Jump to content

Photo

Säljes Speedster Turbo -03

• Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 PelleM

PelleM

Member

• Pip
  • 96 posts

Posted 01 February 2007 - 08:34 AM

Attached File  Speedster_turbo_007jj.jpg   331.44KB   8 downloads PÃ¥ grund av garagestrul o andra planer mÃ¥ste min hobbybil säljas. Opel Speedster 2,0 Turbo -03 Importerad frÃ¥n Tyskland hösten -04. Har sedan reparerats o modifierats under ett och ett halvt Ã¥r Bl.a Ny front clam, ny höger dörr, lagad bakclam, högertröskel och kylhÃ¥llare. Div andra delar bytta som lampor, bärarmar höger bak osv. Motor: Trimmad av Courtenay Sport UK. www.courtenaysport.co.uk CS3 skall ge ca 260hk, 370Nm. Kpl Milltek rostfritt avgassystem med race kat Charge cooler, modifierad luftburk för bättre flöde (dock std pappers filterelement) Uppdaterad mjukvara i styrboxen. Bromsar: Borrade skivor med Ferodo DS2500 belägg och Castrol SRF bromsvätska. Chassi: Standard dämpare o fjädrar men justerade hjulvinklar. Hjul: OZ Superleggera 8x17 med Toyo R888 235/40, 205/40 däck och 15mm spacer fram. Finns även repiga ( en bakfälg aningens skev) original turbofälgar med bra däck. En uppsättning std N/A fälgar utan däck i bra skick Övrigt: Jimsan diffusor bak, finns std turboläpparna fram eller större Leon Cupra spoiler (ej mont), blÃ¥ skinklädsel, svart softtop, touringpack, c-lÃ¥s. Besiktigad och körd under sommaren -06 men lite jobb Ã¥terstÃ¥r. Inte en bil för orginalsamlare/ putsnisse men utmärkt bil för den som vill ha en kul bil för banträffar. Saknas original instruktionsbok och service häfte men kodkort för nycklar och styrbox finns. Nycklar omkodade hos Opel. DÃ¥lig/bubblig lack pÃ¥ bakclam (extra bakclam som kräver rep följer med), grill ej monterad men finns, saknar dimljus, ingen stereo men std högtalare finns, airbaglampa lyser dÃ¥ jag dumt nog vred pÃ¥ tändningen med avtagen kontakt till bältessträckare. Sitter N/A lampor pÃ¥ bilen förutom vänster bak där det är svart turbolampa. Miltal ca1800 Pris 199000:- eller bud?? Möjligen kan jag plocka bort trimdelarna, banhjulen och sälja separat. Finns div extra delar oxo: kpl svart höger dörr, drivaxlar, r-fritt precat ersättningsrör, option mittkonsoll i alu (Opel orginal), litet Gel-batteri med monteringssats för Speedster/Elise. 0709-923893 Per :( :(

#2 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 02 February 2007 - 11:39 AM

Vad är mittkonsollen i alu för något? är det den där lilla stegen som fästs framför vxlspaken och upp mot kupébelysningen? Eller är det något annat spännande?

#3 PelleM

PelleM

Member

• Pip
  • 96 posts

Posted 02 February 2007 - 12:16 PM

Vad är mittkonsollen i alu för något? är det den där lilla stegen som fästs framför vxlspaken och upp mot kupébelysningen? Eller är det något annat spännande?

Precis, det är "stegen" med integrerad belysning i.
Fast nu är den, batteriet och Leon frontspoilern sålda till Trebel.

#4 Treble

Treble

Super Member

• PipPip
  • 252 posts

Posted 02 February 2007 - 08:03 PM

:D

Snabba dig o skicka :D JAG ÄR JÄTTE SUGEN PÅ ATT MECKA LITE :D

#5 PelleM

PelleM

Member

• Pip
  • 96 posts

Posted 03 February 2007 - 08:59 PM

Har hämtat delarna från garaget. Skall försöka hinna till Posten innan Onsdag....

Nu har Jimsan köpt Miltek avgassystemet och chargecoolern så det blir att börja skruva av lite och samtidigt fixa montering av grill, intercooler och annat innan nya ägaren av garaget slänger ut mig. :9mm:
4 bilar och 2 parkeringsplatser är jobbigt. :(

#6 Treble

Treble

Super Member

• PipPip
  • 252 posts

Posted 04 February 2007 - 12:40 PM

Har hämtat delarna från garaget. Skall försöka hinna till Posten innan Onsdag....

Nu har Jimsan köpt Miltek avgassystemet och chargecoolern så det blir att börja skruva av lite och samtidigt fixa montering av grill, intercooler och annat innan nya ägaren av garaget slänger ut mig. :9mm:
4 bilar och 2 parkeringsplatser är jobbigt. :(

Vad är det för grill? :)

#7 PelleM

PelleM

Member

• Pip
  • 96 posts

Posted 07 February 2007 - 08:29 PM

Nej det är bara orginalgrillen som inte hanns med i våras. Ville bara ut och köra. :P Rostfria precat röret är nu också sålt.

#8 johan_lulea_sweden

johan_lulea_sweden

Member

• Pip
  • 73 posts

Posted 09 February 2007 - 11:11 AM

Vad vill du har för drivaxlarna? Jag är mitt uppe i ett motorbyte, och vill ogärna sabba dom två hela som jag har.

#9 PelleM

PelleM

Member

• Pip
  • 96 posts

Posted 10 February 2007 - 04:41 PM

Vad vill du har för drivaxlarna?

Jag är mitt uppe i ett motorbyte, och vill ogärna sabba dom två hela som jag har.

Vad jag förstått så är det olika drivaxlar på N/A och turbo men vill du ändå köpa dom så är 500:- ok.

#10 johan_lulea_sweden

johan_lulea_sweden

Member

• Pip
  • 73 posts

Posted 11 February 2007 - 09:51 PM

Vad vill du har för drivaxlarna?

Jag är mitt uppe i ett motorbyte, och vill ogärna sabba dom två hela som jag har.

Vad jag förstått så är det olika drivaxlar på N/A och turbo men vill du ändå köpa dom så är 500:- ok.

Det blir bra.
Jag kollade på epc och där var det samma partnummer.

Vars finns delarna?

#11 Sliparn

Sliparn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 750 posts

Posted 24 February 2007 - 08:54 PM

Hur går det med försäljningen? Har du något kvar att sälja?

#12 PelleM

PelleM

Member

• Pip
  • 96 posts

Posted 27 February 2007 - 03:22 PM

Hur går det med försäljningen?
Har du något kvar att sälja?

Turbo-Jim och jag träffades i Jönköping för överlämnande av Chargecooler o avgassystem så det är nu sålt.
Har kvar en kpl högerdörr med ruta, alu-balk, lås, ruthiss osv. Ingen som vill ha reservdelar?? 1000SEK hämtpris.

Sen finns bilen kvar men jag försöker nog sälja den till våren om ingen lägger ett bra bud. ;)

#13 Turbo²

Turbo²

Super Member

• PipPip
  • 426 posts

Posted 20 April 2007 - 06:38 PM

vad är det för pris på bilen nu utan alla tillbehören?

#14 PelleM

PelleM

Member

• Pip
  • 96 posts

Posted 20 April 2007 - 07:06 PM

Tänkte sätta in Blocketannons med utgångsbud på 189 tusen om någon vecka eller två.
Håller på att sälja våra två övriga bilar för närvarande och vill inte ha ännu mer mail och telefonsamtal.

Bilen har fortfarande OZ hjulen men utan dom kanske priset kan sänkas ytterligare 5 tusen.

Får se hur stort intresset blir när väl annonsen kommer ut :dry:

#15 froze

froze

Member

• Pip
  • 99 posts
  • Interests:Cars??

Posted 20 April 2007 - 08:20 PM

Tänkte sätta in Blocketannons med utgångsbud på 189 tusen om någon vecka eller två.
Håller på att sälja våra två övriga bilar för närvarande och vill inte ha ännu mer mail och telefonsamtal.

Bilen har fortfarande OZ hjulen men utan dom kanske priset kan sänkas ytterligare 5 tusen.

Hej PelleM,

Några frågor:
Förrutom dålig lack -hur är skicket på bilen i övrigt: inredningsmässigt, motor osv. Sitter originaldelar monterade på bilen istället för trimprylarna du sålt?

Mvh
/Fredde

#16 PelleM

PelleM

Member

• Pip
  • 96 posts

Posted 24 April 2007 - 10:54 AM

Hej PelleM,

Några frågor:
Förrutom dålig lack -hur är skicket på bilen i övrigt: inredningsmässigt, motor osv. Sitter originaldelar monterade på bilen istället för trimprylarna du sålt?

Mvh
/Fredde

Skicket på motor, v-låda bör vara utmärkt. 2200mil med olje+ filterbyte vid 1300 och 2100mil.
Inredning är i bra skick, blå skinklädsel och touringpack.
Orginal IC och bakre delen av avgassystem är nu monterat. Sitter fortfarande ett rostfritt förkatt ersättningsrör på bilen.

Konstigt, nu når våren är här känns det mycket svårare att skiljas från lilla Åplen :wub:

#17 froze

froze

Member

• Pip
  • 99 posts
  • Interests:Cars??

Posted 24 April 2007 - 06:18 PM

Hej PelleM,

Några frågor:

Mvh
/Fredde

Skicket på motor, v-låda bör vara utmärkt. 2200mil med olje+ filterbyte vid 1300 och 2100mil.
Inredning är i bra skick, blå skinklädsel och touringpack.
Orginal IC och bakre delen av avgassystem är nu monterat. Sitter fortfarande ett rostfritt förkatt ersättningsrör på bilen.

Konstigt, nu når våren är här känns det mycket svårare att skiljas från lilla Åplen :wub:

Bilen är iprincip körbar igen då som jag förstår det?

Klart tufft att sälja känslomässigt när vårsolen tittar fram ;-)
Börjar du få 2:nd thoughts PelleM!?

/Fredde

#18 PelleM

PelleM

Member

• Pip
  • 96 posts

Posted 26 April 2007 - 12:53 PM

/Fredde

Bilen körs varje dag. Vissa dagar kör jag tydligen om Jawz på Älvsborgsbron. :P

Börjar vackla lite med försäljningen då jag inser att jag nog aldrig kommer hitta en lika rolig o potent bil för samma pengar igen. :(

#19 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 26 April 2007 - 12:59 PM

/Fredde

Börjar vackla lite med försäljningen då jag inser att jag nog aldrig kommer hitta en lika rolig o potent bil för samma pengar igen. :(

Ja, och när man ser en annan Speedster på vägen blir man överaskad om hur snygg bilen verkligen är B)
Var överaskande att möta på en i gbg!

Vi borde samlas nånstans runt gbg och ta en sväng nån dag för att ytterligare få Pelle på andra planer thumbsup :D Vi är väl 4-5 st häromkring nu :unsure:

#20 PelleM

PelleM

Member

• Pip
  • 96 posts

Posted 26 April 2007 - 01:05 PM

/Fredde

Ja, och när man ser en annan Speedster på vägen blir man överaskad om hur snygg bilen verkligen är B)
Var överaskande att möta på en i gbg!

Vi borde samlas nånstans runt gbg och ta en sväng nån dag för att ytterligare få Pelle på andra planer thumbsup :D Vi är väl 4-5 st häromkring nu :unsure:

Tror bara jag mött på en Speedster i trafiken en handfull gånger men varje gång får man ett stort smajl som sitter i ett tag.

Det hade varit kul med en gbg-träff. thumbsup

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users