MÄtare
Posted 20 November 2008 - 06:17 PM
Posted 20 November 2008 - 09:32 PM
Posted 21 November 2008 - 06:07 AM
Jag har en Vauxhall VX220, graderingen är annorlunda men utslaget lika. Jag har bytt mätartavlan och hastighetsmätaren visar rätt i km/h. Varför undrar du?
Posted 21 November 2008 - 06:11 AM
Posted 21 November 2008 - 09:26 AM

Edited by IvarS, 21 November 2008 - 09:35 AM.
Posted 21 November 2008 - 12:11 PM
Hej! anledningen är att VX är rätt "billiga", och som jag förstår och misstänkte har dom även en km/h skala, var du tvungen att byta inför bes?
Har en kompis som plockar in Jaguarer stup i ett och han byter inte mätare,
/ Martin R
Visst är dom billigare men dom pengarna får du nog inte igen när du säljer den, om du inte säljer den tillbaka till england då.
Posted 21 November 2008 - 02:46 PM
Posted 21 November 2008 - 03:08 PM

Edited by IvarS, 21 November 2008 - 03:09 PM.
Posted 24 November 2008 - 10:56 AM

Posted 24 November 2008 - 06:51 PM

http://shop.ebay.co....rchant/ivar1982
Posted 26 November 2008 - 08:01 PM
Posted 26 November 2008 - 08:06 PM
Jag bytte mätare mest för att jag störde mig på en intetsägande huvudskala. När jag sen reg-besiktade sa besiktningsmannen att det var tur att jag bytt, annars hade jag fått en anmärkning. Enligt honom SKA en bil med årsmodell 1999 eller nyare (helfordonsgodkänd eller något sådant) bara visa km/h. Jag har förresten en komplett STACK graderad i km/h till salu om du är intresserad
Det största problemet med att importera en VX220 var för mig att få tag på en uppsättning strålkastare från en Speedster. Jag trodde det skulle gå att bygga om de engelska strålkastarna men de går inte att öppna utan att såga sönder huset. När jag plockade loss optiken på min mindre fina strålkastare sprack flera epoxilimmade infästningar. Plåten som ger halvljuset dess assymetri kunde jag inte heller montera spegelvänt så en ny hade behövt klippas till. Bättre då att sälja strålkastarna tillbaka till England och försöka få tag på ett par friska (svårt!) från kontinenten.
Dimljuset sitter på "fel sida" och måste kopplas ur för att bilen ska klara reg-besiktning också.
Köra högerstyrt går bra efter ett par dagar, enda nackdelen är sikt i vissa omkörningssituationer. Hela bilen måste ut i mötande fil för att kunna "kolla läget" vilket kan vara lite väl spännande ibland. Jag håller på att bygga om min bil till vänsterstyrd, alla fästen finns så det är "bolt on" bara man får tag på alla delarna. Köpa nytt skulle gå på ca 60k så det är beg som gäller.
Hur gick du tillväga med dinljusen? Var det bara att byta den vänstra till den högra osv eller var det mer komplicerat än så?
Posted 26 November 2008 - 08:42 PM
Posted 27 November 2008 - 03:25 AM
tänkte mer på en permament lösning, men det funkar ocksåBakre dimljuset kopplas ur genom att rycka ut kontakten, sen går reg-besiktningen som en dans.

Posted 27 November 2008 - 06:30 AM
En tokbillig speedster turbo till salu. han vill ha 190 000 för den. Den har gått 2,2 tusen mil. Skicket på lacken kan disskuteras, men man får vad man får för 190 000. Sen det med att framlyset är tejpad. Men tror bara att tätningen släppt. *lättåtgärdat*
JAg vet att det låter för bra, men om någon kan bra tyska, orkar ni ringa och fråga vad fan felet är. Han kanske har blivit smittad av den goda julstämningen haha
Vad säger ni köpa på direkten eller bluff??
http://suchen.mobile...amp;tabNumber=2
Posted 27 November 2008 - 07:08 AM
Sorry om jag lånar tråden en stund, men känns så fult att starta ett nytt ämne med min lilla fråga.
En tokbillig speedster turbo till salu. han vill ha 190 000 för den. Den har gått 2,2 tusen mil. Skicket på lacken kan disskuteras, men man får vad man får för 190 000. Sen det med att framlyset är tejpad. Men tror bara att tätningen släppt. *lättåtgärdat*
JAg vet att det låter för bra, men om någon kan bra tyska, orkar ni ringa och fråga vad fan felet är. Han kanske har blivit smittad av den goda julstämningen haha
Det ser lite skumt ut generellt kring det högra framljuset, sitter ju nån nit och grejjer där! Fronten kanske är skadad/sprucken?
Reagerade också på att den såg rätt trött ut i skinnet på stolarna, min har gått ungefär lika långt och jag tycker den ser fräschare ut (jag är kanske färgad här), men jag skulle iaf. kolla historiken och mätaren en extra gång.
Hyffsat pris dock!
För övrigt blev jag påmind än en gång hur löjligt bra ett par ATS DTC ser ut! Vill ha!
//Johan
Posted 27 November 2008 - 07:40 AM
Ser lappat ut. Skarven mot hjulet till ser inte frisk ut och den ser ut att vara lappad med en extra skruv (troligen ett förband på baksidan).Sorry om jag lånar tråden en stund, men känns så fult att starta ett nytt ämne med min lilla fråga.
Med det priset kanske man kan leva med skönhetsfel?
Posted 27 November 2008 - 08:17 AM

Posted 27 November 2008 - 09:47 AM

Posted 27 November 2008 - 03:21 PM
Tack alla för era svar!
Det är klart att man kan leva med lite skönhetsfel, man kan endå rätta till dem senare.
Men det med miltalet låter läskigt, det går väl att skruva bak alla bilar så varför inte denna? :S
Bara kolla motorn skick är väl det bästa man kan göra. Någon som kan ge en specific motordel att titta på/lyssna på så man hör/ser att motorn har gått ca 15000 mil. Karossen kan man spraya om, men slitage i motorn borde vara lätt att se. Sugen på o ringa killen
Leakdown test på motorn borde ge ett humm...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users