

Import Av Vx220 Turbo?
#21
Posted 06 February 2009 - 09:01 PM

#22
Posted 06 February 2009 - 09:03 PM

#23
Posted 06 February 2009 - 09:03 PM

#24
Posted 07 February 2009 - 09:35 AM
Hehe jo jag vet la ungefär vad jag ger mig in på
Bilen skall endast va till nöje och har kört Lancia Integrale i många år så det är lugnt!
Sweet! Jag är också en gammal integraleägare, hade en röd 88 8v! Smälldes rätt bra av killen som köpte den tyvärr.
Jäkligt trevliga bilar!
#25
Posted 07 February 2009 - 02:17 PM
#26
Posted 07 February 2009 - 03:22 PM

#27
Posted 09 February 2009 - 11:45 AM
Lite uppdatering: Pga att en säljare på tyska ebay inte ville frakta sina strålkastare till sverige (varför vet jag inte), har jag hittat en annan. klicka ovan.
Men nu snackar vi om överpriser totalt. Har bett om en kopia på kvitton samt försökt pruta till 1000 euro, men killen är envis.
Nu frågar jag er: köpa eller inte köpa, det är frågan

(påminna er om att jag vill ha en vxT från england, därav köpet. måste byta strålkastare ju:))
Eller tycker ni att jag ska vänta tills det dyker upp andra?
//Mvh Rafael
#28
Posted 09 February 2009 - 03:24 PM
#29
Posted 09 February 2009 - 03:38 PM

#30
Posted 30 May 2016 - 07:02 PM
Som ett tips till Lars som just köpt en NA från England.
Här skriver tyvärr IvarS att det är svårt, för att inte säga omöjligt, att konvertera framlysena.
Är det någon här i Sverige som har lyckats?
#31
Posted 30 May 2016 - 09:21 PM
#32
Posted 31 May 2016 - 07:37 AM
enklast just nu är väl att sälja UK lyktorna o köpa dessa om man kan vänta lite.
http://www.vx220.org...uging-interest/
#33
Posted 31 May 2016 - 11:54 AM
#34
Posted 31 May 2016 - 11:57 AM
#35
Posted 31 May 2016 - 11:57 AM
här finns guiden iaf:
http://www.sundsbruk...-conversion.pdf
EDIT: Tonie hann före
Edited by Gilgamesh, 31 May 2016 - 11:58 AM.
#36
Posted 31 May 2016 - 11:58 AM

Edited by Tonie Pettersson, 31 May 2016 - 11:59 AM.
#37
Posted 31 May 2016 - 12:02 PM
Vad vinner jag?
#38
Posted 31 May 2016 - 12:15 PM
#39
Posted 31 May 2016 - 05:46 PM
Tackar Tonie och Gilgamesh Precis vad jag var ute efter. Ett tack också till Fredrik som tagit sig tid när jag ringt och ställt frågor. (Kommer nog fler
)
Tar nog som sagt lite tid, men såg inte allt för komplicerat ut.
Ska till helgen börja med att byta ett bakhjulslager och därefter ge mig på strålkastarna.
Kan vara så att jag eventuellt först nappar på Fredriks erbjudande att låna strålkastare inför registreringsbesiktningen för att vara på säkra sidan.
Men först får jag hålla tummarna att Transportstyrelsen inte sätter käppar i hjulet.
Registreringsbesiktningen borde dock inte var några större problem då bilen i princip är original. (om jag bara fixar strålkastare och dimljuset bak)
Förändringarna i motorn inskränker sig till:
ITG Maxogen induction kit
2,4L insug,
Portat spjällhus
Piper kamaxlar.
Dbilas grenrör
2bular ljuddämpare
MVH
Lars
#40
Posted 31 May 2016 - 05:54 PM
inga som helst problem, min Steg 4 trimmade Turbo gick igenom utan problem.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users