
Försäkring
#21
Posted 14 April 2005 - 06:13 AM
#22
Posted 14 April 2005 - 08:33 AM


#23
Posted 26 April 2005 - 08:33 PM
#24
Posted 26 June 2005 - 08:55 PM
Ökade skadekostnader ger höjda premier
Den senaste genomgången av premieintäkter och skadekostnader visar att kostnaderna fortfarande är för höga. För att komma tillrätta med detta finns två alternativ. Antingen att vi höjer premierna eller försämrar försäkringens innehåll, till exempel genom att undanta vissa typer av skador. Försämringar vill vi inte göra.
Därför höjs premien på bilförsäkring, i vissa fall blir det fråga om kraftiga höjningar. Av försäkringsbrevet framgår din nya premie.
Nu kostar min försäkring 8082:-

Nästan 50% höjning.


#25
Guest_Guest (Guest)
Posted 10 May 2006 - 04:23 PM


#26
Posted 10 May 2006 - 07:50 PM

#27
Posted 10 May 2006 - 07:54 PM
If kör vi med! Bor mitt i LkpgJag drar liv i en gammal tråd.
Har länge suktat efter en speedster och beslöt mig för att ringa runt till försäkringsbolagen för att få en offert.
Billigast var Trygg-Hansa med 16 000 kr/årDå är jag 30 år boende i Stockholm city. Tog pris på farsan också som bor i Lund och han fick 7200 kr/år.
Kan man inte skriva bilen på farsan istället? Jag kan ju ha "lånat" den över sommaren om någon skulle inträffa
#28
Posted 10 May 2006 - 09:10 PM
#29
Guest_Guest (Guest)
Posted 11 May 2006 - 09:13 PM

#30
Posted 12 May 2006 - 12:52 PM
När jag hade en Porsche 993 Turbo (430hk, 1580kg tjänstevikt) kostade den 18k om året för mig.Sjukt dyrt. Vad fasen kostar det att försäkra en Ferrari eller Porsche?
Detta är samma sak som för en Subaru Impreza, jag gav 5500:- per år för min på slutet men det fluktuerade mellan 5-10k mellan 2000-2006. Försäkring är bara att ringa runt och fråga, enda man kan göra. Nån hård logik finns inte att tyda, varje bolag har sin egen logik.
#31
Posted 12 May 2006 - 02:40 PM
Jisses, varför sålde du den?När jag hade en Porsche 993 Turbo (430hk, 1580kg tjänstevikt) kostade den 18k om året för mig.

#32
Posted 12 May 2006 - 04:18 PM
Kan det vart för just driftskostnaderna tro?Jisses, varför sålde du den?När jag hade en Porsche 993 Turbo (430hk, 1580kg tjänstevikt) kostade den 18k om året för mig.
![]()
Hade årsförfallodag nyligen 8196:- 6kroner billigare en förra året

//S
#33
Posted 12 May 2006 - 10:04 PM
Jag föredrar lättare mer fokuserade bilar än stora motorstarka bilar. Låg vikt for the win.Jisses, varför sålde du den?När jag hade en Porsche 993 Turbo (430hk, 1580kg tjänstevikt) kostade den 18k om året för mig.
![]()
993/996:an är en vardagsbil med stor motor, ett autobahnlok av yttersta rang. Farthållaren går att sätta på 250km/h verklig hastighet (ca 265-270km/h på mätaren) och då kan man sätta upp fötterna och bara styra med en hand på ratten. Jag har inte kört någon annan bil som var så stabil i höga hastigheter, men jag har å andra sidan inte provat stor-mercorna iofs. Användningsområdet för detta i sverige är noll och inget, dessutom tycker folk det är en skrytbil vilket Speedstern inte alls lider av vilket jag tycker är positivt.
Nej, jag föredrar acceleration 30-130 och kurvtagningsförmåga istället, därav Speedster.
#34
Posted 13 May 2006 - 07:23 AM
Intressant! Jag har aldrig testat en sån iofs. M5:or har ju det där symptomen som du beskriver, känns som att åka snabbtåg, typ.Jag föredrar lättare mer fokuserade bilar än stora motorstarka bilar. Låg vikt for the win.
Jisses, varför sålde du den?När jag hade en Porsche 993 Turbo (430hk, 1580kg tjänstevikt) kostade den 18k om året för mig.
![]()
993/996:an är en vardagsbil med stor motor, ett autobahnlok av yttersta rang. Farthållaren går att sätta på 250km/h verklig hastighet (ca 265-270km/h på mätaren) och då kan man sätta upp fötterna och bara styra med en hand på ratten. Jag har inte kört någon annan bil som var så stabil i höga hastigheter, men jag har å andra sidan inte provat stor-mercorna iofs. Användningsområdet för detta i sverige är noll och inget, dessutom tycker folk det är en skrytbil vilket Speedstern inte alls lider av vilket jag tycker är positivt.
Nej, jag föredrar acceleration 30-130 och kurvtagningsförmåga istället, därav Speedster.
Men jag trodde Porscharna var rätt spänstiga, de brukar gå bra på bana iaf.
#35
Posted 13 May 2006 - 09:05 AM
OTIntressant! Jag har aldrig testat en sån iofs. M5:or har ju det där symptomen som du beskriver, känns som att åka snabbtåg, typ.
Jag föredrar lättare mer fokuserade bilar än stora motorstarka bilar. Låg vikt for the win.
Jisses, varför sålde du den?När jag hade en Porsche 993 Turbo (430hk, 1580kg tjänstevikt) kostade den 18k om året för mig.
![]()
993/996:an är en vardagsbil med stor motor, ett autobahnlok av yttersta rang. Farthållaren går att sätta på 250km/h verklig hastighet (ca 265-270km/h på mätaren) och då kan man sätta upp fötterna och bara styra med en hand på ratten. Jag har inte kört någon annan bil som var så stabil i höga hastigheter, men jag har å andra sidan inte provat stor-mercorna iofs. Användningsområdet för detta i sverige är noll och inget, dessutom tycker folk det är en skrytbil vilket Speedstern inte alls lider av vilket jag tycker är positivt.
Nej, jag föredrar acceleration 30-130 och kurvtagningsförmåga istället, därav Speedster.
Men jag trodde Porscharna var rätt spänstiga, de brukar gå bra på bana iaf.
I höstas var det en sk, Kompiskompis som kikade på min bil för att ev. köpa en likadan, han ville se en IRL.
Killen åkte F355 och motiveringen var att den var för komfortabel, Speedstern var mer Sportbil och så blev han frånåkt av dom.
Naturligtvis fanns även ekonomi med i bilden, Servicekostnaderna på Ferrarin var helt sjuka + att han vågade inte köra bilen fult ut på grund av rep-kostnaderna om något skulle hända.
Med andra ord vi har nog den optimala Sportbilen, den är som ett kinder ägg, Snabb, snygg, hyggligt billig att äga.
Bortsätt från allt opraktisk och skramlig halvkass byggkvalitet.
/OT
#36
Posted 10 July 2006 - 10:38 AM
Ökade skadekostnader ger höjda premier
Den senaste genomgången av premieintäkter och skadekostnader visar att kostnaderna fortfarande är för höga. För att komma tillrätta med detta finns två alternativ. Antingen att vi höjer premierna eller försämrar försäkringens innehåll, till exempel genom att undanta vissa typer av skador. Försämringar vill vi inte göra.
Därför höjs premien på bilförsäkring, i vissa fall blir det fråga om kraftiga höjningar. Av försäkringsbrevet framgår din nya premie.
Nu kostar min försäkring 8082:-![]()
Nästan 50% höjning.![]()
TryggHansa
TryggHansa vill nu ha 9198:-

Efter en rundringning var de näst billigast.
DinaFörsäkringar ville ha 6812:- så jag provar med dem. http://www.sockenbolagen.se/
#37
Posted 11 July 2006 - 06:52 PM
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users