Jump to content


Photo

Eftermarknads Ratt Och Besiktning.


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Aerodynamic

Aerodynamic

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,455 posts

Posted 03 September 2014 - 07:12 PM

Hej Speedster ägare, ramlade över en tråd på rejsa häromdagen som handlade om snapp off nav och även då om ratt med eller utan airbag. Jag antar att alla Speedsters har airbag original. Är det någon här som besiktigat sin bil med eftermarknadsratt utan airbag som haft problem vid besiktningen? Lite samma fråga till er med stora vingar, besiktigar ni era bilar med dom på? http://rejsa.nu/foru...pic.php?t=95781 Med vänlig hälsning, Per

#2 Tonie Pettersson

Tonie Pettersson

    Super Member

  • PipPip
  • 422 posts
  • Gender:Male
  • Location:Katrineholm, Sweden

Posted 03 September 2014 - 07:40 PM

Fd. grannen hade en Speedster för ett par år sen. Han besiktade nog två-tre gånger med ett snap-off som jag hade gjorde åt han. Är ju som vanligt väldigt godtyckligt när det kommer till svensk bilprovning.

#3 Mattias

Mattias

    Super Member

  • PipPip
  • 296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gothenburg

Posted 07 September 2014 - 01:40 PM

Hej, jag har snap-off och ingen airbag och har inte haft några problem. Har ifs lyckats besiktiga med huvlås, stcc däck, xenon, de frågade om denna fanns som opc när de såg motorn... Har även fått besiktiga själv när gubben inte kom in i bilen. Aröd gbg är bra skit :) De verkar förstå att det är en bil ämnad för banåkning :) Kan ju även nämna att jag numer släckt airbaglampan men den var tänd under första två besiktningarna. Med vänlig hälsning, Mattias

#4 Speedsterspeed

Speedsterspeed

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 710 posts
  • Gender:Male

Posted 08 September 2014 - 06:15 AM

Hej Speedster ägare, ramlade över en tråd på rejsa häromdagen som handlade om snapp off nav och även då om ratt med eller utan airbag. Jag antar att alla Speedsters har airbag original. Är det någon här som besiktigat sin bil med eftermarknadsratt utan airbag som haft problem vid besiktningen? Lite samma fråga till er med stora vingar, besiktigar ni era bilar med dom på? http://rejsa.nu/foru...pic.php?t=95781 Med vänlig hälsning, Per

Jag har aldrig försök att besiktiga med vinge... de säger att det är absolut no no....splittern låter jag däremot vara på...



#5 Aerodynamic

Aerodynamic

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,455 posts

Posted 27 September 2014 - 06:51 PM

Ok, tänkte fixa i ordning en vinge som kommer sitta lågt under vintern som jag tänkte ha till vardags. Och sedan sätta dit en större vinge under banträffar och komplettera med canards i fram. Jag har för mig jag läst någonstans att en vinge som inte går över 3cm i förhållande till ett referens plan är OK.

#6 Jimsan

Jimsan

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 553 posts
  • Gender:Male
  • Location:Schweden
  • Interests:Blöjbyte, barnvagnar, mjölkersättning, kolik och sömnlösa nätter.

Posted 19 February 2017 - 08:42 PM

Hej, jag har snap-off och ingen airbag och har inte haft några problem. Har ifs lyckats besiktiga med huvlås, stcc däck, xenon, de frågade om denna fanns som opc när de såg motorn... Har även fått besiktiga själv när gubben inte kom in i bilen. Aröd gbg är bra skit :) De verkar förstå att det är en bil ämnad för banåkning :) Kan ju även nämna att jag numer släckt airbaglampan men den var tänd under första två besiktningarna. Med vänlig hälsning, Mattias

 

Du har inga bilder på dina huvlås? Fäst dem i de gamla hålen där gummiplupparna som ska stadga upp huven sitter?

 

Mvh Jim



#7 Mattias

Mattias

    Super Member

  • PipPip
  • 296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gothenburg

Posted 02 March 2017 - 09:21 PM

 

Hej, jag har snap-off och ingen airbag och har inte haft några problem. Har ifs lyckats besiktiga med huvlås, stcc däck, xenon, de frågade om denna fanns som opc när de såg motorn... Har även fått besiktiga själv när gubben inte kom in i bilen. Aröd gbg är bra skit :) De verkar förstå att det är en bil ämnad för banåkning :) Kan ju även nämna att jag numer släckt airbaglampan men den var tänd under första två besiktningarna. Med vänlig hälsning, Mattias

 

Du har inga bilder på dina huvlås? Fäst dem i de gamla hålen där gummiplupparna som ska stadga upp huven sitter?

 

Mvh Jim

 

 

Hej,

 

Japp sitter i hålen för gummiplupparna, satte en bit silikonslang över nya pinnarna som blir som en liten fjäder så huven sitter stumt när den är stängd.

 

Mvh,

Mattias

 

Bild finns här: http://www.garaget.o...2&image=1208983



#8 Jimsan

Jimsan

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 553 posts
  • Gender:Male
  • Location:Schweden
  • Interests:Blöjbyte, barnvagnar, mjölkersättning, kolik och sömnlösa nätter.

Posted 03 March 2017 - 06:03 PM

Kanon tack Mattias!

 

Köpte den modellen av huvlås fast från biltema men när jag öppnade dem så var en trög som fasen så det vill jag inte sätta på bilen. Ska hitta några vettiga sen åker borren fram:)






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users