
Montera K20a?
#1
Posted 12 December 2004 - 03:07 PM
#2
Posted 12 December 2004 - 03:17 PM
http://www.hondaklub...wtopic=6250&hl=
Klart det måste gå att stoppa in en K20A i Speedstern

#3
Posted 12 December 2004 - 03:19 PM
- Bygga/ändra bakram
- Bygga/ändra drivaxlar
- Bygga/ändra växellänkage
- Stand-alone/ Honda ECU som ska anpassas till resten av bilen
- Bråk med myndigheter
- ...å sen bli frånåkt av Speedster Turbos iaf
...filar vidare på min Eulalia III
/Ã…sa-Nisse
#4
Posted 12 December 2004 - 03:34 PM
Edited by Makinen, 12 December 2004 - 03:36 PM.
#5
Posted 12 December 2004 - 03:50 PM



#6
Posted 12 December 2004 - 04:00 PM

#7
Posted 12 December 2004 - 04:05 PM




#8
Posted 12 December 2004 - 04:11 PM
Jag har väldigt svårt att se att en turbo skulle vara bättre på något sätt. Har hittills aldrig kört en turbobil med acceptabel motorkaraktär. Det är inte rakt fram jag kör med bilen och jag drar inte släp med den.Jag bara menar att, om man vill ha mer klös i en Speedster, då är det överlägset enklaste sättet att lägga ut futtiga 50 tusen och byta upp sig.
Det enda jag skulle kunna köpa i samma anda som är färdigt är en Exige, men det kostar mer än 50 kkr till och dessutom får man en K-maskin som knappt tål att användas.
Nästa alternativ är förstås att behålla bilen som den är ett par år och köpa en T350C.
I vilket fall som helst så "kan" jag inte bygga nu i vinter pga att jag har bilen finansierad och vill inte riskera att behöva betala allt på ett bräde.
#9
Posted 12 December 2004 - 05:11 PM

#10
Posted 12 December 2004 - 06:50 PM

#11
Posted 12 December 2004 - 08:51 PM
Vad är problemet med att ta det som ombygge? De reglerna lär aldrig funka på en trimmad bil. Skulle verkligen hata att skruva dit alla originalprylar varje år för att besikta.mäkinen:
det enda sättet att få den där operationen godkänd är att använda ombyggt/amatörbyggt fordon.
#12
Posted 12 December 2004 - 09:14 PM
Vad är problemet med att ta det som ombygge? De reglerna lär aldrig funka på en trimmad bil. Skulle verkligen hata att skruva dit alla originalprylar varje år för att besikta.mäkinen:
det enda sättet att få den där operationen godkänd är att använda ombyggt/amatörbyggt fordon.
skrev fortare än hjärnan tidigare

om jag inte missminner mig, så kan du inte nyttja ombyggt fordon-reglerna på en helbilsgodkänd bil.
maila gustaf ulander och fråga

Edited by dude, 12 December 2004 - 09:15 PM.
#13
Posted 12 December 2004 - 09:25 PM
#14
Posted 12 December 2004 - 10:16 PM
Nu snackar vi seriösa trimningar alltsåeller lägga i en V8.


#15
Posted 12 December 2004 - 10:20 PM
Då kan man ju skaffa sig en dumpventilhehe, men när du sen lagt 50k på en turbo så vill du ju ha goare ljud i maskineriet oxå,


#16
Posted 12 December 2004 - 10:26 PM
Jag trodde det var din uppgift att sitta brevid JawZ och låta "psshhh! psshhh!" när ni är ute och åker.Då kan man ju skaffa sig en dumpventilhehe, men när du sen lagt 50k på en turbo så vill du ju ha goare ljud i maskineriet oxå,
![]()
![]()

#17
Posted 12 December 2004 - 10:39 PM
Nae, jag har en så mkt mer viktig uppgift, jag sköter växelspakenJag trodde det var din uppgift att sitta brevid JawZ och låta "psshhh! psshhh!" när ni är ute och åker.
Då kan man ju skaffa sig en dumpventilhehe, men när du sen lagt 50k på en turbo så vill du ju ha goare ljud i maskineriet oxå,
![]()
![]()
![]()



#18
Posted 12 December 2004 - 10:45 PM
Det har jag förstås ingen koll på. Är det så får bilen vara orörd.om jag inte missminner mig, så kan du inte nyttja ombyggt fordon-reglerna på en helbilsgodkänd bil.
Sugmaskiner med skojiga kamaxlar brukar ha en tendens att ge lustiga avgasvärden på låga varv.
Turbomaskiner låter som trasiga tryckluftssystem.

#19
Posted 13 December 2004 - 07:05 AM
Turbomaskiner låter som trasiga tryckluftssystem.

Du är bara avis på dom som har turbo

#20
Posted 13 December 2004 - 08:26 PM
Jag har haft en turbobil. Den gick sönder. Föredrar en riktig motor som sjunger utan att ljudet dämpas av en avgasbroms.Turbomaskiner låter som trasiga tryckluftssystem.
![]()
Du är bara avis på dom som har turbo![]()
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users