Jump to content


Photo

Splitter/diffusor


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#21 Flashen

Flashen

    Member

  • Pip
  • 43 posts
  • Gender:Male
  • Location:Linköping

Posted 27 March 2018 - 03:44 PM

Flashen: Den är absolut lagningsbar, bara inte haft tid att göra nåt åt saken. Den är rätt stor men inte enorm. Den såldes av en kille här förut och kallas för "Robin splitter".   Bild här: www.vx220.org.uk/forums/topic/102660-front-splitter-new/   Mvh

Tyckte först den såg liten ut men vid närmare koll verkar den ju se riktigt bra ut. Har du några bilder månne?

#22 Adventure

Adventure

    Member

  • Pip
  • 163 posts
  • Gender:Male
  • Location:Kalmar
  • Interests:Everything that is fast

Posted 03 April 2018 - 04:58 PM

 

 

 

Ska se om jag hinner med i helgen. Var håller du till?

Jag bor i Linköping.  
  Får man låna lite plats i garaget månntro om ni ska ses? :) Vi försöker, väldigt lågintensivt, frakta upp lite saker från Adventure till mig i Örebro. Kommer sakerna till Linköping är det klart närmre än Kalmar :)
Absolut, det går bra. Bara att höra av sig! :)

 

Hej,

Jag har sålt en Lotus Twincam-topp till en Örebroare. Han kommer och hämtar och säger att han kan ta med era grejor samtidigt. Kan dock dröja några veckor innan han hämtar.

 

/Lars



#23 Jocke_D

Jocke_D

    Super Member

  • PipPip
  • 407 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro, Sweden

Posted 04 April 2018 - 12:10 PM

Grymt bra ! :)

Har funderat på att köpa en Caravelle som står i Kalmar och tänkte ta upp allt om jag köper den. Dock lite för osäkert att bussen finns kvar när jag bestämt mig för att passa på det här fraktsättet :)

 

 

PS om det är den andre medlemmen i LCCS som bor i Örebro är vi i princip grannar :)


Edited by Jocke_D, 04 April 2018 - 12:12 PM.


#24 Adventure

Adventure

    Member

  • Pip
  • 163 posts
  • Gender:Male
  • Location:Kalmar
  • Interests:Everything that is fast

Posted 04 April 2018 - 03:48 PM

Grymt bra ! :)

Har funderat på att köpa en Caravelle som står i Kalmar och tänkte ta upp allt om jag köper den. Dock lite för osäkert att bussen finns kvar när jag bestämt mig för att passa på det här fraktsättet :)

 

 

PS om det är den andre medlemmen i LCCS som bor i Örebro är vi i princip grannar :)

Hej Jocke,

 

Om du vill så kan jag ta mig en titt på bilen innan du bestämmer dig för att köpa. (är tillbaka i Kalmar på fredag).

 

Herren som köpt toppen heter Hagman. Kanske din granne :)

 

Om du köper bil så är han nog intresserad av att du hämtar hans delar också :)



#25 rabbidog

rabbidog

    Member

  • Pip
  • 194 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medway, Kent

Posted 04 April 2018 - 11:37 PM

With so many smiley faces and winks, wish i has the time to translate this thread... :dry:



#26 Jocke_D

Jocke_D

    Super Member

  • PipPip
  • 407 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro, Sweden

Posted 05 April 2018 - 11:13 AM

 

Grymt bra ! :)

Har funderat på att köpa en Caravelle som står i Kalmar och tänkte ta upp allt om jag köper den. Dock lite för osäkert att bussen finns kvar när jag bestämt mig för att passa på det här fraktsättet :)

 

 

PS om det är den andre medlemmen i LCCS som bor i Örebro är vi i princip grannar :)

Hej Jocke,

 

Om du vill så kan jag ta mig en titt på bilen innan du bestämmer dig för att köpa. (är tillbaka i Kalmar på fredag).

 

Herren som köpt toppen heter Hagman. Kanske din granne :)

 

Om du köper bil så är han nog intresserad av att du hämtar hans delar också :)

 

 

Det är nog inte han. Skickar lite PM till dig...

 

 

 

With so many smiley faces and winks, wish i has the time to translate this thread... :dry:

 

That's just how we Swedes are. Happy and friendly :)



#27 glitch

glitch

    Super Member

  • PipPip
  • 275 posts
  • Location:Stockholm

Posted 05 April 2018 - 02:21 PM

 

Flashen: Den är absolut lagningsbar, bara inte haft tid att göra nåt åt saken. Den är rätt stor men inte enorm. Den såldes av en kille här förut och kallas för "Robin splitter".   Bild här: www.vx220.org.uk/forums/topic/102660-front-splitter-new/   Mvh

Tyckte först den såg liten ut men vid närmare koll verkar den ju se riktigt bra ut. Har du några bilder månne?

 

 

Skickade faktiskt iväg den idag till RP Glasfiber för att de skulle kolla på den / laga den.

Jag föreslog att de skulle göra formar på den så även andra kan ha glädje av den. Vi får se vad det blir av det hela.  



#28 Flashen

Flashen

    Member

  • Pip
  • 43 posts
  • Gender:Male
  • Location:Linköping

Posted 05 April 2018 - 03:19 PM

 

Flashen: Den är absolut lagningsbar, bara inte haft tid att göra nåt åt saken. Den är rätt stor men inte enorm. Den såldes av en kille här förut och kallas för "Robin splitter".   Bild här: www.vx220.org.uk/forums/topic/102660-front-splitter-new/   Mvh

Tyckte först den såg liten ut men vid närmare koll verkar den ju se riktigt bra ut. Har du några bilder månne?  
  Skickade faktiskt iväg den idag till RP Glasfiber för att de skulle kolla på den / laga den. Jag föreslog att de skulle göra formar på den så även andra kan ha glädje av den. Vi får se vad det blir av det hela.  
Smutt! 😊 För rätt pris kan jag vara intresserad. 👍

#29 glitch

glitch

    Super Member

  • PipPip
  • 275 posts
  • Location:Stockholm

Posted 04 June 2018 - 02:13 PM

Fick till slut en offert för att laga den, det var betydligt mer än en ny :( trots att jag frågade flera gånger innan.

Fick meddelande nu från en på forat i Tyskland som var sugen på malla av den, fast nu ligger min splitter i norrland knappt 400 pix i frakt senare :(

Får se vad det blir med tysken om den hamnar där kanske det blir några formar och produktion ändå.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users