Jump to content


Photo

Jag Mötte Lassie...


  • Please log in to reply
244 replies to this topic

#201 Alfons

Alfons

    Super Member

  • PipPip
  • 422 posts
  • Gender:Male

Posted 19 September 2009 - 05:36 PM

Är det fler än jag och tjejen som ska till Falkenberg och heja på Johan(Jow här på forumet) i morgon?
Vi sticker från Knäred vid 9-10 tiden om det är någon som vill hänga på.


Suck, känns som man har prioritetat fel denna helgen, bor ju närmast å så ska man åka långt bort istället (titta på elbilar på tekniska museét i stockholm).
Har även investerat i nya dämpare som jag tänkt montera den närmsta tiden, får se hur det går. Tanken är att dom skall provas på Falkenbergs banan nu på torsdag.

Johan, visa nu de andra förarna att en speedster är det enda rätta om man vill vara snabbast på banan :groupjump:


Johan blev 7:a i sitt race. Körde upp sig från en 9:onde plats thumbsup

#202 Stefan_A

Stefan_A

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg, Sweden
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 24 March 2010 - 06:47 PM

Såg årets första Speedster idag på vägen hem. Blå turbo på väg norrut på E6 utanför Landskrona, reg.nr XNA ***. Hemmahörande utanför Helsingborg, har aldrig sett bilen tidigare dock.

#203 Steffe

Steffe

    Member

  • Pip
  • 231 posts
  • Gender:Male
  • Location:Boras, Sweden

Posted 25 March 2010 - 08:51 AM

Är det ingen som sett mig? Jag har pendlat med min röda Speedster mellan Borås och Mölnlycke hela vintern.

#204 Ynot

Ynot

    Member

  • Pip
  • 46 posts
  • Gender:Male
  • Location:Maramö sÃ¥ klart

Posted 25 March 2010 - 10:54 AM

Är det ingen som sett mig?
Jag har pendlat med min röda Speedster mellan Borås och Mölnlycke hela vintern.

Jag är imponerad att du har använt din Speedster hela vintern, själv körde jag min ca:hundra meter med hjärtat i halsgropen, det var som bambi på is och ändå har jag helt nya sommardäck.
Jag ställer på på min nästa vecka när fronten är tillbakaskruvad. :yeahthat:

#205 Raven

Raven

    Member

  • Pip
  • 150 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 26 March 2010 - 11:15 AM

En Speedster med vinterdäck ? Imnotworthy Själv ställer jag på 1 April när det blir lagligt med sommardäck, man följer ju alltid lagar och regler... :blush:

#206 Steffe

Steffe

    Member

  • Pip
  • 231 posts
  • Gender:Male
  • Location:Boras, Sweden

Posted 26 March 2010 - 12:13 PM

Jag har faktiskt kört hela vintern med nya sommar däck. ca 500 mil. Detta var inte planerat, men jag har helt enkelt inte hunnit köpa en bil till min hustru, så hon har fått köra med min gamla 940 kombi (vinterbil). Jag har smala däck 175R15 och 195R16. Det har funkat förhållandevis bra körmässigt men det är några saker som varit dåliga. Värmen: Riktigt dålig. Man får köra med utblåsen riktade framåt mot vindrutan för att hålla imman borta och långkalsonger. ABS: Någonting är gravt missanpassat med denna. Första gången som jag skulle bromsa på småhalt väglag så fick jag en smärre chock. ABS:en gick in direkt och bilen bromsade i stort sett ingenting den bara rullade på. Vid något tillfälle la ABS:en av helt (troligen överbelstad enligt forumet). Men dagen efter var den frisk igen. Låsen: Igenfrysning I övrigt har det funkat ungefär som vilken bil som helst, det blir dock mycket slitage när man kör på vintern. Nu är man dessutom orolig för allt grus som blästrar mot undersidan på bilen. Jag tror detta blir sista vintern med Speedstern, men den är helt funktionsduglig som vinterbil med rätt däck.

#207 jonasb46

jonasb46

    Member

  • Pip
  • 160 posts
  • Location:Malmoe
  • Interests:Fjäderviktare.

Posted 26 March 2010 - 09:49 PM

Jag har faktiskt kört hela vintern med nya sommar däck. ca 500 mil.
Detta var inte planerat, men jag har helt enkelt inte hunnit köpa en bil till min hustru, så hon har fått köra med min gamla 940 kombi (vinterbil).
Jag har smala däck 175R15 och 195R16.
Det har funkat förhållandevis bra körmässigt men det är några saker som varit dåliga.
Värmen:
Riktigt dålig. Man får köra med utblåsen riktade framåt mot vindrutan för att hålla imman borta och långkalsonger.
ABS:
Någonting är gravt missanpassat med denna. Första gången som jag skulle bromsa på småhalt väglag så fick jag en smärre chock. ABS:en gick in direkt och bilen bromsade i stort sett ingenting den bara rullade på.
Vid något tillfälle la ABS:en av helt (troligen överbelstad enligt forumet). Men dagen efter var den frisk igen.
Låsen:
Igenfrysning

I övrigt har det funkat ungefär som vilken bil som helst, det blir dock mycket slitage när man kör på vintern.
Nu är man dessutom orolig för allt grus som blästrar mot undersidan på bilen.

Jag tror detta blir sista vintern med Speedstern, men den är helt funktionsduglig som vinterbil med rätt däck.


ABSen funkar inte så bra med olika höjd på fram o bakhjul (ännu sämre)!



#208 Alfons

Alfons

    Super Member

  • PipPip
  • 422 posts
  • Gender:Male

Posted 29 March 2010 - 11:43 AM

Jag har faktiskt kört hela vintern med nya sommar däck. ca 500 mil.
Detta var inte planerat, men jag har helt enkelt inte hunnit köpa en bil till min hustru, så hon har fått köra med min gamla 940 kombi (vinterbil).
Jag har smala däck 175R15 och 195R16.
Det har funkat förhållandevis bra körmässigt men det är några saker som varit dåliga.
Värmen:
Riktigt dålig. Man får köra med utblåsen riktade framåt mot vindrutan för att hålla imman borta och långkalsonger.
ABS:
Någonting är gravt missanpassat med denna. Första gången som jag skulle bromsa på småhalt väglag så fick jag en smärre chock. ABS:en gick in direkt och bilen bromsade i stort sett ingenting den bara rullade på.
Vid något tillfälle la ABS:en av helt (troligen överbelstad enligt forumet). Men dagen efter var den frisk igen.
Låsen:
Igenfrysning

I övrigt har det funkat ungefär som vilken bil som helst, det blir dock mycket slitage när man kör på vintern.
Nu är man dessutom orolig för allt grus som blästrar mot undersidan på bilen.

Jag tror detta blir sista vintern med Speedstern, men den är helt funktionsduglig som vinterbil med rätt däck.


Speedster på vinterväglag = Galenskap
Speedster på vinterväglag och med sommardäck = Idioti

Menar du allvar att du har använt Speedstern denna vintern när det har varit så mycket snö? Det är inte den första april idag väl? Spelar ingen roll om man har nya eller halvslitna sommardäck på vintern. Gummiblandningen gör att sommardäck blir hårdare under 5 grader plus. Vansinnigt detta.

#209 Steffe

Steffe

    Member

  • Pip
  • 231 posts
  • Gender:Male
  • Location:Boras, Sweden

Posted 29 March 2010 - 06:50 PM

Hemligheten ligger i att hela tiden anpassa hastigheten efter väglaget. När det var snö på vägen så körde jag pinsamt långsamt... Greppet var förhållandevis bra på snö, minst lika bra som ett par slitna vinterdäck (säger kanske inte så mycket). Detta skall dock inte upprepas, åtminstone inte med sommardäck.

#210 3301

3301

    Member

  • Pip
  • 30 posts
  • Location:sweden

Posted 30 March 2010 - 05:20 PM

@ steffe Jag kan nog ha sett dig.. om inte i vintras så tidigt denna våren. om du har regnr TAW *** och bor väster om Borås, eller så är det den andra röda som bor där =) har sett en röd speedster rullandes några gånger med.. har dock inte hunnit se regnr då =) röda speedsters verkar vanligt i den här lilla staden nu =) tur att man har en silvrig =P

Edited by 3301, 30 March 2010 - 05:24 PM.


#211 Steffe

Steffe

    Member

  • Pip
  • 231 posts
  • Gender:Male
  • Location:Boras, Sweden

Posted 31 March 2010 - 04:38 AM

Stämmer bra jag har TAW*** :)

#212 Ynot

Ynot

    Member

  • Pip
  • 46 posts
  • Gender:Male
  • Location:Maramö sÃ¥ klart

Posted 31 March 2010 - 07:48 PM

Är det ingen som sett mig?
Jag har pendlat med min röda Speedster mellan Borås och Mölnlycke hela vintern.

Jag pratade med min svåger idag, frågade då om han hade sett en speedster och det hade han.
Han bor i öjersjö och hade sett en röd speedster vid Landveter ett par gånger.

#213 Jow

Jow

    Member

  • Pip
  • 44 posts
  • Location:Stenungsund

Posted 03 April 2010 - 11:07 AM

Blev omkörd av en silverfägad N/A vid ingetorpsjön, kungälv (jag var på en cykel). Tror det var Julle..

#214 Stefan_A

Stefan_A

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg, Sweden
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 09 April 2010 - 04:05 PM

Körde bakom Dflex ut från jobbet idag, nu är det vår chinky chinky

#215 Dflex

Dflex

    Member

  • Pip
  • 119 posts

Posted 10 April 2010 - 10:14 AM

Körde bakom Dflex ut från jobbet idag, nu är det vår chinky chinky


Ha ha ja vad är chansen att man råkar glida ut framför en speedster ut från jobbparkeringen. Men jag fuskade lite, var i garaget på väg ut när jag hörde att du startade, eller en bil som jag misstänkte var din, så jag lurpassade i 10sek vid garageutfarten :-)

#216 Steffe

Steffe

    Member

  • Pip
  • 231 posts
  • Gender:Male
  • Location:Boras, Sweden

Posted 25 April 2010 - 08:52 PM

Hejsan! Min kompis som kör en gul Fiat Barchetta såg en Blå Speedster Turbo i Sjömarken utanför Borås idag. Han hade varit hos mig och fikat.

#217 Fernström

Fernström

    Member

  • Pip
  • 63 posts

Posted 26 April 2010 - 05:09 PM

Hejsan!
Min kompis som kör en gul Fiat Barchetta såg en Blå Speedster Turbo i Sjömarken utanför Borås idag.
Han hade varit hos mig och fikat.


Det var jag som tog mig en liten södagstur :)

#218 Dflex

Dflex

    Member

  • Pip
  • 119 posts

Posted 16 May 2010 - 05:01 PM

Såg en blå-lila turbo parkerad på väla köpcentrum utanför helsingborg i torsdags, kristi-himmelsfärdsdag.

#219 Raven

Raven

    Member

  • Pip
  • 150 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 19 May 2010 - 08:42 AM

Jag mötte en röd utanför Eniro på Gustav III:s Blvd i Solna igår. Mycket märkligt. Jag har kört runt i Stockholm i tre år nu, men de enda speedstrarna jag möter (frånsett på träffar) är på min egen bakgata ??? Någon röd har jag aldrig sett på 08-mötena heller för den delen, så... ny inbytt, nylackad eller någon som inte hittat hit ännu ?

#220 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 08 July 2010 - 10:57 AM

Idag så mötte jag nog Robbo_w i en silverspeedster utanför högskolan i Jönköping vid lunchtid. Eller var det någon annan? Bilen är verkligen frän när man möter den i verkligheten.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users