Jump to content

Photo

Rhd Till Lhd Diy Konverterings Guide

• Please log in to reply
46 replies to this topic

#41 IvarS

IvarS

Super Member

• PipPip
  • 346 posts

Posted 21 August 2014 - 09:05 PM

Förstår inte varför du kapat i förarstolens skenor, den enda skillnaden är bältesinfästningens plåtar och de är skruvade.

Tips på passagerarstolen: http://elise-shop.co...f-p-341200.html

#42 Aerodynamic

Aerodynamic

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,455 posts

Posted 22 August 2014 - 04:55 AM

Hej. Har inte kapat i själva skenan till förar stolen. Utan kapade loss dom från passagerar stolen. Svetsad dit lite plåtar så jag har mer material att skruva fast dom i till förarstolen. Men måste fortfarande svetsa fast på passagerar stolen. Fästena du länkade till passar endast Elise S1 och tidiga Speedster. Tyvärr inte min. MVH, Per

#43 IvarS

IvarS

Super Member

• PipPip
  • 346 posts

Posted 23 August 2014 - 07:32 AM

Jag länkade till: C116U0069F SEAT FRAME-PASSENGER LHD €120.56 Inc VAT. Det är ett fäste för passagerarstolen som passar rakt av med ditt säte i din bil. Fästen för säkerhetsbälte sitter rätt och det passar i golvet. Det är för mig fullkomligt främmande att börja kapa och svetsa i något så kritiskt som infästning av säte och säkerhetsbälte när det finns nya delar att köpa.

Fästena du tittade på står under: Customers who bought this product also purchased...

#44 Aerodynamic

Aerodynamic

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,455 posts

Posted 02 September 2014 - 06:27 PM

Hur har ni som byggt om till LHD gjort med head restena? Hur tar man bort dom? Mvh, Per

#45 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 03 September 2014 - 11:23 AM

Hur har ni som byggt om till LHD gjort med head restena? Hur tar man bort dom?
Mvh, Per

Om jag minns rätt sitter bakre plastbiten med kardborre/lim och främre "foambiten" är skruvad.

Sedan är det fram med vinkelslipen för att ta bort stålställningen.

Posted Image

Edited by Nillet, 03 September 2014 - 11:23 AM.

#46 Aerodynamic

Aerodynamic

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,455 posts

Posted 03 September 2014 - 07:18 PM

Tack så mycket Nicklas. Jag har aldrig förstått syftet med dessa. Mest extra onödig vikt högt upp. Med vänlig hälsning, Per

#47 Aerodynamic

Aerodynamic

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,455 posts

Posted 23 September 2014 - 08:02 PM

Så nu kommer en fråga till. Har ju bytt torkar armaturen. Men idag när jag satte på tändningen och min son råkade ändra lite på torkarspaken så märkte jag att torkaren går åt fel håll. Jag trodde motorn gick åt samma håll fast torkar armaturen vände håll på torkaren?! Hur byter jag håll på motorn, det går minst 4 kablar fram dit. Bara växla + å minus? Med vänlig hälsning, Per

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users