Jump to content


Photo

Funderar PÃ¥ Litet Vinterpyssel......


  • Please log in to reply
199 replies to this topic

#61 Nonyet

Nonyet

    Member

  • Pip
  • 66 posts

Posted 25 October 2004 - 09:16 AM

Du menar att tomten skulle dra sitt strå till stacken ;)

#62 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 25 October 2004 - 09:22 AM

Ja kan nog inte hoppas på tomten. Sålde en Duett igår för 5000:- det täcker väl ett trottelhus o litet till...........

#63 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 25 October 2004 - 12:43 PM

c_p -> Varför låter du inte bara nån svarva upp orginal TB till 62mm?? kostar väll ca 1.000:- o få de gjort. Hur mycke gods finns det att svarva i? vad är max storlek som man kan ta upp orginalet till? är det 62mm öppning till plastinsuget?

#64 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 25 October 2004 - 12:50 PM

Funderar på det. Man måste väl fräsa/hona upp den. Gissar att 62 mm är max, eftersom de kör med det. Sen måste man ju göra en 62 mm spjällskiva med instrumentkvalitet. Gissar att det kan bli 2000-3000 kr innan det är klart, men man kan ju kolla upp det thumbsup

#65 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 25 October 2004 - 12:55 PM

Har ju skrivit de innan, men de finns en kille i Hondaklubben (min gamla hemvist) som gör det för 1.000-1.500:- alla som fått de gjort på sina bilar har varit skitnöjda. Har lagt ut en länk innan. Han är seriös och han försänker även skruvar o sånna smådetaljer. Jag ska skicka mitt TB till han så fort jag ställt av bilen.

#66 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 25 October 2004 - 01:02 PM

Va bra, då skickar jag min dit oxå! Adress??

#67 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 25 October 2004 - 01:15 PM

http://www.hondaklub...pjällhus

http://www.hondaklub...hp?showuser=179

Har dock inte kollat me han än hurvida han kan o har möjlighet, men han har en galen projetbil som slukar pengar :D
en breddad Civic -88 men turbokonverterad VTI motor +300hk

Edited by skogshuggarn, 25 October 2004 - 01:18 PM.


#68 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 25 October 2004 - 01:45 PM

Kalas! När skickar du din? Då kan han ju kolla på den o ge ett pris. Eller ska jag skicka mitt, vem ställer av först? Jag kör nog oktober ut.

#69 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 25 October 2004 - 03:15 PM

Jag har skickat ett PM till han. Får se vad han säger... Jag kör en bra bit in i november. Jag har ju ingen vinterbil, o vill inte cykla i de här skitvädret som är nu :angry:

#70 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 25 October 2004 - 03:34 PM

Va bra, då blir jag först! Återkom med rapport om ditt PM thumbsup Men köp en vinterbil, finns bra för 2 lappar. Köpte en SAAB 900 -83 utan en rostfläck till exet för den summan. 4 besiktningar utan en prick. Drar lite mkt soppa bara.

#71 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 25 October 2004 - 03:38 PM

Den här snubben är det: Fredrik Welén Telnr. 0243-10588 Häradsv. 23 B, 784 34 BORLÄNGE

#72 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 25 October 2004 - 03:39 PM

Cyklar jag så har jag ju mer pengar över för godis till Speedstern :rolleyes: :D sparar ju 2000:-/månad bara i försäkrings o bensinkostnader på att cykla. Så gör jag de i 4 månader så har jag betalat fälgarna sen :D Har ju cyklat ett antal vintrar innan, så jag är van. O jag har svurit många gånger att jag aldrig ska göra de igen oxå :wacko:

#73 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 25 October 2004 - 03:42 PM

Du kan ju ringa o snacka me han om du vill... Du kan ju säga att du fick tipset från skogshuggarn från Borås på hondaklubbens forum så vet han vem de ä.

#74 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 25 October 2004 - 03:42 PM

OK, ska göra det! Ja behöver man inte bilen så ska man ju inte köpa...säger jag som har 3. :D Man läser så mkt om att värmen är dålig och de ska köpa vinterdäck o komforten är kass, men då tyckar jag de är fel ute -det här är en leksak!

Edited by clipping_point, 25 October 2004 - 03:42 PM.


#75 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 25 October 2004 - 07:47 PM

Pratade med Fredrik som moddar Honda-spjäll. Han hade moddat ett trettiotal och påpekade bland annat att spjället skall vara ovalt. På Hondan kunde man skruva av delar för lägesindikering och ställdon. Sen satte han upp huset i en svarv och rymde upp det. Frågan är om det går att göra på Speedsterns spjällhus. Han ville att vi skulle maila honom bilder å så skulle han göra en bedömning. Anders kan du knäppa ett par, du har väl ett löst spjäll? chinky chinky

#76 Nonyet

Nonyet

    Member

  • Pip
  • 66 posts

Posted 26 October 2004 - 05:55 AM

Jag kollade på Hondaklubbens sida men fick inte upp några bilder. Måste jag vara inloggad för att få se dem? På vilket sätt skall huset var ovalt? Menar du att diametern skall var tjockare på mitten, typ att diametern skiftar från 62mm, till 62.3mm på mitten, tillbaka till 62mm. För själva huset måste vara helt cirkulärt om du skall modifiera det i en svarv? :blink:

Edited by Nonyet, 26 October 2004 - 05:56 AM.


#77 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 26 October 2004 - 06:38 AM

SPJÄLLET ska vara ovalt, huset e runt. Tanken är att det inte stänger helt utan tätar mot huskanten.

Man ska nog inte överdriva effekten av en portning. Det är nog först om man har högre flöde det behövs, gissar jag.

Läs här, bl a:

http://www.j-body.or...273192&t=273192

#78 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 26 October 2004 - 06:39 AM

Nä, du behöver inte va inloggad på forumet för att få upp bilder. Grejen är de att den tråden ligger på det gamla forurmet, och adresserna till bilderna stämmer säkert inte längre, eller så är dom raderade av utrymmesskäl. Om inte nån av er kan få fram lite bilder, så kan jag gå ut o fota lite senare ikväll. Men bilder på ett löst TB underlättar ju. Varför ska de va just 62mm?? borde de inte gå att få större??

#79 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 26 October 2004 - 06:41 AM

Det e bara det att RSM funderat ut att 62 e möjligt. Om 62 mm räcker 230 HP utan att paja regleringen för mkt för ECU så vill jag helst ha det. Jag har bilder på det monterade huset men, kan kanske demontera det om ingen annan har möjlighet. Ställer av nu.

Edited by clipping_point, 26 October 2004 - 06:42 AM.


#80 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 26 October 2004 - 06:51 AM

Om du demonterar idag eller nån annan dag, så mät öppningen på plastinsuget, så får vi se hur stort TB de klarar.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users