Jump to content


Photo

Graveltrappen


  • Please log in to reply
873 replies to this topic

#821 PelleM

PelleM

    Member

  • Pip
  • 96 posts

Posted 08 April 2006 - 11:09 AM

Läste senaste Auto motor & sport där dom testade 11 sportdäck. Toyo Proxes T1-R kom på plats 6 av 11 med motiveringen: "Toyo som är usel på torrt". Konstigt att Tårny rekomenderar dessa däck.... Kan det ha något att göra med att han säljer dom? :lol:

#822 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 10 April 2006 - 05:51 AM

Då är man licensierad räserförare. Det blev skitväder när vi gick banan.

#823 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 10 April 2006 - 05:52 AM

När jag hämta bilen så var det detta som mötte mig.

#824 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 10 April 2006 - 05:54 AM

När det var dags att köra så var det snöslask på banan.

Attached Files



#825 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 10 April 2006 - 06:17 AM

Aprilväder :o :o Snurrade du nån gång? :D Jag skall iväg på min licenskurs med SSIJ på fredag. Hoppas på bättre väder :unsure:

#826 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 10 April 2006 - 10:42 AM

En originalsats hjul säljes på speedster.nu för den som är intresserad.

#827 Sliparn

Sliparn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 750 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tranås Sweden

Posted 11 April 2006 - 12:57 PM

HE HE :D :D Då har man testat den nyprogramerade ECU:n ett par km! iiiiiiijjjjaaaaaahhhhhhh!!!!! drar som en drar som en bulldoser från botten :jump: Men nu åker den in i slipar-boa en stund.

#828 StephanD

StephanD

    Member

  • Pip
  • 171 posts
  • Location:Vargön, Sweden

Posted 11 April 2006 - 02:00 PM

HE HE  :D  :D
DÃ¥ har man testat den nyprogramerade ECU:n ett par km!
iiiiiiijjjjaaaaaahhhhhhh!!!!! drar som en drar som en bulldoser från botten :jump:
Men nu åker den in i slipar-boa en stund.

Vart skickade du boxen?, eller rättare sagt vem optimerade den?

F-n ska jag ha den slöaste bilen på SS min är ju fortfarande orginal, har lagt alla stålar på hojen och den är inte riktigt orginal :jump:

Edited by StephanD, 11 April 2006 - 02:04 PM.


#829 Sliparn

Sliparn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 750 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tranås Sweden

Posted 11 April 2006 - 02:22 PM

HE HE  :D  :D
DÃ¥ har man testat den nyprogramerade ECU:n ett par km!
iiiiiiijjjjaaaaaahhhhhhh!!!!! drar som en drar som en bulldoser från botten :jump:
Men nu åker den in i slipar-boa en stund.

Vart skickade du boxen?, eller rättare sagt vem optimerade den?

F-n ska jag ha den slöaste bilen på SS min är ju fortfarande orginal, har lagt alla stålar på hojen och den är inte riktigt orginal :jump:

www.klasen-motors.com var det som fixade det.
Jag har även köpt större IC, dump, downpipe och oljekyl av honom.
Han har mycket mer än grejer än vad som finns på hans sida.
dessutom är han jäkligt billig på det mesta.
Kan rekomederas thumbsup

#830 Streetside-robban

Streetside-robban

    Member

  • Pip
  • 57 posts

Posted 22 April 2006 - 12:00 AM

Haha, googla lite på Opel så hittar ni sköna reklamspottar!

Attached Files



#831 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 29 May 2006 - 11:33 AM

Spotted @ Tjolöholm Classic Car Silver N/A med Opel bakemblem fastsatt i fronten, någon härifrån? :) Jag parkerade några platser ifrån bara iaf :gayfight:

#832 Guest_Guest (Guest)

Guest_Guest (Guest)

Posted 29 May 2006 - 02:58 PM

:tt: hejsan den silvriga med speedster emblem i grilen måste vara min :groupjump:

#833 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 29 May 2006 - 03:03 PM

Men denna hade altså själva Opel emblemet som vanligtvis sitter på rearclam i frontgrillen :P Inget Speedsteremblem vad jag såg i fronten men det kanske inte var det du menade? Var du på Tjolöholm den 21/5 ? :P Och isåfall vem e du ;)

#834 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 20 June 2006 - 08:57 AM

Vad skall jag göra åt en gnisslande bromskloss på höger fram? Tjipp, tjipp, tjipp låter det allt som oftast. Oerhört irriterande och får folk att hålla för öronen när jag åker förbi istället för att le som dom brukar göra. Bromsar jag tystnar det, svänger jag tystnar det. Skall jag smörja kanterna på beläggen med kopparpasta? Skall jag renovera oket? Skall jag byta bil? Skaffa öronproppar? (fast det har jag ju redan)

#835 Turbo²

Turbo²

    Super Member

  • PipPip
  • 426 posts

Posted 20 June 2006 - 09:15 AM

efter konbanekörningen i söndags har det hänt exakt samma sak för mig höger fram.. Jättekonstigt.. det är ju inte skivan som har slagit sig pga när jag bromsar är den hur stabil som helst..

#836 Reine

Reine

    Member

  • Pip
  • 166 posts

Posted 20 June 2006 - 09:28 AM

efter konbanekörningen i söndags har det hänt exakt samma sak för mig höger fram..
Jättekonstigt.. det är ju inte skivan som har slagit sig pga när jag bromsar är den hur stabil som helst..


Jag har samma fenomen dock är det inte speciellt mycket kvar av mina främre belägg, hur är det med era?

Mvh Reine

#837 Supersonett

Supersonett

    Member

  • Pip
  • 201 posts
  • Interests:Petrol head

Posted 20 June 2006 - 02:42 PM


efter konbanekörningen i söndags har det hänt exakt samma sak för mig höger fram..
Jättekonstigt.. det är ju inte skivan som har slagit sig pga när jag bromsar är den hur stabil som helst..


Jag har samma fenomen dock är det inte speciellt mycket kvar av mina främre belägg, hur är det med era?

Mvh Reine



Med orginal Pads var det klockrent med ljud efter varje ban träff .
Man fick ta loss beläggen och ta en grov fil (eller cement golv :rolleyes: ) och skava bort den glasade ytan som skapats.
Om detta händer med andra belägg vet jag dock inte, har inte märkt något med de yellow "shiit" jag använder nu, de verkar funka perfekt efter två dagar på kullen än så länge .

#838 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 01 July 2006 - 04:13 PM

Humm, när jag köpte min Speedster för 2 år sen fanns det omkring 16 sidor med annonser på mobile.de nu finns det bara 4... mindre och mindre utbud.. snart är dom väl rena raritererna ;) Kanske är så att när dom väl hamnar i händerna på en ägare som står ut med att dom inte har världens bästa komfort eller innehar en andrabil så behåller man Speedstern :)

#839 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 04 July 2006 - 02:29 PM

Mitt blinkersrelä går igång av sig självt utan att det blinkar. Det tickar ungefär dubbelt så snabbt som när man blinkar, för att få det att sluta måste jag slå till och av blinkersen. Lika bra att byta det... Har inte letat efter det men slänger ut frågan, var sitter det? Låter som det sitter nära passagerarens fötter.

#840 Saabster

Saabster

    Member

  • Pip
  • 177 posts

Posted 04 July 2006 - 04:04 PM

Mitt blinkersrelä går igång av sig självt utan att det blinkar. Det tickar ungefär dubbelt så snabbt som när man blinkar, för att få det att sluta måste jag slå till och av blinkersen. Lika bra att byta det...
Har inte letat efter det men slänger ut frågan, var sitter det? Låter som det sitter nära passagerarens fötter.

Gissar att det är något av de 4 gråa reläerna på höger innerskärm. Men det kan oxå vara en engelsman som gömt dom någon helt annanstans i bilen...

//Andreas




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users