekommen... unter anderem wurde der Streckensicherung aufgetragen, das verunfallte Ringtaxi nicht sichtbar, also mit einer Plane verdeckt von der Strecke zu bringen. Genau da fängt für mich die Sauerei an: fürchtet die NR GmbH etwa einen Imageverlust? Man redet immer von Gültigkeit der StVO bei den Tourifahrten und die Jungs in den weissen Schweineeimern dürfen auf der Strecke machen was sie wollen

Jedenfalls stellte sich mir die Grundsatzfrage, ob es an einem Sonntag wo nun mal sehr viel Verkehr auf der NOS herrscht wirklich nötig ist, eine Leitplankenreparatur durchzuführen und diese lediglich durch einen mit 2 Warnleuchten behangenen und Schildern versehenen Anhänger zu sichern. Ich halte das für einen ganz schlechten Scherz, der durchaus Leben kosten kann! Zum Glück gab es bei diesem Crash keine schweren Verletzungen.
Sollte eine Leitplankenreparatur wirklich notwendig gewesen sein, hätte man die Strecke für die komplette Reparaturzeit komplett sperren sollen oder mindestens mit ausreichend Fahnenschwenkenden Streckenposten safen müssen.


According to that, the signing on the maintenance car at 5.08 was all there was.

Replacing a piece of corrugated sheet on an open ring, calls for poor judgement in my book.

#17 siztenboots

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Posted 03 October 2011 - 10:39 AM

The ring has now shot taxi ne in Swedish Corvette Kesselchen! I was about 5 cars behind and have to say that what the NR GmbH as subtracted, is a very bad joke! As you have noticed determined, it is a longer route barring a major accident given. About the accident itself, I want to get rid of little but more about the circumstances: I am opposed to clock 14.45 in the first round went with my wife and came through well. The only abnormality in this round was that a guardrail repair service truck and trailer drove on the NOS. This I had already surpassed Adenauer Forst starting slowly. I have asked myself the question just what has to search for since .... The second I've driven round in connection with my buddy. Starting mine early Kesselchen then stood on the left side on the grass verge of the mentioned in Round 1 supporter of the guardrail repair trucks: The forest of signs on this experience clearly despite 140 bis 150 km / h Estimated represent the following: road narrowing / 2 orange flashing warning lights / 70 km / h limit. Any normal thinking person should recognize here that there is a potential hazard situation and reduce its speed drastig! I have at least recognized it and am strong on the brakes. My buddy just said "Oh you ********" as he immediately recognized the chaos before us: Standing Cross crashed cars, people on the road, parts and pieces everywhere .... After we had seen that already protect people go back to were we have put ourselves on the way to check whether there were casualties. I then ran all the way forward and could see that there apparently were no injuries argeren what later turned out to be correct. When I returned to the location of the ring taxi came back, I noticed fire on the A pillar. I suspect that there was a run on the hot brake fluid. A Swedish Corvette driver, who as it turned out not according to witnesses, was shot down by the ring taxi turned to shout his fire extinguisher available. The ring taxi driver but unfortunately it does not manage to remove the fuse of this Without further ado, my buddy has it then pulled the fire extinguisher from his hand, cocked the thing and deleted his cart. How it all happened, because I can only give contradictory statements from people involved: Because the trailer incl Schilderwald various drivers have reduced the speed drastig. Nevertheless, there has been an accident, have been implicated in several cars. The circumstances I do not want to explain here. Anyway, the Corvettefahrer drove to the end to the accident scene and came to stand still loose from the ring taxi was then shot from behind! In my opinion this would not have to happen if the taxi driver had'd better pay attention to the signs ... Later emerged as the route to securing the accident site, one could naturally so few noticed on the radio ... among other things, the track safety has been applied, the injured ring taxi is not visible, then covered with a tarp to put off the track. Exactly captures for me the mess: NO GmbH fears about a loss of reputation? People always talk about the validity of the Highway Code at Tourifahrten and the guys in the white buckets of pigs may make on the track what they want In any event, introduced himself to me the fundamental question of whether there is a Sunday where now even a lot of traffic on the NOS, there really is necessary to perform guardrail repair and this only by one with two warning lights hung and secured signs marked trailer. I think this is a very bad joke, which may well cost lives! Luckily there were no serious injuries in this crash. If a guardrail repair should have been really necessary, would be off-line for the complete repair time or at least completely Safen with enough flag-waving marshals must.

#18 smiley

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Posted 03 October 2011 - 11:35 AM

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Looking at all those UK plates, that's a trip that went sour really bad :blink:

Edited by smiley, 03 October 2011 - 11:38 AM.


#19 Count Vaux Alot

Count Vaux Alot

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Posted 03 October 2011 - 11:46 AM

WoW what a mess!

#20 Duncan_F

Duncan_F

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Posted 03 October 2011 - 12:03 PM

Keeerist. There wasn't a whole lot of warning there, was there? :blink:

With so little warning that was just an accident waiting to happen.




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