Jump to content

Photo

Opel Speedster Klubb?

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Matte

Matte

Super Member

• PipPip
  • 426 posts

Posted 09 November 2007 - 11:01 AM

Vilken är det? Var inne på Bilsport och där stog det Opel Speedster klubb, vilken är det?

#2 Stefan_A

Stefan_A

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 09 November 2007 - 11:38 AM

De två klubbar som verkar vara populärast bland Speedsteråkare är LCCS (Lotus Car Club of Sweden, http://www.lccs.nu/) samt OSC (Opel Sport Club, http://www.opelsportclub.com/). Någon Speedsterklubb har jag inte sett eller hört något om. Ser i ärlighetens namn inte behovet av en specifik Speedsterklubb heller, med tanke på att det finns fungerande klubbar där vi är välkommna.

#3 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 09 November 2007 - 11:45 AM

Min tolkning är att de tror att vi är en klubb. Men folk som hänger på Valhalla är väl mer korrekt. :D Lite OT kan jag tillägga: OSC är mycket bana. LCCS är mycket annat än bana. Ännu mer OT: Är numera styrelsemedlem i LCCS (banansvarig) och kommer att försöka öka banintresset. Det finns andra fördelar med LCCS. Ett trevligt gäng med rätt inställning (allt skall vara lätt). De har ett jättebra avtal med Dunlop som även gäller din bruksbil. En mycket bra tidning (här hamnar största delen av medlemsavgiften).

Edited by Nillet, 09 November 2007 - 11:46 AM.

#4 Sliparn

Sliparn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 750 posts

Posted 09 November 2007 - 11:46 AM

Vilken är det? Var inne på Bilsport och där stog det Opel Speedster klubb, vilken är det?

Det är VI här på forumet :groupjump: de skrev väl bara det för att det var en"klubbkörning"
de vet att det inte är någon egentlig klubb........men det kanske är dags för en... kanske.
Fast är det någon som orkar hålla i trådarna?, och det funkar ju uppenbarligen att vara en "låtsas klubb" med :P

#5 RacerJo

RacerJo

Member

• Pip
  • 245 posts
  • Interests:Racing in all scales

Posted 09 November 2007 - 11:55 AM

De är ju VI :groupjump:

Man kan säga att vi har en inofficiell Speedsterklubb vi som träffas här på forumet.
Att någon forumedlem tar ett initiativ och fixar en träff kan utifrån ses som om vi har en klubb, sedan har media en viss tendens att överdriva, tidningen måste ju sälja.

Suck :( , Sliparn han före.

Edited by RacerJo, 09 November 2007 - 11:57 AM.

#6 Supersonett

Supersonett

Member

• Pip
  • 201 posts
  • Interests:Petrol head

Posted 09 November 2007 - 12:28 PM

Ännu mer OT:
Är numera styrelsemedlem i LCCS (banansvarig) och kommer att försöka öka banintresset. Det finns andra fördelar med LCCS. Ett trevligt gäng med rätt inställning (allt skall vara lätt). De har ett jättebra avtal med Dunlop som även gäller din bruksbil. En mycket bra tidning (här hamnar största delen av medlemsavgiften).

Mera OT

thumbsup Nillet mera bana tack ! Tidningen är bra men funderar på att gå ur klubben. Åka och fika i slotts miljö anser jag inte är våra bilars uppgift på minst 20 år

#7 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 09 November 2007 - 12:34 PM

Ännu mer OT:
Är numera styrelsemedlem i LCCS (banansvarig) och kommer att försöka öka banintresset. Det finns andra fördelar med LCCS. Ett trevligt gäng med rätt inställning (allt skall vara lätt). De har ett jättebra avtal med Dunlop som även gäller din bruksbil. En mycket bra tidning (här hamnar största delen av medlemsavgiften).

Mera OT

thumbsup Nillet mera bana tack ! Tidningen är bra men funderar på att gå ur klubben. Åka och fika i slotts miljö anser jag inte är våra bilars uppgift på minst 20 år

Fortfarande OT:
LCCS är en stor klubb (ca 90% av Sveriges Lotusägare är med) men väldigt få banåkare, svårt att motivera bankörning... Men sedan förra året ser det i alla fall ut som om det blir en bankörning varje år tack vare sponsring från Wendels.
Att köra på allmän väg är väl det normala för en bil? Bankörning är väl för tävlingsbilar och idioter som oss. :D

#8 Matte

Matte

Super Member

• PipPip
  • 426 posts

Posted 11 November 2007 - 07:49 AM

Ok, nu fattar jag mer. Trodde jag hade missat något :P Har funderat på LCCS eller OSC. Är med i Sportvagnsklubben i GBG. Tycker att de har en lagom blandning utav banåka och lite aktiviteter. Om jag vill vara med i en klubb till så är det nog mest för att få fler bandagar! Hur många dagar brukar man snacka om på OSC kontra LCCS?

#9 Stefan_A

Stefan_A

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 11 November 2007 - 03:05 PM

Kikar du på årets program för OSC så var det ganska mycket körning. De har en del samarbete med GTI-klubben för att få till banträffarna. Saxat från hemsidan;

2007-05-06 Bankörning, Sturup Raceway. Sturup VW GTi Klubben
2007-05-19 Konbanekörning Lunda flygfält Gimo, Uppsala Opel Sport Club
2007-06-02 Superstage. GTi-klubben inbjudna. Emmaboda Opel Sport Club
2007-07-07--08 Tvådagarsträff Kinnekulle Ring Götene, Kinnekulle Opel Sport Club / VW GTi Klubben
2007-08-04--05 2-dagars träff Norge Rudskogen, Norge Opel Motorsport Club
2007-09-23 Avslutninsträff Kinnekulle Ring. VW GTi Klubben inbjudna Götene, Kinnekulle Opel Sport Club

LCCS hade i år en banträff enbart, på Sturup.

Ett alternativ om du vill köra bana är ju annars GRC >LÄNK<. Där betalar du bara för de gånger du kör. Har inte kört själv med dem, men däremot tittat ett par tillfällen på Ring Knutstorp.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users