Jump to content


Photo

Rattlåsrace


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 21 May 2005 - 05:24 PM

Va på Emmaboda idag för att gasa lite rakt fram, Bilsportevent. Tyvärr hade jag varken övat starter eller provat min G-tech innan :beat: Körde fyra gånger och klantade till starten alla gångerna :beat: Slutfarten va rätt lika i alla racen, ca 151 km/h 201m farten va 121-123km/h Tiderna va inte så bra (15.25s, 14.92s, 15.72s) men sista repan blev det 14.75s och 9.55s till 201m 60-fot blev 2.330s Med bättre däck (och bättre underlag ;) ) och lite övande av starter så är en låg 14 ingen omöjlighet. Är det nån som kört på strippen med sin Speedster och har lite tider?? Vad ska den klara för tider enligt tillverkaren?? Orginal Bridgestone däcken är ju inte riktigt lämpade för sånna här aktiviteter då fästet inte är det bästa för rakt fram körning. Lyckades hyvla av lite mönster iaf :rolleyes:

#2 Turbo²

Turbo²

    Super Member

  • PipPip
  • 426 posts

Posted 21 May 2005 - 08:34 PM

Peter Johansson, Opel Speedster 13,844 s/163,83 km/h från bilsport.se

#3 Jimsan

Jimsan

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 553 posts
  • Gender:Male
  • Location:Schweden
  • Interests:Blöjbyte, barnvagnar, mjölkersättning, kolik och sömnlösa nätter.

Posted 22 May 2005 - 04:46 AM

Ja, då var det dig jag mötte mellan Ljungby och Växjö. Jag satt satt i en silverfärgad Mondeo om du la märke till det ;) :P Ser grym ut svart! Var på väg till Helsingborg och vi hade regn hela tiden efter Ljunby. Tänkte på er i Emmaboda....kom det regn där? Mvh: Jim

#4 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 22 May 2005 - 09:19 AM

Ja, dÃ¥ var det dig jag mötte mellan Ljungby och Växjö. Jag satt satt i en silverfärgad Mondeo om du la märke till det ;)  :P
Ser grym ut svart!
Var på väg till Helsingborg och vi hade regn hela tiden efter Ljunby. Tänkte på er i Emmaboda....kom det regn där?

Mvh: Jim

Då va de säkert mej du mötte. Polarn fick köra både dit och hem då jag hade jobbat natt innan och ansåg att det va lite olämpligt att köra när man varit vaken i över 24 timmar :blink:
Det va ju en Speedster till anmäld, men den såg jag aldrig.


Peter Johansson, Opel Speedster
13,844 s/163,83 km/h

Det där va en jäkligt bra tid, och framförallt slutfart. Låter faktiskt lite mycke för att vara en 2.2:a :unsure:


Två av mina tidkort.

Attached Files


Edited by skogshuggarn, 22 May 2005 - 09:20 AM.


#5 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 22 May 2005 - 09:29 AM

Kolla precis på Bilsports hemsida, dom har skrivit fel i resultatlistan :beat:
Jag körde ingen M5:a och jag va enda Speedstern som körde....

7. Peter Johansson, Opel Speedster
    13,844 s/163,83 km/h
8. Johan Classon, BMW M5
    14,749 s/151,35 km/h


Edited by skogshuggarn, 22 May 2005 - 09:30 AM.


#6 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 22 May 2005 - 10:04 AM

Ja 13.88 kan vi bara drömma om innan vi har portat och satt dit våra Piper-kammar........

#7 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 22 May 2005 - 12:14 PM

Jag har letat, men hittar inga 0-402m tider för Speedstern, varken orginal eller moddad.
Enda 402m tiden jag sett är filmklippet med Stephan i tyskland som kör 11.9 190km/h med sin gröna turbo.

Ja 13.88 kan vi bara drömma om innan vi har portat och satt dit våra Piper-kammar........


Näst år så är de det som gäller :rolleyes:

Med en bra start och lite mjukare settup (ej bankörning som nu :rolleyes: ) så borde låg 14 inte va nått problem.

Edited by skogshuggarn, 22 May 2005 - 12:15 PM.


#8 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 22 May 2005 - 12:51 PM

Då har du inte kollat i Teknikens Värld PDF:en! :poke: De mätte 14,63 med 152 km/h slutfart och 6,6 s 0-100. Den testen är helt suverän, rena uppslagsboken. thumbsup Ni nykomlingar kanske oxå vill ha den? :)

#9 Jimsan

Jimsan

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 553 posts
  • Gender:Male
  • Location:Schweden
  • Interests:Blöjbyte, barnvagnar, mjölkersättning, kolik och sömnlösa nätter.

Posted 22 May 2005 - 07:08 PM

Ni nykomlingar kanske oxÃ¥ vill ha den? 


Jag skulle gärna ha den PDF:en Clipping Point. När jag hade Miata köpte jag på mig en massa gamla tidningar med tester och köpguider. Borde väl finnas några på Opel`n också som man skulle kunna beställa. Har ni några tips på tidningar?

Körde första deltävlingen i Smålandscupen idag men det gick inte så bra. Vi var ett helt gäng med 944:or, S2000 och jag som låg inom 3sek men jag drog inte längsta stråt idag utan det gjorde en helt orginal Reanult Clio Sport 172hk poof Alla vi andra hade ju förstås lite dåliga däck , solen i ansiktet sen körde vi ju bara för skojs skull :P ;) :D
Näe, det var fanken var den gick!

/Jim
stromba(snabela)hotmail.com

#10 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 22 May 2005 - 07:58 PM

---> Tråd om tidningar med Speedstern <---

#11 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 23 May 2005 - 06:43 AM

Ni nykomlingar kanske oxå vill ha den? 


Jag skulle gärna ha den PDF:en Clipping Point. När jag hade Miata köpte jag på mig en massa gamla tidningar med tester och köpguider. Borde väl finnas några på Opel`n också som man skulle kunna beställa. Har ni några tips på tidningar?

Körde första deltävlingen i Smålandscupen idag men det gick inte så bra. Vi var ett helt gäng med 944:or, S2000 och jag som låg inom 3sek men jag drog inte längsta stråt idag utan det gjorde en helt orginal Reanult Clio Sport 172hk poof Alla vi andra hade ju förstås lite dåliga däck , solen i ansiktet sen körde vi ju bara för skojs skull :P ;) :D
Näe, det var fanken var den gick!

/Jim
stromba(snabela)hotmail.com

Kan du ta emot stora mail på hotmailen. Jag har flera MB med gamla tidningar!

#12 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 23 May 2005 - 07:22 AM

Kan du ta emot stora mail på hotmailen. Jag har flera MB med gamla tidningar!

Skicka hit! Imnotworthy
Jag älskar gamla tidningsartiklar, speciellt när de handlar om min drömbil :groupjump:

#13 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 23 May 2005 - 07:38 AM

OK, har de här s:a 30-40 MB

Attached Files



#14 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 23 May 2005 - 08:23 AM

Jag kan tänka mej o ta emot några av dom PDF:erna :rolleyes: *AMS Enzo -VX *TRC VX *EVO VX

#15 StephanD

StephanD

    Member

  • Pip
  • 171 posts
  • Location:Vargön, Sweden

Posted 23 May 2005 - 09:13 AM

Jag tänker lufta min Turbo på Säve och är jag inte ett fulständigt klantarsle på att köra så kanske det finns tider även på turbobilarna här snart, om ingen annan hinner före. OT Monterade filterkit från moto- concept i helgen så nu yllar den gött, om det ger någon effekt har jag ingen anning om men jag tycker den svarar bättre. /S

#16 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 23 May 2005 - 11:46 AM

Jag tänker lufta min Turbo på Säve och är jag inte ett fulständigt klantarsle på att köra så kanske det finns tider även på turbobilarna här snart, om ingen annan hinner före.
OT Monterade filterkit från moto- concept i helgen så nu yllar den gött, om det ger någon effekt har jag ingen anning om men jag tycker den svarar bättre.

/S

Fan va nice thumbsup
Har oxå anmält mej till Säve, vill ha revanch från helgen, det ska gå att köra bättre :beat:

Du är inte rädd för att du får problem med AMM när du smäckte dit den boxen?? dom varnar ju hela tiden här på forumet för att byta filter på VXT´n

Blev det kolfiber eller aluboxen?

#17 StephanD

StephanD

    Member

  • Pip
  • 171 posts
  • Location:Vargön, Sweden

Posted 23 May 2005 - 01:14 PM

Jag tänker lufta min Turbo på Säve och är jag inte ett fulständigt klantarsle på att köra så kanske det finns tider även på turbobilarna här snart, om ingen annan hinner före.
OT  Monterade filterkit frÃ¥n moto- concept i helgen sÃ¥ nu yllar den gött, om det ger nÃ¥gon effekt har jag ingen anning om men jag tycker den svarar bättre.

/S

Fan va nice thumbsup
Har oxå anmält mej till Säve, vill ha revanch från helgen, det ska gå att köra bättre :beat:

Du är inte rädd för att du får problem med AMM när du smäckte dit den boxen?? dom varnar ju hela tiden här på forumet för att byta filter på VXT´n

Blev det kolfiber eller aluboxen?

Ja då va jag okså anmäld till Säve, två Speedsters så här långt, hoppas vi blir fler.

Luftmassemätare är lätta att byta, :D

Det blev BMC filterkitet alltså ingen box.

/S

#18 StephanD

StephanD

    Member

  • Pip
  • 171 posts
  • Location:Vargön, Sweden

Posted 24 May 2005 - 10:38 AM

Vid närmare eftertanke så är det tydligen inte så smart att köra med annat filter en orginal på Turbon så mitt åker av idag :(
Innan LMM en pajar. (fan, det gör verkligen nytta enl tidigare trådar här.)

Någon som vill köpa ett Filterkit till sin NA, funkar finfint på NA bilarna de har ingen LMM, Kört 3mil kom med bud.
länk
http://www.moto-conc...p?item_id=15001
/S

Ska kolla i forumet innan jag moddar, Ska kolla i forumet innan jag moddar,Ska kolla i forumet innan jag moddar,Ska kolla i forumet innan jag moddar,Ska kolla i forumet innan jag moddar,Ska kolla i forumet innan jag moddar,Ska kolla i forumet innan jag moddar, Ska kolla i forumet innan jag moddar,Ska kolla i forumet innan jag moddar,Ska kolla i forumet innan jag moddar,

Edited by StephanD, 24 May 2005 - 10:40 AM.


#19 Supersonett

Supersonett

    Member

  • Pip
  • 201 posts
  • Interests:Petrol head

Posted 26 May 2005 - 09:53 AM

Vid närmare eftertanke så är det tydligen inte så smart att köra med annat filter en orginal på Turbon så mitt åker av idag :(
Innan LMM en pajar. (fan, det gör verkligen nytta enl tidigare trådar här.)

Någon som vill köpa ett Filterkit till sin NA, funkar finfint på NA bilarna de har ingen LMM, Kört 3mil kom med bud.
länk
http://www.moto-conc...p?item_id=15001
/S

Ska kolla i forumet innan jag moddar, Ska kolla i forumet innan jag moddar,Ska kolla i forumet innan jag moddar,Ska kolla i forumet innan jag moddar,Ska kolla i forumet innan jag moddar,Ska kolla i forumet innan jag moddar,Ska kolla i forumet innan jag moddar, Ska kolla i forumet innan jag moddar,Ska kolla i forumet innan jag moddar,Ska kolla i forumet innan jag moddar,

Jag Pm:a ett skam bud :unsure: på luft filtret , kom det fram ??
Eller var det för dåligt för att svara på :)

#20 StephanD

StephanD

    Member

  • Pip
  • 171 posts
  • Location:Vargön, Sweden

Posted 26 May 2005 - 12:04 PM

Enl saab-opel kanske det funkar med saabs lmm, det är ju bra nära samma motor. /S




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users