Jump to content


Photo

Graveltrappen


  • Please log in to reply
873 replies to this topic

#1 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 05 December 2004 - 02:30 PM

Eftersom jag redan innan C-P:s påpekande har märkt att nästan alla mina inlägg handlar om mjuka frågor. Vad ni tycker, hur ni ser ut, vad det kostar, rena förolämpningar mm, så tänkte jag att det kanske vore trevligt med en snackaskittråd här i Valhalla med. Eftersom vi redan ligger under Off Topic så får den väl heta något annat då! Så kom igen nu, är det någon annan som vill bli omkörd den 25-26/4 på Sviestad eller förolämpad på något annat sätt? :jump: Det gäller ju som sagt helt klart att hålla ångan uppe, jag kämpar tappert mot allt vad vinterdeppighet heter. PS. Kan man kvota från en annan tråd till den här så att jag slipper förstöra tekniktrådarna med fler dumma kommentarer?

#2 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 05 December 2004 - 03:40 PM

PS. Kan man kvota från en annan tråd till den här så att jag slipper förstöra tekniktrådarna med fler dumma kommentarer?

Jag är ledsen men sådana dörrar skulle jag nog kunna tänka mig.

Om dom inte gjorde bilen tyngre och om dom inte kostade så mycket alltså.

Annars är jag väldigt ostylig av mig. Spoilers, splitters, färgade lampor under bilen osv, njaaa. Om dom gör nytta så OK men knappt ens då faktiskt. Jag har sagt det förut, sleeperstuket är min melodi.

Fast nu lär jag väl fÃ¥ mothugg  :)  :)

Smaken är som baken... kluven...

Jag dömer ingen för deras tycke och smak. det är iallafall inte meningen att göra det... :unsure:

Däremot säger jag mer än gärna och ibland lite för högt vad jag själv tycker :P :D



Det verkar så... men jag säger inte hur... :P :D

#3 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 05 December 2004 - 04:06 PM

Ni borde ta och fylla i era profiler bättre så man kan se hur gamla ni e ;) o skaffa MSN/ICQ ;)

#4 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 05 December 2004 - 04:08 PM

Gammal är äldst!

#5 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 05 December 2004 - 06:27 PM

Jamen!!!!!!! Ahhhhhh! Hur gör man? Jag kan ju inte ens kvota Melderts kvot :wacko:

#6 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 05 December 2004 - 06:34 PM

Ni borde ta och fylla i era profiler bättre så man kan se hur gamla ni e ;) o skaffa MSN/ICQ ;)

Om man säger som så här...
Jag begriper ungefär hälften av den där meningen....


Fredrik Liljenberg
Jag är 40 år, bor i Huskvarna, lyckligt gift som ni säkert vet, min fru valde färgen på bilen ;)
Populär tvåbarnsfar, ungarna älskar räserbilen som den kallas.
Alltiallo på en firma som heter Huskvarna Prototyper AB som pressar plåt med ett par Quintuspressar.

Ja, nu slipper jag ju fylla i profilen och som sagt, den andra halvan av meningen förstår jag inte ens...

#7 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 08 December 2004 - 03:59 PM

Hallåå, var är alla... ;)

#8 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 08 December 2004 - 04:16 PM

:unsure: har nog inte fattat va denna tråd går ut på ...men jag har iaf fått reda på att OneYet ä mindre datanörd än va jag ä :D

#9 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 08 December 2004 - 05:09 PM

Jag kanske är korkad, men varför stämmer inte instrumentpanelsnumret med fordonsidentifikationsnumret? Noterade för övrigt att jag hade brandgula plastfläckar på undersidan av trösklarna när jag tvättade bilen idag.

#10 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 08 December 2004 - 05:20 PM

Jag kanske är korkad, men varför stämmer inte instrumentpanelsnumret med fordonsidentifikationsnumret?
Noterade för övrigt att jag hade brandgula plastfläckar på undersidan av trösklarna när jag tvättade bilen idag.

du ska höra runt dom. inte över :D

#11 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 08 December 2004 - 05:23 PM

Jag kanske är korkad, men varför stämmer inte instrumentpanelsnumret med fordonsidentifikationsnumret?
Noterade för övrigt att jag hade brandgula plastfläckar på undersidan av trösklarna när jag tvättade bilen idag.

Jacking points?

Det där med numret e lite skumt det ena är sk VIN-nr o det andra fordonsnr.

#12 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 08 December 2004 - 05:54 PM

Dude verkar förstå var fläckarna kom ifrån... VIN=Vehicle Identification Number=Fordonsidentifikationsnummer (chassienr...) som verkar accelerera snabbare än instrumentpanelsnumret. Det kommer några chassienummer mellan vissa dash-nr. Är det misslyckade chassien eller kanske Eliser?

#13 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 08 December 2004 - 06:35 PM

Anledningen att instrumentpanel numret skiljer sig från VIN är på grund av att det bara är Speedstrar som har instrumentpanelnumret. Motsvarande nummer finns alltså inte på Vauxhall versionerna. Chassienumrena mellan Dash-nr är alltså VX220-versioner istället för Speedstrar. edit to add: I den lilla rutan så är vx220-loggan graverad istället för ett dashboardnummer på vauxhall modellerna. Fråga mig inte varför... :blink:

Edited by meldert, 08 December 2004 - 06:56 PM.


#14 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 08 December 2004 - 08:01 PM

Jag har aldrig tänkt på hur mjuk Speedstern är i fjädringen. Har hållt på o riva ur all inredning ur den ikväll (förberedelse inför bortagandet av rear clam), och när man sätter sej i den så sjuker o gungar den ju ordentligt :o Har iaf två gött skålade stolar i vardagsrummet nu :rolleyes: Bara X-box, projektor, ratt o pedaler som fattas :D

#15 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 08 December 2004 - 09:14 PM

Chassienumrena mellan Dash-nr är alltså VX220-versioner istället för Speedstrar.

Det borde betyda att de inte gjort så många VX som Speedstrar eller också har de gjort dem efteråt.
Hur många finns det totalt? 10 000?

#16 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 08 December 2004 - 09:22 PM

Ingen aning om hur många som finns totalt men det har gjorts färre vx220 än speedstrar, tex kan nämnas att totalt 256 st vx220/speedstra av specialversionen "lightning yellow" lär ha tillverkats men 100 av dem blev VX220 resten Speedstrar. Har förresten sett en lista någonstans med antalet speedstrar/vx220 som finns i varje färg. Ska se om jag hittar den igen... Möjligen gällde detta endast NA-versionen... Färgalternativen är ju lita andra för Turbo dessutom är väl alla Turbo inte klara än? Det var iofs nu någongång som produktionen helt skulle upphöra...

#17 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 08 December 2004 - 09:22 PM

snarare runt 6000 :unsure: Om nu allt stämmer så kan du kan ju enkelt räkna ut hur många som blivit VX220 Ta ditt VIN - dashbordnumber = antal VX220 ;)

#18 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 08 December 2004 - 10:16 PM

Om nu allt stämmer så kan du kan ju enkelt räkna ut hur många som blivit VX220
Ta ditt VIN - dashbordnumber = antal VX220 ;)

Det förutsätter ju att man har den sista Speedstern. Skulle teorin stämma hade de bara orkat göra 428st VX220 mellan tepauserna fram till när min var tillverkad.

#19 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 08 December 2004 - 10:25 PM

nää, men du kan ju räkna ur förhållandet mellan antal VX och Speedstrar Gå in i vårat speedsterregister o börja räkna ;) På den nya franska :beat: versionen av www.myspeedster.ch så finns det nån tabell över antal tillverkade.

#20 Magda^^

Magda^^

    Member

  • Pip
  • 20 posts
  • Interests:Speedsters... (mina pärlor) O Min Jens sÃ¥klart !!! JawZ här pÃ¥ sidan

Posted 09 December 2004 - 12:35 AM

En sak som man ska tänka på med speedstern är ju att när man tankar en vanlig bil så kan man ju hänga !pumpen! i tanken.. men inte med speedstern för då kan man repa lacken... tänkte bara dela med mig v min kunskap lite... a just d vilken enhet mäter man fälgar i ? JUST D tum... :P hörav er för vidare information :lol:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users