Jump to content


Photo

F-N Va Dött Det Var Här Då...


  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#81 kanngard

kanngard

    Super Member

  • PipPip
  • 456 posts
  • Gender:Male
  • Location:Björnlunda/Gnesta

Posted 27 April 2011 - 06:17 PM


Ok, har tyvärr ingen lyft än, det lär komma senare en 2pelar lyft in i garaget. Så får vänta ett tag med balansaxlarna.
Ok då ska jag iaf klara av att byta kjedjorna utan större problem.
kommer byta kat:en nu och hoppas att det löser problemet. har en tullet downpipe hemma nu, hoppas att den passar med orginal dämparen?
Är det nå speciellt man ska tänka på när man monterar nya kat:en?


Om du någon gång ska ta bort balansaxlarna glöm då inte bort att byta svänghjulet till något lättare när du ändå har lyft ur motorn... Turbo2 har ju ett till salu. Orginalsvänhjul är en jätteklump på ca 10 kg så där sparar du rejält med roterande massa.

Om du har tillgång till svarv och vill komma billigt undan så kan du få ett orginalsvänghjul eller tre (så har du några försök på dig) av mig och svarva ner på egen hand... Men säg till mig fort, jag kastar dem inom någon vecka...

Erbjudandet gäller givetvis er andra också om ni vill ha 10 (eller 30) kg järnskrot...

Tack för tipset chinky chinky
blir till nästa säsong, har lagt ner lite mycket denna vinter, har blivigt ett en downpipe och grenrör från tullet, sen turbo ljuddämpare, väntar dock på leverans av grenrör och ljuddämparen. + att jag klantade till mig när jag skulle köra in bilen i garaget så repade förar sidan en hel del som måste lackas om :angry2:
Svarva själv tar jag och hoppar över, har tyvärr ingen svarv, men tack för erbjudandet!

#82 Speedsterspeed

Speedsterspeed

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 710 posts
  • Gender:Male

Posted 24 May 2011 - 06:46 PM

IT'S ALIVE!!! :groupjump:

Det ska nog gå det här till slut... Besiktning på onsdag.

(Ehum, förresten så är jag hemma och rättar inlämningsuppgifter idag om ni pratar med min chef...)



Hittade detta alternativ till dig:
http://www.webcon.co...xd.asp?id=10596

#83 Steffe

Steffe

    Member

  • Pip
  • 231 posts
  • Gender:Male
  • Location:Boras, Sweden

Posted 17 June 2011 - 05:36 AM

Till Meldert: Hur går det att köra bilen utan balansaxlarna? Jag har ju haft detta jobb preliminärt inplanerat tillsammans med lättare svänghjul. På den engelska forumdelen låter det som en "no brainer", men det är ju ingen höjdare om man får en massa vibrationer i bilen. Har du förstärkt motorbussningerna med de gula eftermarknads-insats-bussningarna

#84 Speedsterspeed

Speedsterspeed

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 710 posts
  • Gender:Male

Posted 17 June 2011 - 10:22 AM

Till Meldert:

Hur går det att köra bilen utan balansaxlarna?
Jag har ju haft detta jobb preliminärt inplanerat tillsammans med lättare svänghjul.
På den engelska forumdelen låter det som en "no brainer", men det är ju ingen höjdare om man får en massa vibrationer i bilen.

Har du förstärkt motorbussningerna med de gula eftermarknads-insats-bussningarna


Det finns ett flertal som kör utan balansaxlar.

Det finns två möjliga lösningar:
http://www.levelzero...88abcc5a8d62c7c
samt en som ersätter hela balansaxeln med rör.

Det är ett motor ur jobb...

Många har också styvat upp infästningen mellan motor och chassie genom eftermarknads-insats-bussningarna.

Du får räkna med mer vibrationer men du får en mer varvillig motor speciellt om du dessutom har monterat lättat svänghjul.
Hur mycket är nog svårt att beskriva och de flesta som gör de här anpassningarna har förmodligen gjort annat också. Kanske finns ngn i Göteborg eller i närheten som du kan provköra.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users