Jump to content


Photo

Fjäderkonstanter & Stötdämpare - Erfarenheter Och Tankar Sökes


  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1 Figgz

Figgz

    Member

  • Pip
  • 47 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden - Gothenburg

Posted 27 August 2012 - 09:14 PM

I dagsläget är min Speedster väldigt original, vilket är charmigt på sitt sätt men inte optimalt för mig då den har fått ersätta min förra banåkarbil. Däremot rullar den som bruksbil (förutom långresor) på sommaren, så visst bruksvärde vill jag ha kvar.

Det jag söker är därför era erfarenheter om olika kit med stötdämpare/fjädrar, samt ännu hellre om ni har testat olika fjäderhårdheter och kan delge lite om det.

Hittade denna lista över fjäderkonstanter när jag sökte på forumet:
  • VX220 NA = 234 / 268 lbs/in = 42 / 48 N/mm
  • VX220 Turbo = 275 / 315 lbs/in = 49 / 57 N/mm (estimated value)
  • VX220 Spax kit = 250 / 350 lbs/in = 45 / 62 N/mm
  • VX220 NA Nitron kit = 375/450 lbs/in = 68/ 82 N/mm
  • VX220 Turbo Nitron kit = 375/475 lbs/in = 68/ 86 N/mm
  • VXR = 300 / 340 lbs/in = 54/61 N/mm (estimated value)
  • Öhlins = 350 / 400 lbs/in = 63 / 72 N/mm (estimated value)
  • --------------------------------------------------------------------------------------
  • S1 Standard = 185 / 220 lbs/in = 33 / 39 N/mm
  • S1 LSS = 228 / 285 lbs/in = 41 / 51 N/mm
  • S2 Standard = 228 / 285 lbs/in = 41 / 51 N/mm
  • S2 LSS = 250 / 325 lbs/in = 45 / 58 N/mm
Har kollat på några olika kit med dämpare/fjädrar och allt har såklart sina fördelar & nackdelar. Öhlins vore trevligt att ha, men tänkte nog komma undan lite billigare än så, men fyll gärna på med era erfarenheter och tankar!
För stunden så klurar jag på om man skall köpa ev. en uppsättning GAZ Gold Pro II, original levereras de med 425/475 fjädrar men det känns något hårt för att forcera spårvagnsspår i Göteborg varje dag, kanske Öhlinssättning med 350/400 är mer trivsamt? Jag räknar med 6-9 aktiva körningar (läs: Bankörningar och konbanor) per år och kanske 600 gatmil per år, varav till och från jobbet varje vår/sommar/höstdag är en stor del av dessa.

Skulle det vara så att någon har en bil inom rimligt avstånd från Göteborg med andra dämpare/fjädrar på som man kan få åka med i så vore det väldigt uppskattat!

#2 krambulle

krambulle

    Member

  • Pip
  • 184 posts

Posted 28 August 2012 - 09:42 AM

Jag har funderat på chassie i ett antal säsonger nu, men jag kommer aldrig riktigt till skott. Men det kanske börjar bli dags nu. Jag var helt inne på GAZ ett tag jag också och tänkte att - 'dom kommer ju duga åt mig', men läs på lite på den engelska delen, jag tycker mig förstått att dom intiala glada tillropen har tystnat lite. Vissa kvalitetsproblem verkar finnas. Följer utveckling, beslut och erfarenheter med spänning! //Johan

#3 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 28 August 2012 - 02:26 PM

Jag kör med GAZ och de fjädrar som följde med "på köpet" liksom. Du är välkommen när som helst. Lite hårda kan man nog säga att de är.

#4 RacerJo

RacerJo

    Member

  • Pip
  • 245 posts
  • Location:Varberg Sweden
  • Interests:Racing in all scales

Posted 28 August 2012 - 05:22 PM

Köpte begagnade Wilbers dämpare med fjädrar, fungerar bra men är inte optimerade för Speedstern (längderna).
Fjädrarna känns bra, 80N/mm linjära fram å 95N/mm linjära bak
Är du sugen på en provtur så är Varberg inte långt bort.

Citat förra ägaren: Bilen går riktigt fint, har hittat perfekt stötdämparinställning för gata/ban körning, så dom som hävdade att mina 80N/mm fram å 95N/mm fjädrar bak var för hårda och jag skulle behöva tandskydd för att köra bilen på gata hade helt fel. Bilen är markant hårdare men inte alls obekväm i fjädringskomfort.

Det går att köra Speedstern rätt fort, Citat förra ägaren: Gullabo körde min bil på 1.25,64 vilket är riktigt bra (med dämparnas förra ägares bil), mitt person bästa är 1.30,5 men då är inte min bil (& förare) lika optimerad.

#5 Figgz

Figgz

    Member

  • Pip
  • 47 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden - Gothenburg

Posted 28 August 2012 - 06:39 PM

Jag var helt inne på GAZ ett tag jag också och tänkte att - 'dom kommer ju duga åt mig', men läs på lite på den engelska delen, jag tycker mig förstått att dom intiala glada tillropen har tystnat lite. Vissa kvalitetsproblem verkar finnas.
//Johan

Det stämmer, har läst samma sak. Däremot så skall det vara bättre tätningar i Gold Pro II än de vanliga Gold Pro, får hoppas det är skillnad. Har talat lite med Joachim Osbeck som tävlar i Roadsport B med sin Elise som rullar på GAZ Gold Pro, han har kört några säsonger i den tävlingsserien iaf.
För svenskt sommarklimat bör de funka länge nog, hoppas jag...

Jag kör med GAZ och de fjädrar som följde med "på köpet" liksom.
Du är välkommen när som helst.
Lite hårda kan man nog säga att de är.

Den inputen tackar jag för, är de jobbigt hårda över hålor/skarvar/dåliga vägar eller vad är dilemmat med dem?
Har du provat att vrida på justerrattarna på dämparna och isf märkt någon större skillnad i hur bilen känns?

Köpte begagnade Wilbers dämpare med fjädrar, fungerar bra men är inte optimerade för Speedstern (längderna).
Fjädrarna känns bra, 80N/mm linjära fram å 95N/mm linjära bak
Är du sugen på en provtur så är Varberg inte långt bort.

Citat förra ägaren: Bilen går riktigt fint, har hittat perfekt stötdämparinställning för gata/ban körning, så dom som hävdade att mina 80N/mm fram å 95N/mm fjädrar bak var för hårda och jag skulle behöva tandskydd för att köra bilen på gata hade helt fel. Bilen är markant hårdare men inte alls obekväm i fjädringskomfort.

Det går att köra Speedstern rätt fort, Citat förra ägaren: Gullabo körde min bil på 1.25,64 vilket är riktigt bra (med dämparnas förra ägares bil), mitt person bästa är 1.30,5 men då är inte min bil (& förare) lika optimerad.


Ahh, är det Mattis gamla bil (eller iaf dämpare/fjädrar) du har då förmodar jag. Det låter som de fjädrarna är ungefär i liknande hårdhet som vad GAZ skickar med sina dämpare. Det är kul att du är nöjd med dem, då vet jag vilka hårdheter som krävs för aktiv körning. Däremot är jag inte helt 100 på att det är vad jag behöver på min bil då jag vill bruka den till vardags.
Min dryga 8-9km långa väg till jobbet innehåller 10 gupp, 6-7 spårvagnsöverfarter och lite vanlig dålig väg på det (välkommen till Göteborg...), körde tidigare en trimmad Merca 190 2.5-16 'Cosworth' med H&R långloppschassie med Nürburgringsetup. De fjädrarna var på 320N/mm fram och 220N/mm bak rallly Nu sitter fjädrarna mitt på länkarmen på den bilen, så ute på hjulet var det dryga 80N/mm fram och 60N/mm bak. Snabbt höftat på Speedstern så bör 80/95 bli på sin höjd 60/75 ute på hjulet då coiloversen inte sitter i spindelcentrum. Den hårdheten vet jag tyvärr är ganska jobbig att ha till vardags i stadskörning :mellow:
Däremot så är jag inte den som är den, jag tar gärna chansen när den finns! Så kan jag få åka med i din bil så gör jag gärna det. Skall ändå ner till Falkenberg imorgon för kvällsträning, så svänger gärna förbi Varberg på vägen hem om det är möjligt för dig. PM:a gärna ditt nummer om du inte vill skriva det här, eller hör av dig till mig på 076-3355601.



Stort tack för inputen sålänge, fyll gärna på med mer! Beskriv gärna i vilken utsträckning ni använder era bilar med, dvs om det enbart är aktiv körning, körning på kurviga landsvägar eller långkörning/stadskörning. Då blir era svar ännu mer värdefulla!
Jag kommer självklart att uppdatera med vad som händer och hur det blir på bilen. Änsålänge under den dryga månad jag haft den har jag iaf hunnit med att köra på nya Rudskogen, men det var med det mjuka originalchassiet och 175or fram...

Edited by Figgz, 28 August 2012 - 06:44 PM.


#6 Figgz

Figgz

    Member

  • Pip
  • 47 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden - Gothenburg

Posted 28 August 2012 - 07:10 PM

Tillägg: Hittade en bra länk med data för Eliser och dess chassin för de som vill klura vidare i siffervärlden:
http://www.lotustalk...way-bars-73703/

Det mest intressanta där för mig var:
Front Motion ratio= 0.66694444444
Rear Motion ratio .754

Vad ska man då med Motion Ratio (MR) till? Jo det är helt enkelt förhållandet mellan hjulets rörelse och dämparens/fjäderns rörelse, helt enkelt så man kan räkna om vad kraften på fjädern blir då länkarmen är som en hävarm. Eftersom coilovern är infäst en bit in på armen, så blir rörelsen mindre där än ute på hjulet, således måste fjädern vara starkare än vad man vill ha rörelsen på hjulet.

Kraften ute på hjulet = fjäderns hårdhet x MR²

Räkneexempel:
Fram/bak
350/400

Fram: 350*0.67^2=157 ~= 23N/mm
Bak: 400*0.75^2=225~= 33N/mm

(med reservation för skriv/räkne/tankefel :) )

#7 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 28 August 2012 - 07:44 PM

Bilen liksom skramlar till över skarvar. Fast det gjorde den ju förut med...... Kör till jobbet varje dag ena halvåret, finkör lite grand ibland och en del konbana. Så ser mitt körschema ut. Kan inte påstå att det gör underverk att skruva hit eller dit men jag är ingen analytisk förare direkt.

#8 Aerodynamic

Aerodynamic

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,455 posts

Posted 30 August 2012 - 07:40 PM

Köpte begagnade Wilbers dämpare med fjädrar, fungerar bra men är inte optimerade för Speedstern (längderna).
Fjädrarna känns bra, 80N/mm linjära fram å 95N/mm linjära bak
Är du sugen på en provtur så är Varberg inte långt bort.

Citat förra ägaren: Bilen går riktigt fint, har hittat perfekt stötdämparinställning för gata/ban körning, så dom som hävdade att mina 80N/mm fram å 95N/mm fjädrar bak var för hårda och jag skulle behöva tandskydd för att köra bilen på gata hade helt fel. Bilen är markant hårdare men inte alls obekväm i fjädringskomfort.

Det går att köra Speedstern rätt fort, Citat förra ägaren: Gullabo körde min bil på 1.25,64 vilket är riktigt bra (med dämparnas förra ägares bil), mitt person bästa är 1.30,5 men då är inte min bil (& förare) lika optimerad.


Vem har saggt att 80N/mm fram å 95N/mm fjädrar bak är för hårt? Det blir ungefär 450lbs fram och 550lbs bak.
Jag har faktiskt funderat å¨ännu lite hårdare.
Nu när jag fick reda på MR så har jag räknat lite egensvängningsfrekvens. På min förra civic hade jag ungefär 2,05fram och 2.5 bak.
450 550 ger ungefär 2.3fram och 2.0 bak på speedster NA. En ren banbil utan vingar kan gå upp emot 3hz och över 3hz om man har vingar.
3hz skulle ge CA 800lbs fram och 1200 lbs bak. Det är teoretiska sifforoch väldigt Hardcore, säger bara att det är en bit kvar till för hårt

Mvh, Per

#9 Figgz

Figgz

    Member

  • Pip
  • 47 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden - Gothenburg

Posted 31 August 2012 - 09:19 AM

Vem har saggt att 80N/mm fram å 95N/mm fjädrar bak är för hårt? Det blir ungefär 450lbs fram och 550lbs bak.
Jag har faktiskt funderat å¨ännu lite hårdare.
Nu när jag fick reda på MR så har jag räknat lite egensvängningsfrekvens. På min förra civic hade jag ungefär 2,05fram och 2.5 bak.
450 550 ger ungefär 2.3fram och 2.0 bak på speedster NA. En ren banbil utan vingar kan gå upp emot 3hz och över 3hz om man har vingar.
3hz skulle ge CA 800lbs fram och 1200 lbs bak. Det är teoretiska sifforoch väldigt Hardcore, säger bara att det är en bit kvar till för hårt

Mvh, Per


Kul med lite fler erfarenheter om egensvängningar i chassien och liknande!
Jag körde tidigare med en sättning på strax över 2.5Hz runtom på min Merca och kan ärligt säga att nej, det funkar inte i stadskörning eller till vardags. Det funkar fint till/från banträffar och i högre farter, då är det underbart! Men att köra på kurvig landsväg med lite sämre asfalt eller i centrala större städer var rent av jobbigt, och då är jag ändå van vid hårda chassien.

På kurviga landsvägar (som är otroligt härliga att köra på i solsken) så studsade bilen för mycket, bromsarna låstes/ABS:en gick in i tid och otid för att groparna i vägen fick hjulen att lyfta.
Så att ha omkring 2-2.5Hz i avfjädring är OK om det är en ren körmaskin för släta vägar, men inget om de roliga vägarna i närheten är av gropigare kvalité eller om man vill köra i stan. Det är min erfarenhet iaf.


Per:
Vad för ofjädrade vikter har du räknat på? (så slipper jag räkna baklänges på dina sättningar) Har inte hörnvägt min bil ännu så tyvärr dålig koll på det.

#10 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 31 August 2012 - 09:37 AM

...så studsade bilen för mycket, bromsarna låstes/ABS:en gick in i tid och otid för att groparna i vägen fick hjulen att lyfta.

Detta råkar jag ut för ibland med mina Öhlins road/track när jag har ABS:en inkopplad.

#11 Figgz

Figgz

    Member

  • Pip
  • 47 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden - Gothenburg

Posted 31 August 2012 - 10:26 AM

...så studsade bilen för mycket, bromsarna låstes/ABS:en gick in i tid och otid för att groparna i vägen fick hjulen att lyfta.

Detta råkar jag ut för ibland med mina Öhlins road/track när jag har ABS:en inkopplad.

Har du justerat rebounden något på dämparna? Vilket läge har du på dem nu?
Kan vara en bra idé att köra ett pass/vägsträcka på mjukaste, sen samma på hårdaste och efter det börja välja hur du vill ha bilen, för med 350/400 borde du inte redan ha det problemet.

#12 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 31 August 2012 - 01:56 PM


...så studsade bilen för mycket, bromsarna låstes/ABS:en gick in i tid och otid för att groparna i vägen fick hjulen att lyfta.

Detta råkar jag ut för ibland med mina Öhlins road/track när jag har ABS:en inkopplad.

Har du justerat rebounden något på dämparna? Vilket läge har du på dem nu?
Kan vara en bra idé att köra ett pass/vägsträcka på mjukaste, sen samma på hårdaste och efter det börja välja hur du vill ha bilen, för med 350/400 borde du inte redan ha det problemet.

ABS:en är urkass, hade dessa känningar med original dämparna också om jag minns rätt.
Jag kör 2 klick fram och 6 klick bak numera men vet inte om detta är mycket eller lite rebound...

#13 Aerodynamic

Aerodynamic

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,455 posts

Posted 31 August 2012 - 05:39 PM


Vem har saggt att 80N/mm fram å 95N/mm fjädrar bak är för hårt? Det blir ungefär 450lbs fram och 550lbs bak.
Jag har faktiskt funderat å¨ännu lite hårdare.
Nu när jag fick reda på MR så har jag räknat lite egensvängningsfrekvens. På min förra civic hade jag ungefär 2,05fram och 2.5 bak.
450 550 ger ungefär 2.3fram och 2.0 bak på speedster NA. En ren banbil utan vingar kan gå upp emot 3hz och över 3hz om man har vingar.
3hz skulle ge CA 800lbs fram och 1200 lbs bak. Det är teoretiska sifforoch väldigt Hardcore, säger bara att det är en bit kvar till för hårt

Mvh, Per


Kul med lite fler erfarenheter om egensvängningar i chassien och liknande!
Jag körde tidigare med en sättning på strax över 2.5Hz runtom på min Merca och kan ärligt säga att nej, det funkar inte i stadskörning eller till vardags. Det funkar fint till/från banträffar och i högre farter, då är det underbart! Men att köra på kurvig landsväg med lite sämre asfalt eller i centrala större städer var rent av jobbigt, och då är jag ändå van vid hårda chassien.

På kurviga landsvägar (som är otroligt härliga att köra på i solsken) så studsade bilen för mycket, bromsarna låstes/ABS:en gick in i tid och otid för att groparna i vägen fick hjulen att lyfta.
Så att ha omkring 2-2.5Hz i avfjädring är OK om det är en ren körmaskin för släta vägar, men inget om de roliga vägarna i närheten är av gropigare kvalité eller om man vill köra i stan. Det är min erfarenhet iaf.


Per:
Vad för ofjädrade vikter har du räknat på? (så slipper jag räkna baklänges på dina sättningar) Har inte hörnvägt min bil ännu så tyvärr dålig koll på det.

168 kilo fjädrad vikt på varje framhjul varav 23 kilo ofjädrad viktoch i bak 262 kilo bak, varav 25 kilo per hjul bak. 23-25 kilo per hjul är upskattad siffra.
Jag räknade tjänstevikt på 940 med viktfördelning 40fram å 60 bak. Allt kanske inte stämmer 100% men det bör ligga inom bollplanket.
Mvh, Per

#14 Figgz

Figgz

    Member

  • Pip
  • 47 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden - Gothenburg

Posted 03 September 2012 - 12:05 PM

Köpte begagnade Wilbers dämpare med fjädrar, fungerar bra men är inte optimerade för Speedstern (längderna).
Fjädrarna känns bra, 80N/mm linjära fram å 95N/mm linjära bak
Är du sugen på en provtur så är Varberg inte långt bort.


Får tacka för provturen igår Johnny, det var väldigt matnyttigt!

Bilen är markant hårdare än original med 80/95N/mm (450/540 lb/in) men fullt åkbar, så att säga att det är för hårt för att köra är fel. Däremot är det för hårt för att ha som bruksbil i centrala Gbg varje dag då alla skarvar/spår/gupp märks lite väl mycket.
Jag tror jag går på nånstans vid Öhlinssättning på bilen i hårdhet, 350/400 lb/in (60/70 N/mm). Det kommer märkas stor skillnad mot original även då, men lite "hängslen och livrem" åt det ändå mjukare hållet. Vill inte tappa bruksmässigheten för mycket då det är kul att åka Speedster varje dag :)

#15 Speedsterspeed

Speedsterspeed

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 710 posts
  • Gender:Male

Posted 04 September 2012 - 11:20 AM

Vilka stötdämparinställningar användes vid tillfället? Det går lätt och få bilen att bli stötig även om fjädrarna är mjuka.... Jag kör 550 / 600 och det var riktigt stötigt innan jag monterade på krängare bak. Krängaren gjorde det möjligt att få bilen att styra in även med mjukare inställning av dämparna bak. Mjukare dämparinställning bak gör också att bilen går över ojämnheter fram på ett mjukare sätt då inte bakre dämparna "håller" emot rörelsen som börjar med att främre hjulen tar i guppet.

#16 Matham

Matham

    Member

  • Pip
  • 35 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lindome

Posted 05 September 2012 - 09:52 PM

I dagsläget är min Speedster väldigt original, vilket är charmigt på sitt sätt men inte optimalt för mig då den har fått ersätta min förra banåkarbil. Däremot rullar den som bruksbil (förutom långresor) på sommaren, så visst bruksvärde vill jag ha kvar.

Det jag söker är därför era erfarenheter om olika kit med stötdämpare/fjädrar, samt ännu hellre om ni har testat olika fjäderhårdheter och kan delge lite om det.

Hittade denna lista över fjäderkonstanter när jag sökte på forumet:

  • VX220 NA = 234 / 268 lbs/in = 42 / 48 N/mm
  • VX220 Turbo = 275 / 315 lbs/in = 49 / 57 N/mm (estimated value)
  • VX220 Spax kit = 250 / 350 lbs/in = 45 / 62 N/mm
  • VX220 NA Nitron kit = 375/450 lbs/in = 68/ 82 N/mm
  • VX220 Turbo Nitron kit = 375/475 lbs/in = 68/ 86 N/mm
  • VXR = 300 / 340 lbs/in = 54/61 N/mm (estimated value)
  • Öhlins = 350 / 400 lbs/in = 63 / 72 N/mm (estimated value)
  • --------------------------------------------------------------------------------------
  • S1 Standard = 185 / 220 lbs/in = 33 / 39 N/mm
  • S1 LSS = 228 / 285 lbs/in = 41 / 51 N/mm
  • S2 Standard = 228 / 285 lbs/in = 41 / 51 N/mm
  • S2 LSS = 250 / 325 lbs/in = 45 / 58 N/mm
Har kollat på några olika kit med dämpare/fjädrar och allt har såklart sina fördelar & nackdelar. Öhlins vore trevligt att ha, men tänkte nog komma undan lite billigare än så, men fyll gärna på med era erfarenheter och tankar!
För stunden så klurar jag på om man skall köpa ev. en uppsättning GAZ Gold Pro II, original levereras de med 425/475 fjädrar men det känns något hårt för att forcera spårvagnsspår i Göteborg varje dag, kanske Öhlinssättning med 350/400 är mer trivsamt? Jag räknar med 6-9 aktiva körningar (läs: Bankörningar och konbanor) per år och kanske 600 gatmil per år, varav till och från jobbet varje vår/sommar/höstdag är en stor del av dessa.

Skulle det vara så att någon har en bil inom rimligt avstånd från Göteborg med andra dämpare/fjädrar på som man kan få åka med i så vore det väldigt uppskattat!


Hej jag bor i Mölndal och har Öhlins på min Speedster om du vill åka med rallly

#17 Figgz

Figgz

    Member

  • Pip
  • 47 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden - Gothenburg

Posted 06 September 2012 - 05:47 AM

Hej jag bor i Mölndal och har Öhlins på min Speedster om du vill åka med rallly


Det vill jag gärna! PM:a gärna ditt nummer alt ring mig på 076-3355601 så kan vi bestämma en dag och tid.
Mvh Fredrik

#18 Matham

Matham

    Member

  • Pip
  • 35 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lindome

Posted 06 September 2012 - 06:30 PM


Hej jag bor i Mölndal och har Öhlins på min Speedster om du vill åka med rallly


Det vill jag gärna! PM:a gärna ditt nummer alt ring mig på 076-3355601 så kan vi bestämma en dag och tid.
Mvh Fredrik

Mitt nummer 0708052045

#19 Figgz

Figgz

    Member

  • Pip
  • 47 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden - Gothenburg

Posted 25 September 2012 - 07:48 AM

Igår kom dessa:
Posted Image
GAZ Gold Pro II

Med 350/400 fjädrar
Posted Image
Posted Image

Återkommer när allt är monterat och provkört några dagar med hur de är rallly

#20 Aerodynamic

Aerodynamic

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,455 posts

Posted 25 September 2012 - 09:22 AM

Kolla gärna ur hög bilen är fram och bak före och efter montering. Läste någonstans att om bilen är för låg fram så kan dämparen bottna. Vart köpte du dom? Vad är skillnaden mellan gold 1 och gold 2?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users