Jump to content

Photo

Speedster I Inredningsprogram!

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Losy

Losy

Member

• Pip
  • 35 posts

Posted 05 January 2009 - 05:40 PM

Fastnade framför indredningsprogrammet Homestyling som går nu på 9:an! Haa.. ni kan inte ana hur paff jag blev när en av programledarna hoppade in i sin silverfärgade turbo och drog iväg... :blink:

#2 DanneH

DanneH

Member

• Pip
  • 63 posts

Posted 05 January 2009 - 06:58 PM

Yes Tom Bertling heter han! Tyvärr satte han den i nåt räcke på ett Bilsports event men har för mig att den fixades och numera finns här på forumet thumbsup

#3 Jow

Jow

Member

• Pip
  • 44 posts

Posted 06 January 2009 - 07:04 AM

Yes Tom Bertling heter han! Tyvärr satte han den i nåt räcke på ett Bilsports event men har för mig att den fixades och numera finns här på forumet thumbsup

Japp bilen är nu blå och skall köras i Roadsport A detta året. Första tävlingen går på Kinnekulle. Jag har lättat bilen ca: 56kg för att något sådär hänga med (+ endel annat) ändå tror jag att jag kommer att vara 1-2 sek långsammare än super7.

#4 Alfons

Alfons

Super Member

• PipPip
  • 422 posts

Posted 06 January 2009 - 10:02 AM

Japp bilen är nu blå och skall köras i Roadsport A detta året. Första tävlingen går på Kinnekulle. Jag har lättat bilen ca: 56kg för att något sådär hänga med (+ endel annat) ändå tror jag att jag kommer att vara 1-2 sek långsammare än super7.

Är det en turbo du har lättat? Tar gärna emot tips på vad man kan slänga bort :) 56 kg motsvara ungefär min viktuppgång de senaste 4 åren.... :angry2:

#5 kanngard

kanngard

Super Member

• PipPip
  • 456 posts

Posted 06 January 2009 - 06:49 PM

Är det en turbo du har lättat? Tar gärna emot tips på vad man kan slänga bort :) 56 kg motsvara ungefär min viktuppgång de senaste 4 åren.... :angry2:

kan detta vara ett bra tips att minska på vikteb? http://www.thorneymo...roducts_id=2903
blir väl lite dyrt men man kan ju minska rätt bra enligt deras egna uppgifter

#6 Jow

Jow

Member

• Pip
  • 44 posts

Posted 07 January 2009 - 05:23 AM

Ja min är en turbo. Start vikten var 920kg och då har jag redan bytt fälgar o däck satt på aluminium stötdämpare och bytt bromsskivor fram med aluminium centrum. Övrigr som är bortplockat är: Passargerar stol 10.3kg Sterio+CD växlare+ högtalare+antenn 5.7kg Inredning bakom stolarna 5kg Balansaxlar ersatt med ett kitt 4.7kg Förar mattor fram+bak+sida+fack 3.6kg Mindre batteri spar 3.6 kg Generator rem kitt 3.3kg Vibration dämpning golv passargerare+förare+mittkonsoll 2.3kg Pulversläckare 2.3kg Passagerare mattor fram+bak+sida+fack 2.2kg Huvudskydd bakom stolarna 2kg Bort plockat batteri för dörröppning 2kg Dörrsida passargerare + vev i kolfiber 1.6 kg Dimm ljus fram 1.4 kg Tröskel skydd 1.1 kg Airbag 1kg Passagerare fotstöd + handbromshandtag 1kg Bakagerumsmatta + isolering 0.9kg Förarsida gröpa ur dörrsida + dörrpanel till kolfiber + vev i kol 0.6kg + några andra små saker som spar några hekto här och där. Allt detta skall göra 56kg det gör att bilen bör väga 920-56 = 864 kg Jag skall byta plåten under motorn till kol spar ca:2kg Möjligt att jag byter motorhuven till kol spar ca:3kg Om race året 2009 går bra kommer jag att lätta bilen mer, med följande: Förarstol 7-8kg Backspeglar 1kg Bromsok bak 4kg Lättat svänghjul 4kg Bensintank 5kg Remskiva i Alu 1kg + lite små saker som spar 2-3kg Gör man allt så bör bilen hamna på ca 834kg med halv tank. :D

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users