Jump to content

Photo

Fredagspoll: Fd Speedsterägares Substitut

• Please log in to reply
29 replies to this topic

#21 Stephan

Stephan

Member

• Pip
  • 80 posts

Posted 11 March 2007 - 09:10 PM

Är det någon av dem som läser här om de har bytt???
Falan bytte till Exige, Skoghuggarn till Honda S2000, Mäkinen till Saab och en bytte till Elise.
Det är de jag komer ihåg.

Edit: Skogshuggarn hade väl problem med ryggen. Och om jag byter blir det till Lotus.
Edit2: Han som sålde till mig importerade i vinstsyfte, han importerade även CHRI:s bil.

Jepp ideen är nog inte brilljant. Inte helt lätt att få nån direkt statistik då säkert många försvinner från Vx220 men jag har verkligen tråkigt på jobbet ;-)

Killen jag Köpte av bytte till Honda S2000...

Alltså:
Honda S2000: 2
Saab: 1
Lotus: 1

/Frrr

Jag bytte till 996 C4 för att även kunna använda den året runt...Men Speedster blir det igen när jag sålt Porschen rallly

#22 froze

froze

Member

• Pip
  • 99 posts
  • Interests:Cars??

Posted 13 March 2007 - 03:52 AM

Inser att jag inte svarat på min egen poll :drink: Bilar innan.... Audi Biturbo. En rackarns skön och trevlig bil. V6:a med 420 hk och allt i lull lull och bekvämlighet man kan tänka sig vilket oxå visade sig i vikten på 1900 kg! Riktig stridsvagn med ett löjligt vridmoment... Smular sönder speedstern på rakorna men har inte skuggan av en chans när det börjar svänga lite :-). Nästan som att jämföra äpplen och bananer... Eclipse GST Spyder. Trevlig sportbils-wannabe med 210 hk på 1450 kg. Inget monster vare sig på rakor eller kurvor men rätt fina karroslinjer enligt undertecknad. Glidarbil... Just nu känner jag inte för att byta bort speedstern alls. Men deklart en Turbo hade inte suttit fel alls :-) I övrigt håller jag nog med de flesta av tidigare författare. Det är svårt att toppa pris, sportbilskänsla / prestanda oavsett vad man kikar på för andra bilar..... kräver dock att man gillar den spartanska känslan och bristen på allt lull-lull som finns som standard tom i en skeeten Kia idag :P Köpte förresten en Skoda RS för några veckor sedan! Grymt positivt överraskad av nya skodan. Riktigt pigg och massor av bil och teknik för pengarna jämfört med en trist volvokombi för samma pengar ..... Absolout något att kika på för den som vill ha en skojig familjebil och inte skäms ögonen ur sig över att ha en skoda på garageuppfarten :-D /Froze fredde

Edited by froze, 13 March 2007 - 03:55 AM.

#23 RacerJo

RacerJo

Member

• Pip
  • 245 posts
  • Interests:Racing in all scales

Posted 13 March 2007 - 01:57 PM

Bara en sportbil innan, en Pontiac Formula 400 för länge sedan, 6,4 liters V8 1800 kg men skön på sitt sätt.
Saknar lite bottendrag i Speedstern i övrigt har den allt.

Köpte förresten en Skoda RS för några veckor sedan!

Nu är den "grå" vardagsbilen mer rätt än någonsin att köra, man åker om kring, tråkas och våndas men tänker och ler, att snart plockar man fram nöjesbilen och då ..... :groupjump:

/Johnny

#24 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 13 March 2007 - 02:57 PM

Bara en sportbil innan, en Pontiac Formula 400 för länge sedan, 6,4 liters V8 1800 kg men skön på sitt sätt.
Saknar lite bottendrag i Speedstern i övrigt har den allt.

Köpte förresten en Skoda RS för några veckor sedan!

Nu är den "grå" vardagsbilen mer rätt än någonsin att köra, man åker om kring, tråkas och våndas men tänker och ler, att snart plockar man fram nöjesbilen och då ..... :groupjump:

/Johnny

I så fall har jag haft sportbil innan, har haft en camaro. Vill inte kalla det sportbil dock...

#25 Stefan

Stefan

Member

• Pip
  • 77 posts

Posted 13 March 2007 - 05:09 PM

Hejsan Jag sålde min speedster för att det kändes som det var dags att testa något annat (man har alla en drömbil där bak i huvudet) så jag köpte mig en evo 6 tme 4wd 360hk fy fann vad den var kul. Men den fick följa med i 5 månader sen sålde jag den. Så nu står min dröm i garaget en VIPER ca 430hk 650nm 1440kg så i somar blir det att åka v 10 Jag har alltid haft flera fordon samtidigt ,är mc tokig och alltid hålit på med alfa romeo och lancia deltor. så nu byger jag i hop en intergrale hf 16v turbo som busbil när man inte vill åka viper. rallly

#26 OC_Peter

OC_Peter

Super Member

• PipPip
  • 273 posts

Posted 13 March 2007 - 05:42 PM

Hallå på er! Har väl hitills haft bilen som transportmedel i jobbet och för att kunna flytta med hela familjen (6 Pers + kattrackare) Därav - Grand Scenic Turbo, smidig 5+ 2 sits med hyggligt klös och ändå hyfsat lättparkerad. - Cheva Transport 3,4 l 6:a med bra vrid - BMW 525M, diverse Omega 2.6, Volvo 850,740,245 osv... Underhållningen har sedan varit MC Suzuki GX750 Funkade BMW K1200RS Värst då -99 Kat ABS, Vämehantag telelever, singel swing osv. Eftersom alla polare traskade runt på Custom cyklar så var jag ju tvungen att prova så då blev det en Yamma Dragstar 1100, sänkt och lite trim (avgas, filter, nålkit mm) s å gick den hyggligt oxå. Hamnade med ett Radical ProSport team och harvar därför runt med STCC. Dom e riktigt kuliga å åka, tyvärr inte riktigt gatlegala, men konstaterade snart att Speedstern är bland det närmaste som går att komma som är en "Normal" Gatbil. Vilket jag verkligen inte har ångrat, så nu är hojen tillsalu... /Peter :D

#27 Stefan_A

Stefan_A

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 13 March 2007 - 07:08 PM

Hamnade med ett Radical ProSport team och harvar därför runt med STCC.
Dom e riktigt kuliga å åka, tyvärr inte riktigt gatlegala

Engelsmännen borde ha mer inflytande på svenska trafikregler, den går att gatregga där ju (tillsammans med en massa andra galna farkoster).

#28 jonasb46

jonasb46

Member

• Pip
  • 160 posts
  • Interests:Fjäderviktare.

Posted 14 March 2007 - 02:53 AM

Vill minnas att jag hade en Alfa Romeo GT Junior 1600, med BEFRA trimmad motor på 160hk o 8500varv, gula Koni, hårda fjädrar o allmänt renoverad nångång -83 eller nåt. Motorljud utan motstycke, speciellt utan luftburken... Hade även en Merca 280 SE -68 i dom krokarna, massiva trädekorer runt rutorna, massivt trä i panel o handskfackslucka, delad bakaxel, 4 stegs automat, radpump till insprutningen (dyrt) o en motorkaraktär av högsta tyska ingenjörskonst. Drack dock bra över två liter milen med min körstil. Den som inte har provat en sådan har en brist i allmänbildningen! Annars har det väl varit ett 20tal helt ointressanta transportslädar, o en del motorcyklar, men dom har ju ett annat forum. Just nu kan jag inte komma på nåt som jag skulle vilja byta ut Opeln mot! /jonas

#29 android

android

Member

• Pip
  • 171 posts

Posted 14 March 2007 - 02:04 PM

Min första "roligare" bil var en Pontiac Fiero V6, några Volvo senare blev det en Honda CRX Del Sol. För några år sedan testkörde jag en Honda S2000 i en vecka och blev minst sagt stormförälskad i bilen, så det var mer en slump att det blev en Speedster. Hade även testkört Speedster några gånger innan, både på gata och bana. Hade åsikten att det var en skitjobbig bil till vardags, men bilens utseende tog överhanden. Nästa gång blir det nog en S2000, eller nåt som går att köra i året om med bibehållen körglädje! Ska nog behålla min Bastard ett tag, vi får se vad som händer.

#30 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 14 March 2007 - 06:28 PM

Jag bytte från Speedster till en Dodge Ram 4x4 5,7l Hemi 2004 :D Min första Speedster köpte jag efter att sett en på bild. Hittade en i Tyskland och köpte den osedd. Första gången jag såg den var när den rullade av biltransporten här hemma.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users