Jump to content


Photo

Köpråd - Fälgar Och Sänkningssats.


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Fredde 3808

Fredde 3808

    Member

  • Pip
  • 20 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala, Sweden

Posted 14 October 2011 - 09:53 PM

Har försökt att söka men fann inget svar. Vart kan jag hitta en svenskimportör av ATS DTC fälgar? Funderar även på att eventuellt ta ner bilen några centimeter mot marken. Jag är ingen banåkare men kommer troligen åka lite konbana. Så det behöver inte vara några värsting rejsprylar. Förstör en sänkning symmetrin i upphägningen på något sätt? Då jag antar att lotus har gjort sitt jobb ifrån början. Tror coilovers är bäst för min del då jag gärna vill ha möjlighet att ställa in själv. Jag har en rejäl backe ner till garaget. Hade först intalat mig att jag aldrig skulle sänka då bilen är förvånatsvärt komfortabel. Tar sig lätt över vägbulor och ojämnheter vilket är väldigt skönt. Men det gör ju så mycket på utseendet med några centimeter. Hur upplever ni era sänkta bilar och vad rekommenderar ni? Tack på förhand!

#2 Speedsterspeed

Speedsterspeed

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 710 posts
  • Gender:Male

Posted 15 October 2011 - 07:29 AM

Det "normala" är nog ändå att när man väl börjar så fortsätter man :-) Jag kör med RSX590 från Spax och har utvecklat konceptet med utprovade fjädrar (mkt hårdare). I original utförande så kommer jag ihåg att jag upplevde dem som komfortabla. Glöm inte att du bör byta krängningshämmaren samtidigt, titta på lösningen från Cornering force http://www.mangomoto...?id_product=23. Själv sugen på densamma. Jarl kör med denna lösning. Verkar gå bra ihop med mjukare fjädring... Jag använder andra fälgar än efterfrågade och vet inte om de som har dem har köpt inom Sverige, jag tror att du gör bäst i att köpa från utlandet, finns säker många som har en specifikation klar för Speedstern....

#3 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 15 October 2011 - 11:20 AM

Jag köpte GAZ Gold för ett par år sedan. Ca 7000:- har jag för mig. Funkar fint. Har sänkt liite grand för att jag precis som du har en typ raketuppskjutningsramp till garageinfart.

#4 Takaie

Takaie

    Newbie

  • 3 posts

Posted 30 October 2011 - 08:17 PM

Fälgarna köpte jag från moto-concept.de Det funkade jädrigt smidigt Sänkt var bilen av tidigare ägare. Har inga referenser från standard men jag försöker missa håligheter så gott jag kan. Kört med r888 däck hela sommaren och jag måste fegat för jag har inte fått den att släppa än




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users