Jump to content


Drömmen Om "fyndet"


  • Please log in to reply
150 replies to this topic

#41 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 10 September 2004 - 11:13 AM

Den behövs nog helt klart mappas. Iaf om man ska ha ut det mesta av grejerna... Blir Unichip till våren. Har tyvärr inte haft så många möjligheter att testa bilen så mycke än då jag har haft rännasketar i en vecka :sick: (varit i Turkland) Trodde man skulle höra mer insugsljud nu, men med taket på så hörs det bara lite över 5500rpm.

#42 Guest_Fredrik (Guest)

Guest_Fredrik (Guest)

Posted 11 September 2004 - 08:08 PM

Hej igen! OK! Om ni fortfarande står fast vid att visa en wannabe hur en Speedster ser ut så verkar jag kunna komma loss imorgon 12/9. Är det någon av er som har lust så kan ni kontakta mig på 0702-982090. Det kanske är ofint att ge ut sitt nummer så här men jag vet tyvärr inget annat sätt. Kan ni inte nu så är jag fortfarande sugen senare i veckan bara så att ni vet. Imnotworthy

#43 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 12 September 2004 - 08:20 AM

Hej igen!
OK! Om ni fortfarande står fast vid att visa en wannabe hur en Speedster ser ut så verkar jag kunna komma loss imorgon 12/9. Är det någon av er som har lust så kan ni kontakta mig på 0702-982090.
Det kanske är ofint att ge ut sitt nummer så här men jag vet tyvärr inget annat sätt. Kan ni inte nu så är jag fortfarande sugen senare i veckan bara så att ni vet. Imnotworthy

Om du reggat dig i forumet hade du kunnat skicka ett PM (private message) till berörda.
Registrera dig!

#44 Guest_Nonyet (Guest) (Guest)

Guest_Nonyet (Guest) (Guest)

Posted 12 September 2004 - 10:00 AM

OK här får man lära sig saker. Så nu är jag registrerad och klar. Eftersom alla här har ett häftigt alias så fick det bli "Nonyet" som förhoppningsvis får bytas ut inom det snaraste. MVH / fd -Fredrik-

#45 Guest_Nonyet (Guest) (Guest)

Guest_Nonyet (Guest) (Guest)

Posted 12 September 2004 - 10:06 AM

Ja helt inloggad och klar var ju inte men om en stund skall jag säkert gått igenom allt och kanske förstått det mesta. Som ni förstår har jag aldrig varit med i nåt forum förut. / Nonyet Imnotworthy

#46 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 12 September 2004 - 01:03 PM

Om du lugnar dej till helgen så kanske du kan få köra både orginal och lätt moddad Speedster... Beror på om JawZ ska ut o rallly Jag är iaf ledig då (fast de är jag ju alla andra dagar i veckan oxå förutom tis, ons, tors)

#47 Nonyet

Nonyet

    Member

  • Pip
  • 66 posts

Posted 13 September 2004 - 11:46 AM

Vad skall man säga?? :o Ett stillsamt ooaaaooo kanske. Igår fick jag en åktur runt Linköping som jag sent, om någonsin, kommer att kunna glömma. 290 km/h med fullt ställ i rondellerna satte sig djupt in i hjärnbarken. Nåja, 290 km/h var kanske upplevd hastighet men stället var otroligt verklighetsförankrat. :D Några första intryck av en Speedster i verkligheten. Den är helt otroligt läcker, mycket läckrare än någon bild har lyckats förmedla, svårare att ta sig in i med taket på än vad jag trodde och mycket mer verklig än jag trodde också. ;) Närvarokänslan på vägen var ju helt absurd. Du kände ju verkligen hur fort den gick, och fort gick den verkligen, du kände ju också om asfaltsläggaren hade kvävt en nysning mitt på raksträckan, det kändes ju som om du hade ett hjul i varje hand, helt otroligt. Omtumlande. Om jag någonsin har velat ha en förut så har det blivit otroligt mycket mera nu. Ett stort bock och tack och all heder åt Clipping_point vars flin i rondellen för alltid kommer att vara inristat i mitt minne. :groupjump: Imnotworthy

#48 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 13 September 2004 - 12:40 PM

Du är "förlorad" (vunnen är kanske mer rätt här...?) det hörs ju lång väg... Samma sak hände mig, jag fick chansen att provköra och sedan var det ju bara att plocka fram plånboken...

#49 Nonyet

Nonyet

    Member

  • Pip
  • 66 posts

Posted 21 September 2004 - 07:50 PM

Jahapp nu börjar vi. Drömbil nr 1 hittad i Tyskland. Mandarinfärgad 03:a som gått 450 mil för 17500€ kan väl inte vara fel? Om man nu tycker om en televerksfärgad bil, vilket vi gör. Problemet är bara att säten och softtop är blått!!!! Detta tycker vi inte om. Vad göra tycker ni? Är det någon av er som fullkomligt längtar efter en blå inredning till er bil eller har Dude kanske en uppsättning svarta stolar liggande bredvid sina fönstervevar? Suck, aldrig får man vara riktigt glad.

#50 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 21 September 2004 - 08:56 PM

Kul! Och billigt! Blått med mandarin passar väl ihop, men svart kanske ser fränare ut. O bara 450 mil, den är ju ny!! :groupjump:

#51 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 22 September 2004 - 04:14 AM

Fan det är ju bara att slå till thumbsup Blått tak suger väll en del kanske, o blå stolar, nja blir väll en vanesak... ;) Hade gärna haft en mandarin Speedster, men den här gången fick man nöja sej med en svart :rolleyes:

#52 Nonyet

Nonyet

    Member

  • Pip
  • 66 posts

Posted 22 September 2004 - 11:28 AM

Vänja sig,,, Nja. På ebay finns det ett par stolar som ser svarta ut men det står något om mörkblått i texten. Hmmm. Hursomhelst är ju fortfarande taket blått. Jag hoppas fortfarande mest på att Dude har något som blivit över från räserbygget. Kan det vara så? :unsure:

#53 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 22 September 2004 - 11:41 AM

Köp! Åk ner nu åsså kommer du Kinnekulle på lördag :rolleyes:

#54 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 22 September 2004 - 02:36 PM

ledsen att jag inte svarat på dina pm, men jag har en jävla tid nu :( . jag har en slashad svart soft-top(inbrott) och ett par svarta skinnstolar. ett bud på stolarna och dom kan bli dina ;) skambud föraktas å det grövsta :rolleyes:

#55 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 22 September 2004 - 04:01 PM

Du får 100 spänn! thumbsup

#56 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 22 September 2004 - 05:10 PM

Det är ju inget att bry sig om ifall klädseln på stolarna är blå, går ju att byta om man nu inte skulle gilla det (jag tycker det är snyggt iof) låter som ett bra pris också :)

#57 Nonyet

Nonyet

    Member

  • Pip
  • 66 posts

Posted 23 September 2004 - 06:06 AM

OK JawZ, visst skulle det vara coolt med en gul bil med blå klädsel. Om du vill byta inredning så står jag till tjänst med arbetet, hehehe. Ledsen för mailbombningen Dude men jag var inte säker på att jag gjorde rätt så jag försökte från ett par olika datorer. Precis när du har gett mig erbjudandet så dyker det dock upp en mandarin med svart inredning. Dock är den lite dyrare så nu vidtar stora prutningen. Återkommer med rapporter och eventuellt bud på stolarna. Jag kommer dock att ge dig lite mer än 100 spänn. :D Hade du dörrsidorna liggande också? Har ni några fler handfasta råd till prutningen. Den förra killen bara garvade och tyckte att "det ringer alltid en massa galningar och vill pruta på cabbar på hösten" och så prutade han 100 Eur. Suck.

#58 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 23 September 2004 - 06:41 AM

har dörrsidor också. det är mkt svårt att pruta överlag i tyskland. priserna är redan så pass låga att dom allra flesta är omöjliga. ibland går det, ibland inte :D

#59 Nonyet

Nonyet

    Member

  • Pip
  • 66 posts

Posted 23 September 2004 - 01:34 PM

Hjälp!! Nu händer det saker och det är jag inte van vid. Pris är överrenskommet och allt verkar klart, då är bara frågan, vilket försäkringbolag. Mitt vanliga Ansvar ville ju klå mig på en månadslön ungefär. På någon tråd här har jag för mig att nån av er mumlade om 7000:- Kan det stämma? :blink:

#60 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 23 September 2004 - 01:47 PM

Jag har SalusAnsvar, dom rånar mej på 885:-/mån inkl allriskförsäkring (29 år, körkort drygt 10 år, inga olyckor, har bara "ägt" bil ca 1,5 år innan :rolleyes: , bor i stan). Tycker det är rätt så överkommligt, även om jag tycker att det borde bli billigare när man har garage, men det spelade visst ingen roll :beat:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users