Jump to content


Photo

Import Av Vx220 Turbo?


  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#21 Raffe

Raffe

    Member

  • Pip
  • 120 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sthlm/Sweden

Posted 06 February 2009 - 09:01 PM

Själv så har jag haft en peugeot 205 gti av 89 års modell. Komfort så det ryker om det och inget skrammel alls :P

#22 Raffe

Raffe

    Member

  • Pip
  • 120 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sthlm/Sweden

Posted 06 February 2009 - 09:03 PM

Själv så har jag haft en peugeot 205 gti av 89 års modell. Komfort så det ryker om det och inget skrammel alls :P

#23 Raffe

Raffe

    Member

  • Pip
  • 120 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sthlm/Sweden

Posted 06 February 2009 - 09:03 PM

Själv så har jag haft en peugeot 205 gti av 89 års modell. Komfort så det ryker om det och inget skrammel alls :P

#24 DanneH

DanneH

    Member

  • Pip
  • 63 posts
  • Location:STHLM Sweden

Posted 07 February 2009 - 09:35 AM

Hehe jo jag vet la ungefär vad jag ger mig in på :) Bilen skall endast va till nöje och har kört Lancia Integrale i många år så det är lugnt!


Sweet! Jag är också en gammal integraleägare, hade en röd 88 8v! Smälldes rätt bra av killen som köpte den tyvärr.

Jäkligt trevliga bilar!

#25 HF-Björn

HF-Björn

    Newbie

  • 4 posts

Posted 07 February 2009 - 02:17 PM

Är det någon som bor i Helsingborg med omnejd som har en speedster eller Vx220 att få kika på? Hade vart kul att få veta lite mer om bilarna.

#26 Matte

Matte

    Super Member

  • PipPip
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden

Posted 07 February 2009 - 03:22 PM

En omlackering utav fronten behöver inte vara fel heller. Jag har lackat om min för att jag helt enkelt inte klarade av att se alla stenskott! Och som sagt min bil har aldrig varit av vägen. Det var ett utav kraven för mig när jag köpte den. Fick absolut inte finnas teckan på att den har varit av. Inte ens en lättare skada! Dessa bilarna är ju lite bräckliga så även en lättare avåkning kan märkas när man tex fixar lite med hjulinställning mm. Det jag fick betala för att inte kompromissa för skador (tom lättare) var en prickig front :rolleyes: Nästan lite konstigt vad många speedsters det finns som har varit lagade någonstans.

#27 Raffe

Raffe

    Member

  • Pip
  • 120 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sthlm/Sweden

Posted 09 February 2009 - 11:45 AM

http://cgi.ebay.de/O...h...A1|240:1318

Lite uppdatering: Pga att en säljare på tyska ebay inte ville frakta sina strålkastare till sverige (varför vet jag inte), har jag hittat en annan. klicka ovan.
Men nu snackar vi om överpriser totalt. Har bett om en kopia på kvitton samt försökt pruta till 1000 euro, men killen är envis.
Nu frågar jag er: köpa eller inte köpa, det är frågan :D

(påminna er om att jag vill ha en vxT från england, därav köpet. måste byta strålkastare ju:))

Eller tycker ni att jag ska vänta tills det dyker upp andra?

//Mvh Rafael

#28 Stefan_A

Stefan_A

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg, Sweden
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 09 February 2009 - 03:24 PM

Skall vi nu vara petiga så skiljer sig strålkastarna mellan NA och turbo. Turbon har helt svarta insatser, NA har vissa delar i silver (som du ser på bilden i annonsen). Nu lär det gå att dela på insatserna med hjälp av lite värme och lämplig dos våld, finns en tråd om det för att avhjälpa imma pga läckande strålkastare. Därefter kan du lacka om insatsen i matt svart för rätt turbo-look.

#29 Raffe

Raffe

    Member

  • Pip
  • 120 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sthlm/Sweden

Posted 09 February 2009 - 03:38 PM

Perspnligen så tycker jag att de silvriga insatserna klär sig bra. Men självklart, silver på en svart bil lär se förjävligt ut. Det får vi se sen när jag letar bil på pistonheads, vilken färg det blir. Vad kan man få om man skickar RHD lysena tillbaka till england. Tänker på finanskrisen, svag pund osv. Pratar vi om 3 000 styck, då kan jag tänka mig att inhandla de i annonsen. Va fan, kan skriva ett inlägg här på engelska forumet bara, dumma mig :beat: mvh Raffe

#30 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 30 May 2016 - 07:02 PM

Som ett tips till Lars som just köpt en NA från England. 

Här skriver tyvärr IvarS att det är svårt, för att inte säga omöjligt, att konvertera framlysena. 

Är det någon här i Sverige som har lyckats?



#31 Adventure

Adventure

    Member

  • Pip
  • 163 posts
  • Gender:Male
  • Location:Kalmar
  • Interests:Everything that is fast

Posted 30 May 2016 - 09:21 PM

Hej Fredrik. Tacksam för all hjälp i frågan om konvertering av strålkastare. Jag har läst ett reportage på LCCS.nu där "mozen" 2012 importerat en turbo och fått instruktioner på hur konverteringen går till. Tyvärr har han inte lagt upp instruktionen och han har inte varit aktiv på forumet sen 2013. Någon annan som utfört konverteringen? /Lars

#32 Gilgamesh

Gilgamesh

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 987 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Women

Posted 31 May 2016 - 07:37 AM

enklast just nu är väl att sälja UK lyktorna o köpa dessa om man kan vänta lite. 

 

http://www.vx220.org...uging-interest/



#33 Tonie Pettersson

Tonie Pettersson

    Super Member

  • PipPip
  • 423 posts
  • Gender:Male
  • Location:Katrineholm, Sweden

Posted 31 May 2016 - 11:54 AM

Jag gjorde konverteringen, inga större konstigheter förutom att det var väldigt tidskrävande. Hade en guide jag följde, kan kolla ikväll om jag hittar den.

#34 Tonie Pettersson

Tonie Pettersson

    Super Member

  • PipPip
  • 423 posts
  • Gender:Male
  • Location:Katrineholm, Sweden

Posted 31 May 2016 - 11:57 AM

Var tom. så duktig att jag laddat upp guiden på dropbox. https://www.dropbox....ersion.pdf?dl=0

#35 Gilgamesh

Gilgamesh

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 987 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Women

Posted 31 May 2016 - 11:57 AM

här finns guiden iaf:

 

http://www.sundsbruk...-conversion.pdf

 

EDIT: Tonie hann före :D 


Edited by Gilgamesh, 31 May 2016 - 11:58 AM.


#36 Tonie Pettersson

Tonie Pettersson

    Super Member

  • PipPip
  • 423 posts
  • Gender:Male
  • Location:Katrineholm, Sweden

Posted 31 May 2016 - 11:58 AM

Vad vinner jag? :)

Edited by Tonie Pettersson, 31 May 2016 - 11:59 AM.


#37 Gilgamesh

Gilgamesh

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 987 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Women

Posted 31 May 2016 - 12:02 PM

Vad vinner jag? :)

 

   chinky chinky  :drink:



#38 Tonie Pettersson

Tonie Pettersson

    Super Member

  • PipPip
  • 423 posts
  • Gender:Male
  • Location:Katrineholm, Sweden

Posted 31 May 2016 - 12:15 PM

Gött!

#39 Adventure

Adventure

    Member

  • Pip
  • 163 posts
  • Gender:Male
  • Location:Kalmar
  • Interests:Everything that is fast

Posted 31 May 2016 - 05:46 PM

Tackar Tonie och Gilgamesh Precis vad jag var ute efter. :) Ett tack också till Fredrik som tagit sig tid när jag ringt och ställt frågor. (Kommer nog fler :happy: )

 

Tar nog som sagt lite tid, men såg inte allt för komplicerat ut.

Ska till helgen börja med att byta ett bakhjulslager och därefter ge mig på strålkastarna.

Kan vara så att jag eventuellt först nappar på Fredriks erbjudande att låna strålkastare inför registreringsbesiktningen för att vara på säkra sidan.

Men först får jag hålla tummarna att Transportstyrelsen inte sätter käppar i hjulet.

Registreringsbesiktningen borde dock inte var några större problem då bilen i princip är original. (om jag bara fixar strålkastare och dimljuset bak)

Förändringarna i motorn inskränker sig till:

ITG Maxogen induction kit

2,4L insug,

Portat spjällhus

Piper kamaxlar.

Dbilas grenrör

2bular ljuddämpare

 

 

MVH

Lars



#40 Gilgamesh

Gilgamesh

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 987 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Women

Posted 31 May 2016 - 05:54 PM

inga som helst problem, min Steg 4 trimmade Turbo gick igenom utan problem.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users