Jump to content


Photo

Jag Mötte Lassie...


  • Please log in to reply
244 replies to this topic

#81 AFX

AFX

    Member

  • Pip
  • 30 posts

Posted 27 March 2008 - 01:15 PM

Halloj! Såg en silverfärgad speedster från tunnelbanan i Abrahamsberg. Stod parkerad nere i bostadsområdet nära järnaffären. Registreringsnummer xbs***. Oklart om det var en N/A eller Turbo. Någon här kanske? Vårkänslorna är maximala nu när man sett årets första speedster :-D. Tidernas bästa vårtecken tätt följt av tussilago.

#82 Anna

Anna

    Member

  • Pip
  • 10 posts
  • Gender:Female
  • Location:Göteborg/Bohus

Posted 16 April 2008 - 02:36 PM

Silverfärgad Speedster med regnr XGU*** på Gamla Kronvägen i Partille (Partille centrum) idag vid 16-tiden. Satt själv bra kamouflerad i en liten Peugeot 206.....

#83 Nicke

Nicke

    Member

  • Pip
  • 84 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden

Posted 16 April 2008 - 07:56 PM

Halloj!

Såg en silverfärgad speedster från tunnelbanan i Abrahamsberg. Stod parkerad nere i bostadsområdet nära järnaffären. Registreringsnummer xbs***.
Oklart om det var en N/A eller Turbo.

Någon här kanske?
Vårkänslorna är maximala nu när man sett årets första speedster :-D. Tidernas bästa vårtecken tätt följt av tussilago.

-----------------------

Silverfärgad Speedster med xbs....klingar bekant i mina öron....kan bekräfta att det är en N/A, det är nämligen min gamla! :D (nr2450)

#84 Alfons

Alfons

    Super Member

  • PipPip
  • 422 posts
  • Gender:Male

Posted 17 April 2008 - 03:05 PM

Tror det var i förrgår. Såg en silvrig turbo vid Norremarksrondellen i Växjö. Jag drog ett extra varv med min röda SuperdieseltractorAudi och körde upp på insidan innan jag svängde av mot Kalmar och Speedstern drog rakt fram mot stan. Tänkte vinka, men kom på att jag satt i en traktor... :rolleyes:

#85 Chraser

Chraser

    Member

  • Pip
  • 47 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 17 April 2008 - 06:47 PM

Tror det var i förrgår. Såg en silvrig turbo vid Norremarksrondellen i Växjö. Jag drog ett extra varv med min röda SuperdieseltractorAudi och körde upp på insidan innan jag svängde av mot Kalmar och Speedstern drog rakt fram mot stan. Tänkte vinka, men kom på att jag satt i en traktor... :rolleyes:



Hej Alfons,
Det var nog jag som kom körandes, för jag såg nämligen en röd audi som det satt en person i som höll på att vrida nacken av sig när jag kom körandes :)
Dock är det tyvärr ingen turbo (var nog "turbo-luftintag" som spökade till det...)

mvh
Mattias

#86 Dflex

Dflex

    Member

  • Pip
  • 119 posts

Posted 17 April 2008 - 08:46 PM

Såg en svart speedster med svart softtop i rondellen, södra infarten till Helsingborg runt åtta tiden i morse. Hann tyvärr inte få någon närmare titt och körde själv en högst anonym honda så ingen risk att vederbörande såg mig. Kan det vara 3722 måntro? Är det den som är ute på blocket? /Mvh Daniel -Edit spottade var visst inte ett så välklingande svengelskt ord för "såg" i detta sammanhang...

Edited by Dflex, 17 April 2008 - 08:50 PM.


#87 figge

figge

    Member

  • Pip
  • 19 posts

Posted 18 April 2008 - 06:15 AM

Det var 3722! Sista svängen med gänget så att säga,sålde den senare på eftermiddagen....... Finns numera i kalmar.

#88 Matte

Matte

    Super Member

  • PipPip
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden

Posted 20 April 2008 - 05:22 AM

Såg en gul Speedster med Lotus fälgar och gälar på fram skärmarna igår. Var nära Kungsbacka mellan Kungsbacka och Lindome. Jag körde själv en Honda Transalp (motorcykel) och körde om strax innan Freeport och Willys. Vem kunde det ha varit, Jaws?

Edited by Matte, 20 April 2008 - 05:23 AM.


#89 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 20 April 2008 - 05:31 AM

Såg en gul Speedster med Lotus fälgar och gälar på fram skärmarna igår. Var nära Kungsbacka mellan Kungsbacka och Lindome.

Jag körde själv en Honda Transalp (motorcykel) och körde om strax innan Freeport och Willys. Vem kunde det ha varit, Jaws?


:yeahthat: det var jag ja :D

#90 RacerJo

RacerJo

    Member

  • Pip
  • 245 posts
  • Location:Varberg Sweden
  • Interests:Racing in all scales

Posted 20 April 2008 - 05:46 PM

Träffade den nye ägaren till 0235 nu i kväll i Varberg :) , tipsade honom om vår sida :D .

Edited by RacerJo, 20 April 2008 - 05:48 PM.


#91 Matte

Matte

    Super Member

  • PipPip
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden

Posted 21 April 2008 - 01:51 PM

Såg en gul Speedster med Lotus fälgar och gälar på fram skärmarna igår. Var nära Kungsbacka mellan Kungsbacka och Lindome.

Jag körde själv en Honda Transalp (motorcykel) och körde om strax innan Freeport och Willys. Vem kunde det ha varit, Jaws?


:yeahthat: det var jag ja :D


Tänkte nästan det. Snyggt med de nya hjulen. Märker du någon skillnad på hur bilen uppför sig nu? Dety var väl du som hade inne bilen för hjulinställning med?

#92 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 22 April 2008 - 09:34 AM

Såg en gul Speedster med Lotus fälgar och gälar på fram skärmarna igår. Var nära Kungsbacka mellan Kungsbacka och Lindome.

Jag körde själv en Honda Transalp (motorcykel) och körde om strax innan Freeport och Willys. Vem kunde det ha varit, Jaws?


:yeahthat: det var jag ja :D


Tänkte nästan det. Snyggt med de nya hjulen. Märker du någon skillnad på hur bilen uppför sig nu? Dety var väl du som hade inne bilen för hjulinställning med?



Ja det har absolut blivit bättre, grym skillnad hjulinställningen gjorde med (fast så var ju mina vinklar före inställningen ganska skeva också).

Ska bli kul att ut o prova på bana i Maj :)

#93 Patrik

Patrik

    Member

  • Pip
  • 103 posts
  • Gender:Male
  • Location:South Sweden

Posted 23 April 2008 - 05:50 AM

Såg en silvrig n/a köra öster på dalbyvägen i lund runt 7:10, hann inte se någon de lav regnr, nog första gången jag såg en annan speedster på vägen.

#94 kihl

kihl

    Newbie

  • 6 posts

Posted 23 April 2008 - 08:57 PM

Hej det är jag som är den nya ägaren till 3722:an Bilen finns i kalmar! Kommer att köra så mycket SS och bana som tiden tillåter

#95 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 24 April 2008 - 01:59 PM

Blå Speedster (Turbo?) vid Järnbrottsmotet (Burger King Västra Frölunda) runt klockan 15:00 idag i västergående riktning :) Jag körde i tjänstebilen och hann bara skymta den i ögonvrån lite snabbt :) (jag åkte i andra färdriktningen) Tror det var samma blåa som var med på gbg träffen med TD fälgar osv.

Edited by JawZ, 24 April 2008 - 02:00 PM.


#96 Jow

Jow

    Member

  • Pip
  • 44 posts
  • Location:Stenungsund

Posted 26 April 2008 - 07:42 PM

Blå Speedster (Turbo?) vid Järnbrottsmotet (Burger King Västra Frölunda) runt klockan 15:00 idag i västergående riktning :)

Jag körde i tjänstebilen och hann bara skymta den i ögonvrån lite snabbt :) (jag åkte i andra färdriktningen) Tror det var samma blåa som var med på gbg träffen med TD fälgar osv.

Ja det var jag, som var med på gdg träffen. Var på väg från min fästmö som bor i V. Frölunda till Falkenberg för att köra lite bana på "Vårsuset". Men då jag har fått fel gummiblandning :angry2: gick det inte så fort :) 54.9 som snabbast.

#97 DanneH

DanneH

    Member

  • Pip
  • 63 posts
  • Location:STHLM Sweden

Posted 28 April 2008 - 04:01 PM

Såg en röd speedster N/A med stora bromsar, vinge mm parkerad i jakan, nån här ?

#98 Speedsterspeed

Speedsterspeed

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 710 posts
  • Gender:Male

Posted 28 April 2008 - 05:20 PM

Hmm avslöjad... :rolleyes: Var på besök i Jakan för ett klipp tidigare idag.

#99 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 28 April 2008 - 05:38 PM

Hmm avslöjad... :rolleyes: Var på besök i Jakan för ett klipp tidigare idag.


Vad är det för vinge du skaffat dig då? :D

#100 DanneH

DanneH

    Member

  • Pip
  • 63 posts
  • Location:STHLM Sweden

Posted 28 April 2008 - 06:37 PM

Hmm avslöjad... :rolleyes: Var på besök i Jakan för ett klipp tidigare idag.



Sweet, stötte på den under ett kundbesök. Stod och blängde lite på den och hoppades på att du skulle komma ut men jag var tvungen att dra innan, såg dig fö i spånga för nån v sen också...




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users