Jump to content


Photo

Svenska Speedsterregistret


  • Please log in to reply
359 replies to this topic

#41 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 04 January 2005 - 09:41 AM

Det var en snubbe på Rejsa som ville köpa bakdämpare av mig. Nybliven ägare till Speedster. Men han kan ju ha köpt nån av dom här...

#42 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 04 January 2005 - 05:36 PM

Det var en snubbe på Rejsa som ville köpa bakdämpare av mig. Nybliven ägare till Speedster. Men han kan ju ha köpt nån av dom här...

Jaha, vem var det då? Ingen ny Speedster har poppat upp i listan på våra banåkabilar iaf... Men å andra sidan har vi här varit riktigt dåliga på att stoppa in våra bilar oxå...

#43 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 04 January 2005 - 06:59 PM

Han hette Supersonett. Jag rekommenderade honom att försöka handla av Dude.

#44 Supersonett

Supersonett

    Member

  • Pip
  • 201 posts
  • Interests:Petrol head

Posted 04 January 2005 - 07:41 PM

Han hette Supersonett. Jag rekommenderade honom att försöka handla av Dude.

Hej på er ,

har allt surrat om kring här ett tag och tjuv kikat lite´.. :D

En jobbar kompis på stod att tyskarna viste vad "mellandags rea" var :D och fick iväg oss båda på en 200 mila tysklands resa.

Det sluta med att jag inte kunde stå emot så jag köpte en ..........3192 ( skall hämtas i hamburg nu till helgen )

Behöver dock nu lite triangel länkar + dämpare höger, då denna bil inte har ESP och därmed snurrat med förra ägaren.
Ser dock inte så farligt ut och jag räknar med att ha den körbar lagom till saltet är borta.


För övrigt så lurade jag min jobbar kompis lite tidigare i höstast att oxå köpa en så han kommer nog presentera sig så småningom oxå. ( två speedster ägare på 15 kvadrat kontors yta....inte nyttigt direkt )

MAO två till i sverige

// Tobias



SÃ¥ om ni vet var man hittar billiga
övre och undre triangel bak
Toe stag
+ en dämpare ( om man kan byta bara en..? )

( väntar på svar från Dude så har jag tur så )

Edited by Supersonett, 04 January 2005 - 07:43 PM.


#45 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 04 January 2005 - 09:12 PM

Välkommen! Turbo eller N/A? Här är vi lite N/A-fundamentalister, men en turbo vore kul i gruppen. :lol:

#46 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 04 January 2005 - 10:40 PM

Välkommen! Vi borde väl inte lusa ner den här tråden med massa snack, mn för att svara på din fråga så kan det kanske bli lite svårt att få tag på delarna... Det finns kanske 30 Speedstrar i sveriege, Två har kvaddads nu under hösten-vintern, vilket du kanske har läst här... Den ena var på väg att slaktas i delar men köptes upp av Anders (Dude), han planerar att sätta den på hjulen igen så därifrån får du nog inga delar... Vad som händer med den andra kvaddade bilen vet jag inte, men enligt den här tråden väntar den på lagning. Däremot Tror jag att Anders har byggt egna triangellänkar till sin rejsbil och har du tur kanske han har kvar orginalen någonstans...Men även rejsbilen var kvaddad så jag vet inte vad som var helt. Han har dessutom bytt dämparna så kanske finns även orginalen kvar i hans gömmor. Men det kan han bäst besvara själv, risken finns ju dock att han själv behöver delarna för att rädda det nya liket... Det är väl annars rätt vanligt att man kvaddar någon av bakhjulsupphängningarna på grund av oförsiktighet i kurvor när det är halt... I värsta fall får du väl bygga egna triangellänkar, eller beställa nya från Opel (vilket inte lär bli billigt)... Dämparna kanske går att köpa en och en om du vänder dig direkt till Bilstein. Jag har precis som Clipping Point köpt en uppsättning Nitrons och planerar därmed att byta dämparna på min bil, men jag vill nog spara dom gamla ifall jag någon gång ska sälja bilen, kanske sätter inte en eventuell köpare något värde på uppgraderingen, isåfall vill jag ju kunna sälja dom löst och sätta tillbaka orginalen. Men även B.A.D här på svensk forumet har bytt sina dämpare kanske kan han tänka sig att sälja orginalen, om han har dem kvar.

#47 Saabster

Saabster

    Member

  • Pip
  • 177 posts

Posted 05 January 2005 - 02:49 PM

#0008 Silver metallic N/A Torbjörn Klang "Arn", Älvsjö/Stockholm VIN#0056 #0210 Silver metallic N/A "B.A.D." #0224 Silver metallic N/A väntar på lagning.......försäkringsärende #0225 Silver metallic N/A Pontus Ahl "GeneralAhl" Växjö #0284 Silver metallic N/A Torbjörn Fagerberg "clipping_point", Linköping VIN#0338 #0784 Black N/A "Nillet", Eslöv VIN#1028 #0806 Black N/A "skogshuggarn", Borås #0810 Rabiata Red (?) fd "Scorpion" #1006 Silver metallic N/A "Meldert", Eskilstuna VIN#1391 #1414 Silver metallic N/A Lennart Mäkinen "Makinen", Bromma/Stockholm, VIN#1842 #1497 Silver metallic N/A ex preem hyrbil. numera skrotad #1749 Darkgreen metallic N/A Anders Bisting "Dude", Huddinge/Stockholm #2370 Mandarin metallic N/A "OneYet", Jönköping #2518 Mandarin metallic N/A "Otto Olssons Bil AB", Tomelilla VIN#3004 www.ottobilab.se TILL SALU! #2589 Brilliant Yellow N/A "JawZ", Kungsbacka VIN#3102 #3864 Silver metallic N/A "Saabster" #4416 Silver metallic Turbo "Sockan", Stockholm www.callisma.se TILL SALU! Oidentifierade: Silver metallic N/A, Linköping Silver metallic N/A, Stockholm "Predator" Silver metallic N/A, Västmanland (blocket.se) Silver metallic N/A, Kronoberg (blocket.se) Red Turbo, Helsingborg (blocket.se) Red N/A, Danderyd (bytbil.com) (www.ubbo.se) Dudes race-bil... Red N/A, Sjömarken, Borås Red Turbo, David P, Borås Red N/A, Älvsborg (blocket.se) En ny på blocket... Tjenare Speedster vänner! Det är jag som är jobbarkompisen som Supersonett delar kontor med, och här är info om min bil: #3864 Silver metallic N/A "Saabster"

#48 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 05 January 2005 - 03:13 PM

Välkommen du oxå! :grouphug: F-N nu börjar silver absolut bli en alltför vanlig färg... Måste nog göra något åt saken...

#49 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 05 January 2005 - 04:37 PM

Välkommen! Det här börjar bli rena herr-klubben! Var håller ni hus?? Trollhättan (Supersonett, Saabster)?

#50 Supersonett

Supersonett

    Member

  • Pip
  • 201 posts
  • Interests:Petrol head

Posted 09 January 2005 - 11:06 AM

#0008 Silver metallic N/A Torbjörn Klang "Arn", Älvsjö/Stockholm VIN#0056 #0210 Silver metallic N/A "B.A.D." #0224 Silver metallic N/A väntar på lagning.......försäkringsärende #0225 Silver metallic N/A Pontus Ahl "GeneralAhl" Växjö #0284 Silver metallic N/A Torbjörn Fagerberg "clipping_point", Linköping VIN#0338 #0784 Black N/A "Nillet", Eslöv VIN#1028 #0806 Black N/A "skogshuggarn", Borås #0810 Rabiata Red (?) fd "Scorpion" #1006 Silver metallic N/A "Meldert", Eskilstuna VIN#1391 #1414 Silver metallic N/A Lennart Mäkinen "Makinen", Bromma/Stockholm, VIN#1842 #1497 Silver metallic N/A ex preem hyrbil. numera skrotad #1749 Darkgreen metallic N/A Anders Bisting "Dude", Huddinge/Stockholm #2370 Mandarin metallic N/A "OneYet", Jönköping #2518 Mandarin metallic N/A "Otto Olssons Bil AB", Tomelilla VIN#3004 www.ottobilab.se TILL SALU! #2589 Brilliant Yellow N/A "JawZ", Kungsbacka VIN#3102 #3192 "Rabiat" red N/A "Supersonett" Trollhättan #3864 Silver metallic N/A "Saabster" #4416 Silver metallic Turbo "Sockan", Stockholm www.callisma.se TILL SALU! Oidentifierade: Silver metallic N/A, Linköping Silver metallic N/A, Stockholm "Predator" Silver metallic N/A, Västmanland (blocket.se) Silver metallic N/A, Kronoberg (blocket.se) Red Turbo, Helsingborg (blocket.se) Red N/A, Danderyd (bytbil.com) (www.ubbo.se) Dudes race-bil... Red N/A, Sjömarken, Borås Red Turbo, David P, Borås Red N/A, Älvsborg (blocket.se) En ny på blocket... Då var bilen hemma och man kan med gott samvete regga sig här (3192). Den enda färg koden jag hittar är "Rabiat Rot" ingen som vet vad den blir på ren svenska ? Rabiat för mig = ilsk/galen/tokig ? Så en svensk översättning kan vara "tok röd" :rolleyes:

Edited by Supersonett, 09 January 2005 - 11:09 AM.


#51 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 09 January 2005 - 03:02 PM

Jo, den är nog tok-röd. Det är väl ett bra namn thumbsup

#52 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 13 January 2005 - 08:13 PM

#0008 Silver metallic N/A Torbjörn Klang "Arn", Älvsjö/Stockholm VIN#0056 #0210 Silver metallic N/A "B.A.D." #0224 Silver metallic N/A väntar på lagning.......försäkringsärende #0225 Silver metallic N/A Pontus Ahl "GeneralAhl" Växjö #0284 Silver metallic N/A Torbjörn Fagerberg "clipping_point", Linköping VIN#0338 #0784 Black N/A "Nillet", Eslöv VIN#1028 #0806 Black N/A "skogshuggarn", Borås #0810 Rabiata Red (?) fd "Scorpion" #1006 Silver metallic N/A "Meldert", Eskilstuna VIN#1391 #1414 Silver metallic N/A Lennart Mäkinen "Makinen", Bromma/Stockholm, VIN#1842 #1497 Silver metallic N/A ex preem hyrbil. numera skrotad #1749 Darkgreen metallic N/A Anders Bisting "Dude", Huddinge/Stockholm #2370 Mandarin metallic N/A "OneYet", Jönköping #2518 Mandarin metallic N/A "Otto Olssons Bil AB", Tomelilla VIN#3004 www.ottobilab.se TILL SALU! #2589 Brilliant Yellow N/A "JawZ", Kungsbacka VIN#3102 #2930 Magma Red N/A "SlimVince" Täby/Stockholm <----- nytt! #3192 "Rabiat" red N/A "Supersonett" Trollhättan #3864 Silver metallic N/A "Saabster" #4416 Silver metallic Turbo "Sockan", Stockholm www.callisma.se TILL SALU! Oidentifierade: Silver metallic N/A, Linköping Silver metallic N/A, Stockholm "Predator" Silver metallic N/A, Västmanland (blocket.se) Silver metallic N/A, Kronoberg (blocket.se) Red Turbo, Helsingborg (blocket.se) Red N/A, Danderyd (bytbil.com) (www.ubbo.se) Dudes race-bil... Red N/A, Sjömarken, Borås Red Turbo, David P, Borås

Edited by slimvince, 13 January 2005 - 09:04 PM.


#53 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 14 January 2005 - 03:24 PM

#0008 Silver metallic N/A Torbjörn Klang "Arn", Älvsjö/Stockholm VIN#0056 #0017 Red N/A Tomas, Jämtland (blocket.se) TILL SALU! #0210 Silver metallic N/A "B.A.D." #0224 Silver metallic N/A väntar på lagning.......försäkringsärende #0225 Silver metallic N/A Pontus Ahl "GeneralAhl" Växjö #0284 Silver metallic N/A Torbjörn Fagerberg "clipping_point", Linköping VIN#0338 #0784 Black N/A "Nillet", Eslöv VIN#1028 #0806 Black N/A "skogshuggarn", Borås #0810 Rabiata Red (?) fd "Scorpion" #1006 Silver metallic N/A "Meldert", Eskilstuna VIN#1391 #1414 Silver metallic N/A Lennart Mäkinen "Makinen", Bromma/Stockholm, VIN#1842 #1497 Silver metallic N/A ex preem hyrbil. numera skrotad #1749 Darkgreen metallic N/A Anders Bisting "Dude", Huddinge/Stockholm #2370 Mandarin metallic N/A "OneYet", Jönköping #2518 Mandarin metallic N/A "Otto Olssons Bil AB", Tomelilla VIN#3004 www.ottobilab.se TILL SALU! #2589 Brilliant Yellow N/A "JawZ", Kungsbacka VIN#3102 #2930 Magma Red N/A "SlimVince" Täby/Stockholm #3192 "Rabiat" red N/A "Supersonett" Trollhättan #3864 Silver metallic N/A "Saabster" #4416 Silver metallic Turbo "Sockan", Stockholm www.callisma.se TILL SALU! Oidentifierade: Silver metallic N/A, Linköping Silver metallic N/A, Stockholm "Predator" Silver metallic N/A, Västmanland (blocket.se) Silver metallic N/A, Kronoberg (blocket.se) Red Turbo, Helsingborg (blocket.se) Red N/A, Danderyd (bytbil.com) (www.ubbo.se) Dudes race-bil... Red N/A, Sjömarken, Borås Red Turbo, David P, Borås En ny på blocket, med nummer 0017... Nu är vi uppe i 29 bilar...

Edited by Nillet, 14 January 2005 - 03:25 PM.


#54 magic_speedster

magic_speedster

    Member

  • Pip
  • 12 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg, Sweden

Posted 17 January 2005 - 12:44 PM

Hej på Er, Finns det någon moderator här, eller skall jag klämma mig in på listan själv?

#55 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 17 January 2005 - 12:49 PM

Det är bara att klämma in dig på listan. Moderatorn kan inte svenska... :D Välkommen!

#56 magic_speedster

magic_speedster

    Member

  • Pip
  • 12 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg, Sweden

Posted 17 January 2005 - 01:05 PM

Det är bara att klämma in dig på listan.
Moderatorn kan inte svenska... :D
Välkommen!

Tack,

#0008 Silver metallic N/A Torbjörn Klang "Arn", Älvsjö/Stockholm VIN #0056
#0017 Red N/A Tomas, Jämtland (blocket.se) TILL SALU!
#0210 Silver metallic N/A "B.A.D."
#0224 Silver metallic N/A väntar på lagning.......försäkringsärende
#0225 Silver metallic N/A Pontus Ahl "GeneralAhl" Växjö
#0284 Silver metallic N/A Torbjörn Fagerberg "clipping_point", Linköping VIN #0338
#0784 Black N/A "Nillet", Eslöv VIN#1028
#0806 Black N/A "skogshuggarn", Borås
#0810 Rabiata Red (?) fd "Scorpion"
#1006 Silver metallic N/A "Meldert", Eskilstuna VIN#1391
#1414 Silver metallic N/A Lennart Mäkinen "Makinen", Bromma/Stockholm, VIN #1842
#1497 Silver metallic N/A ex preem hyrbil. numera skrotad
#1749 Darkgreen metallic N/A Anders Bisting "Dude", Huddinge/Stockholm
#2219 Silver metallic/vinröd N/A "magic speedster", Göteborg
#2370 Mandarin metallic N/A "OneYet", Jönköping
#2518 Mandarin metallic N/A "Otto Olssons Bil AB", Tomelilla VIN#3004 www.ottobilab.se TILL SALU!
#2589 Brilliant Yellow N/A "JawZ", Kungsbacka VIN#3102
#2930 Magma Red N/A "SlimVince" Täby/Stockholm
#3192 "Rabiat" red N/A "Supersonett" Trollhättan
#3864 Silver metallic N/A "Saabster"
#4416 Silver metallic Turbo "Sockan", Stockholm www.callisma.se TILL SALU!

Oidentifierade:
Silver metallic N/A, Linköping
Silver metallic N/A, Stockholm "Predator"
Silver metallic N/A, Västmanland (blocket.se)
Silver metallic N/A, Kronoberg (blocket.se)
Red Turbo, Helsingborg (blocket.se)
Red N/A, Danderyd (bytbil.com) (www.ubbo.se)
Dudes race-bil...
Red N/A, Sjömarken, Borås
Red Turbo, David P, Borås

En ny på blocket, med nummer 0017...
30 bilar? Jag får det till 36 med alla ”VIN” och oidentifierade bilar???

#57 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 17 January 2005 - 01:23 PM

#0008 Silver metallic N/A Torbjörn Klang "Arn", Älvsjö/Stockholm VIN #0056 #0017 Red N/A Tomas, Jämtland (blocket.se) TILL SALU! #0210 Silver metallic N/A "B.A.D." #0224 Silver metallic N/A väntar på lagning.......försäkringsärende #0225 Silver metallic N/A Pontus Ahl "GeneralAhl" Växjö #0284 Silver metallic N/A Torbjörn Fagerberg "clipping_point", Linköping VIN #0338 #0784 Black N/A "Nillet", Eslöv VIN#1028 #0806 Black N/A "skogshuggarn", Borås #0810 Rabiata Red (?) fd "Scorpion" #1006 Silver metallic N/A "Meldert", Eskilstuna VIN#1391 #1414 Silver metallic N/A Lennart Mäkinen "Makinen", Bromma/Stockholm, VIN #1842 #1497 Silver metallic N/A ex preem hyrbil. numera skrotad (Dude's projektbil?) #1749 Darkgreen metallic N/A Anders Bisting "Dude", Huddinge/Stockholm #2219 Silver metallic/vinröd N/A "magic speedster", Göteborg #2370 Mandarin metallic N/A "OneYet", Jönköping #2518 Mandarin metallic N/A "Otto Olssons Bil AB", Tomelilla VIN#3004 www.ottobilab.se TILL SALU! #2589 Brilliant Yellow N/A "JawZ", Kungsbacka VIN#3102 #2930 Magma Red N/A "SlimVince" Täby/Stockholm #3192 "Rabiat" red N/A "Supersonett" Trollhättan #3864 Silver metallic N/A "Saabster" #4416 Silver metallic Turbo "Sockan", Stockholm www.callisma.se TILL SALU! Oidentifierade: Silver metallic N/A, Linköping Silver metallic N/A, Stockholm "Predator" Silver metallic N/A, Västmanland (blocket.se) Silver metallic N/A, Kronoberg (blocket.se) Red Turbo, Helsingborg (blocket.se) Red N/A, Danderyd (bytbil.com) (www.ubbo.se) Dudes race-bil... Red N/A, Sjömarken, Borås Red Turbo, David P, Borås Lade till ägare på den skrotade preem-bilen. VIN=4 sista siffrorna i bilens byggnummer (eftersom VX220 inte har nummer på instrumentbrädan). Nummer syns på klisterlappen som sitter i passagerardörren. magic speedster: Din bil är två färgad? Bild? Eller det är kanske Miraculix gamla?

#58 magic_speedster

magic_speedster

    Member

  • Pip
  • 12 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg, Sweden

Posted 17 January 2005 - 01:33 PM

Nej, det är bara taket som är vinröd.

Attached Files



#59 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 17 January 2005 - 11:38 PM

Miraculix fd bil är för övrigt krashad... med en lyktstolpe... försäkringsärende numera tror jag.... :(

#60 magic_speedster

magic_speedster

    Member

  • Pip
  • 12 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg, Sweden

Posted 18 January 2005 - 11:38 AM

Jag köpte den av en kille (ja faktiskt en kille på ca: 20 år) i Skåne. Jag tror att den har funnits i detta diskussionsforum innan som: oidentifierad på blocket, silver med rött tak (Skåne).




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users