Jump to content


Photo

Banträffar


  • Please log in to reply
263 replies to this topic

#21 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 14 September 2004 - 08:21 AM

Har vi nÃ¥gra fler? Att Anders inte ska med är ju förstÃ¥ligt, men vad har ni andra för ursäkt?  :P

Arn t ex! Han var sugen på bankörning

Vi kanske skulle skicka ut några PM, då dyker det ju upp ett litet mejl till dem...

Vore så fräckt om vi kunde bli några stycken... Med tanke på hur mycket kommentarer man får på OSC forum när man nämner en speedster så lär det skapa en hel del rabalder på plats, speciellt om vi är flera... :P :D

#22 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 14 September 2004 - 08:22 AM

Det är ju jävla skit!! Jag jobbar hela den helgen o kan inte va ledig :beat: :flame: :saw: Hade annars varit jäkligt skoj o prova Kinnekulle i Speedster, även om kassan är tom :beat: Har bara kört en gång på Kinnekulle innan, det i en Integra Type R, det roligaste jag gjort på många år :D

#23 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 14 September 2004 - 08:24 AM

Clipping_point: Matade in Linköping-Hällekis (kinnekulle finns inte med) i spcväg och den säger 2 h 15 min och 20 mil...

Då är det ju perfekt att åka 7.00!! :lol:

Räknar med att köra in en halvtimma!! rallly

Jag ska försöka vara där lite tidigare... vid halv nio, då kan man muta in sin plats i depån...
Med andra ord får jag åka hemifrån vid 6-tiden (233km att köra).

#24 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 14 September 2004 - 11:13 AM

det var inget skämt att åka falskreggad speedster, men idag blev jag kontaktad om att få en egen sektion i slc:s tv-produktion om min speedster. ett före/under/efter-race reportage. ~5-7min tv-tid. håller på att försöka kasta ihop ett schema för att se om vi hinner/orkar :sleepy: . jobbar f.n tvåskift/7dgr i veckan och gjort det sen början av augusti :sick:

#25 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 14 September 2004 - 11:39 AM

Var tittar man på SLC-tv? Eller är det nån video de gör? Bra att det inte var ett skämt eftersom jag gick på det i så fall!! Å återigen vilken kalabalik bland alla kadetter med NOS och calibror med flake-lack! PS. Jag hade på känn att jag hade planerat nåt redan för 25:e å det var ju just SLC. Men Kinnekulle smäller högre, hoppas bara att kadettsnubbarna är lika försiktiga som mina polare som åker Porsche/Ferrari/Lotus

Edited by clipping_point, 14 September 2004 - 12:01 PM.


#26 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 14 September 2004 - 12:15 PM

Men Kinnekulle smäller högre, hoppas bara att kadettsnubbarna är lika försiktiga som mina polare som åker Porsche/Ferrari/Lotus

Just detta har jag lite funderingar kring också... Sist jag var på kinnekulle var det med TVR, Cobra och (ford) Capri(!) klubbarna och man kunde definitivt ana en viss skillnad i försiktighet mellan dessa... Men å andra sidan finns det många calibror i OSC dom tar det säkert hyffsat försiktigt iallafall...

Jag tror inte detta är något problem egenligen... men något ska man väl fundera över... allvarligt talat är jag mer orolig när jag kör i stadstrafik i stockholm.

#27 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 14 September 2004 - 12:45 PM

viasat sport är kanalen som sänder.

#28 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 14 September 2004 - 01:21 PM

Lite OT men vad är det egentligen för hjälmtyp som gäller in en Speedster? Om man nu ska köpa sig en hjälm för att ha på bankörningar bör den vara öppen eller integral? Räknas Speedstern som en öppen bil även när man kör med taket på, ja ni fattar säkert mina funderingar... Ska jag alltså köpa en lätt integralhjälm (tex peltor g10, 1100g) eller bör jag satsa på en öppen hjälm (tex peltor g6, 790g). Den låga vikten på en öppen hjälm lockar ju men samtidigt känns integralhjälmen lite mer användbar (man kan ju tex ha den när man kög gokart och när man åker med i andra öppna bilar...)

#29 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 14 September 2004 - 01:35 PM

Av en van bankörare (Elise, Lotusklubben) har jag hört att de inte är så glada för att han kör med öppen hjälm.

#30 Arn

Arn

    Member

  • Pip
  • 63 posts

Posted 14 September 2004 - 02:14 PM

Min far är just nu å jagar älg, men jag kan nästan garantera att han är intresserad av bankörningen! Om inte annat så ska jag se till att han blir sugen! :groupjump: Räknar iof inte med någon bankörning för min del men det vore kul att komma med bara för att känna på stämingen :P . Dessutom är ju min plats garanterad eftersom min bror ska till Anderstorp och "rejsa" den helgen. Han åter kommer säkert framåt helgen med div. frågor och besked!

#31 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 14 September 2004 - 02:20 PM

En öppen hjälm av Nolans fabrikat föredrar jag. Den e en slimmad 70-talssak som fortfarande säljs. Moderna hjälmar och integralhjälmar är så stora så att man tar i nackskydd och HT-tak.

#32 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 15 September 2004 - 06:27 AM

Här är förövrigt all information som OSC har lämnat ut:

>KLICKA HÄR<

Observera att man måste vara på banan senast kl 09:15 för det obligatoriska förarmötet.

Fukthalt i bromsvätskan?
Kan det vara ett problem?
Kör förbi en verkstad och får fukthalten mätt, för att vara på säkra sidan...

#33 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 15 September 2004 - 06:44 AM

Kan väl vara värt att kolla, bilen e ju 3 år, min iaf.

#34 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 15 September 2004 - 05:24 PM

Hej, har fått följande svar från OSC angående medlemsskap: Jag kan meddela att om ni betalar på träffen för medlemskap så får ni åka den här träffen och sen alla nästa år inkl den som vi har på kullen nästa år samma tid på året (2005 alltså). Vore dessutom kul med ett par Speedsters på träffen. Det kan ju tillkomma avgift för själva träffen precis som nu men ni är medlemmar fram tom sista träffen nästa år. Så det är väl inget att fundera över... thumbsup

#35 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 15 September 2004 - 06:14 PM

Bra! Testade att köra banan i PC-spelet STCC 2. Långa böjar i hög fart och även ett par luriga utförsbackar. Blåste av banan flera ggr, men sen hittade jag rytmen och körde varvet på 55 s. Lite annorlunda bana får man säga!

#36 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 15 September 2004 - 08:12 PM

Det var inte mycket ban-info på Kinnekullerings hemsida. :(
Hittade detta på en Dansk sida:
Posted Image
Banlängd: 2072 m
Banrekord: 47,41 Niclas Jönsson, Reynard F3 (1990)

#37 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 15 September 2004 - 10:45 PM

rejsa.nu har banbeskrivningar

>direktlänk till banbeskrivning med spårval på kinnekulle ring<

>översikt kinnekulle ring<

Edited by meldert, 15 September 2004 - 10:46 PM.


#38 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 16 September 2004 - 07:55 AM

Kalas! Då ska jag hem o öva!

#39 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 16 September 2004 - 08:26 AM

Hmmm, får kanske titta in på rejsa.nu lite mer... Det var precis detta jag ville läsa om, tack Meldert! Det är aldrig fel att suga in information så man är med i matchen.

#40 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 16 September 2004 - 05:09 PM

Återigen kan man konstatera att sommaren är för kort. Jag vill väldigt gärna köra på Kinnekulle nån gång, men de tillfällen som funnits i år har krockat med mina förehavanden i Lazzat MK. Nu blir det samtidigt som vår säsongsfinal i dragracingcupen där jag räknar poängen och dagen efter är jag med ett gäng Sevens och kör "konbana".




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users