Jump to content

Photo

Tjutande Ljud I Framvagnen

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 kanngard

kanngard

Super Member

• PipPip
  • 456 posts

Posted 01 September 2008 - 09:09 PM

har fått nått irriterande ljud i framvagnen, tror det sitter på vä sidan, ilar å tjuter, men nnär jag nuddar bromspedalen slutar det, men direkt när jag tar bort den så börjas det igen :closedeyes: någon som kan ha nån aning om vad det kan vara? och börj jag oroamig :closedeyes: mvh Niklas Känngård

#2 Speedsterspeed

Speedsterspeed

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 710 posts

Posted 02 September 2008 - 07:35 AM

har fått nått irriterande ljud i framvagnen, tror det sitter på vä sidan, ilar å tjuter, men nnär jag nuddar bromspedalen slutar det, men direkt när jag tar bort den så börjas det igen :closedeyes:
någon som kan ha nån aning om vad det kan vara?
och börj jag oroamig :closedeyes:
mvh Niklas Känngård

Har du bytt bromsbeläggen till hårdare för bättre prestanda på banan? Det kan orsaka vibrationer....

#3 Sliparn

Sliparn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 750 posts

Posted 02 September 2008 - 11:17 AM

har fått nått irriterande ljud i framvagnen, tror det sitter på vä sidan, ilar å tjuter, men nnär jag nuddar bromspedalen slutar det, men direkt när jag tar bort den så börjas det igen :closedeyes:
mvh Niklas Känngård

Har du bytt bromsbeläggen till hårdare för bättre prestanda på banan? Det kan orsaka vibrationer....

På min var det tvärt om, originabeläggen gnisslade och betedde sej precis så där
medan de det aldrig hänt sedan jag bytte till värstingbelägg, dom gnisslar vid inbromsning i stället.

#4 kanngard

kanngard

Super Member

• PipPip
  • 456 posts

Posted 02 September 2008 - 09:10 PM

mvh Niklas Känngård

På min var det tvärt om, originabeläggen gnisslade och betedde sej precis så där
medan de det aldrig hänt sedan jag bytte till värstingbelägg, dom gnisslar vid inbromsning i stället.

det är orginal som sitter på...ska byta inom kort, Hoppas på att det är detta så det inte är nå värre :P
vad har ni att rekomendera? för ganska hård körning :D
skivorna fortfarande helt ok, men blir byte där till nästa säsong:)

#5 Matte

Matte

Super Member

• PipPip
  • 426 posts

Posted 03 September 2008 - 05:00 AM

Kan det inte vara så att det inte är beläggen som gnisslar mot skivorna utan att de gör det mot anligget vid bromsoket. Mina bakbelägg brukar göra det efter några bandagar. Brukar då plocka bort dom och lägga på lite gammal hederlig kopparpasta så är det tysta igen. Vet inte om det kanske är värmen som får pastan att försvinna :huh:

#6 Speedsterspeed

Speedsterspeed

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 710 posts

Posted 03 September 2008 - 06:48 AM

Jag har tidigare kört med Carbotech XP8 fram och AX6 bak, fungerade bra. Idag använder jag XP10 bak i ett försök att uppnå bromsbalans fram/bak, jag har betydligt kraftigare bromsar fram nu. I denna kombination fungerar även XP10 bak. Jag tror också att det är så att vibrationer mellan OK och belägg skapar oljud,tror det också finns mellanlägg att köpa för att minska på vibrationerna. I detta läge är det kanske bäst att börja med att byta till nya. Jag har inte haft problem med vibrationer/oljud med ovanstående konfiguration. :) http://www.peansweden.com/

#7 daniel_k3

daniel_k3

Member

• Pip
  • 26 posts

Posted 03 September 2008 - 08:32 AM

Carbotech Xp8 runtom på orginalbromsar. köpte av pean och provade på anderstorp förra veckan (hård körning), funkar finfint,

#8 kanngard

kanngard

Super Member

• PipPip
  • 456 posts

Posted 03 September 2008 - 05:05 PM

Carbotech Xp8 runtom på orginalbromsar.
köpte av pean och provade på anderstorp förra veckan (hård körning), funkar finfint,

härligt, jag får ta å testa, se om jag hinner nästa vecka :)
jätte stort tack. återkommer om jag inte får bort oljudet :P

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users