Edited by RacerJo, 06 May 2009 - 07:07 PM.

Läcka Mellan Kylarslang Och Rör
Posted 06 May 2009 - 07:06 PM
Posted 06 May 2009 - 07:29 PM
Posted 10 May 2009 - 10:59 AM

Posted 10 May 2009 - 12:00 PM
Så länge slangklämman ser fin ut (fri från rost) och går att dra åt utan att den "kuggar över" är det meningslöst att byta ut den. Dra åt lite hårdare så ska du se att det blir tätt. Det är en vanlig slang som sitter på ett rör
Kollade slanganslutningarna enligt errors råd och det såg bra ut, slangklämmorna satt inte så hårt när jag lossade dom, drog åt så hårt jag vågade.
Provade att sätta dit nya kylet i dag och hittade ett nytt problem, helaluminiumkylets gavlar är ca 1 cm tjockare och hela kylarhållarpaketet kommer upp ca en 1/2 cm.
Frågan: Slipa ned konsollerna som kylaren vilar på eller bara dra ihop det hela och hoppas att man får dit alla skruvarna?
Posted 17 May 2009 - 05:47 PM

Posted 08 August 2009 - 12:58 AM
Avluftning av kylsystemet sker enklast att luta bilen, hissa upp vänstersidan med så det är en 10 - 15 cm mellan hjul och mark, samt ta ut vänster lamphus för enkel åtkomst till kylarens avluftningsventil.
Nya problem

Nästa bekymmer, dålig kontakt i vänster lamphållare, plasten smält vid kabelanslutningen (oxid) för H1 lampan.
Hur har ni löst detta problem?
Posted 08 August 2009 - 04:35 AM
Avluftning av kylsystemet sker enklast att luta bilen, hissa upp vänstersidan med så det är en 10 - 15 cm mellan hjul och mark, samt ta ut vänster lamphus för enkel åtkomst till kylarens avluftningsventil.
Nya problemtydligen så är avluftningens infästning i slangen ömtålig, nu läcker det mellan slang och hylsan som avluftningsskruven sitter i. Har beställt en kylarslang med avluftning i silicon till Lotus, får se om detta löser problemet.
Nästa bekymmer, dålig kontakt i vänster lamphållare, plasten smält vid kabelanslutningen (oxid) för H1 lampan.
Hur har ni löst detta problem?
Hej
Har samma problem som jag löst med lim och buntband. Fungerar sedan två år...
(Kanske bättre med lite slangklämma, hade ingen vid tillfället)
Posted 12 August 2009 - 02:01 PM
Hej
Har samma problem som jag löst med lim och buntband. Fungerar sedan två år...
(Kanske bättre med lite slangklämma, hade ingen vid tillfället)
Testade med buntband och hittills är det tätt, byter ändå slangen.
Byte även kontakten till H1-lampan till en som är avsedd för släpvagnskopplingar, anslöt sladden från "sidan" på kontakten, lite lättare om man måste klippa av en bit av kabeln.
Nästa beskymmer, lyckade dra sönder låsmuttern till de låsbara hjulbultarna

Har även funderingar på att slopa de låsbara hjulbultarna.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users