Jump to content

Photo

Nürburgring 2010

• Please log in to reply
27 replies to this topic

#21 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 11 May 2010 - 04:00 PM

Tittade på vad som ser lämligt ut just nu, vad sägs om detta? 10 Sept: resdag 11 Sept: Heldag turistkörning nordschleife 12 Sept: Publik på Lotus CUP Zolder 13 Sept: Kväll turistkörning nordschleife eller PistenClub GP-strecke 14 Sept: PistenClub Spa-Francorchamps 15 Sept: Heldag turistkörning nordschleife 16 Sept: PistenClub Hockenheim 17 Sept: resdag Eventuellt kan man påborja resan 9:e Sept och hinna med eftermiddag turistkörning nordschleife 10:e Sept.

#22 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 09 August 2010 - 08:32 PM

Tittade på vad som ser lämligt ut just nu, vad sägs om detta?
10 Sept: resdag
11 Sept: Heldag turistkörning nordschleife
12 Sept: Publik på Lotus CUP Zolder
13 Sept: Kväll turistkörning nordschleife eller PistenClub GP-strecke
14 Sept: PistenClub Spa-Francorchamps
15 Sept: Heldag turistkörning nordschleife
16 Sept: PistenClub Hockenheim
17 Sept: resdag

Eventuellt kan man påborja resan 9:e Sept och hinna med eftermiddag turistkörning nordschleife 10:e Sept.

Låter helskoj men det blir en rätt saftig reskostnad...

Medlemskap i pistenclub: €85
bandag Hockenheim €350
bandag Spa-Francorchamps €370
25 varv Nordschleife (hinner man lungt på 2,5 dag) €390

totalt €1195 (11 330 kr) enbart i banavgifter sen tillkommer 5 000-10 000 kr i bensin, boende och färja/broavg.

Vi snackar rejält med stålar här... Även om man har råd så undrar man ju lite om det verkligen är värt pengarna...

Jenny och jag är sugna men funderar på en kortare variant i var sin bil:

12 Sept: påbörja resan ner (vår resväg är ju 50 mil extra jmf med Nillet)
13 Sept: Resdag men framme i tid för kväll turistkörning nordschleife eller PistenClub GP-strecke
14 Sept: PistenClub Spa-Francorchamps
15 Sept: Heldag turistkörning nordschleife påbörja resan hem
16 Sept: resdag

Ett annat alternativ är ju hela paketet som Nillet föreslagit men att dela bil, gör ju resan ToR betydligt behagligare då man inte måste köra hela vägen, det är ju ändå tillräckligt med tid på NR och man får ju troligen köra tillräckligt mycket på dom andra banorna ändå... 2nd driver medför "bara" en kostnad på €75, stackars bilen får slita lite mer och sedan måste vi ju göra upp vilken av dem vi ska ta...

Jaja, vi får se hur det blir.

Är någon annan sugen? Eller är det bara Nillet och vi som är tillräckligt galna?

Edited by meldert, 09 August 2010 - 08:51 PM.

#23 Stefan_A

Stefan_A

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 10 August 2010 - 01:14 PM

Är någon annan sugen? Eller är det bara Nillet och vi som är tillräckligt galna?

Nejdå, jag och Maria hade semestern planerad utifrån detta. Nu blir det inte något av eftersom vi gick och sålde bilen istället och ersättaren inte finns på plats än. När det gäller kostnader så är allt så klart relativt. Vi kommer att lägga ca 7000 kr helgen den 4-5/9 när Lotusklubben har årsmöte (resa, övernattning).

GRC tar 2500 SEK för en dag på Ring Knutstorp, så det plockar snabbt på lite pengar om man skall ha kul. Och då tror jag nog att både Spa och Hockenheim smäller högre än våra svenska banor. Turistkörningen på Ringen kan man så klart diskutera, du får ut betydligt mycket mer av att gå kursen där med Scuderia Hanseat. Den kostar dock numera EUR 2130(!) för en person.

Nåväl, hoppas ni får det så kul ni som åker - själva siktar vi på 2011 rallly

#24 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 10 August 2010 - 02:07 PM

Turistkörningen på Ringen kan man så klart diskutera, du får ut betydligt mycket mer av att gå kursen där med Scuderia Hanseat. Den kostar dock numera EUR 2130(!) för en person.

Scuderia:n kostar lika mycket som 2 årskort. Känns som om man får ut mer av tex ett årskort och många resor ner...

Jag är inte negativ till en kortare resa.
Man kan också välja att åka direkt till Spa och bara ta en heldag på ringen (innebär att det bara blir 3 övernattningar för Skåningar).
Det går också att skjuta på resan ett år, man kanske inte behöver åka där varje år...

#25 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 11 August 2010 - 08:49 AM

Turistkörningen på Ringen kan man så klart diskutera, du får ut betydligt mycket mer av att gå kursen där med Scuderia Hanseat. Den kostar dock numera EUR 2130(!) för en person.

Scuderia:n kostar lika mycket som 2 årskort. Känns som om man får ut mer av tex ett årskort och många resor ner...

Jag är inte negativ till en kortare resa.
Man kan också välja att åka direkt till Spa och bara ta en heldag på ringen (innebär att det bara blir 3 övernattningar för Skåningar).
Det går också att skjuta på resan ett år, man kanske inte behöver åka där varje år...

Även om resan blir lite kortare för vår del så behöver ju inte du korta ner den... Men det är ju kul med sällskap så klart...

Jag kan redan nu säga att det blir svårt för mig att komma ifrån jobbet den 10:e vilket gör att vi får svårt att hinna ner till den 11:e så då blir det att vi isåfall åker ner lagom till kvällskörningen den 13:e. Hur vi gör med resten ligger fortfarande på förhandlingsbordet. Jag är sjukt sugen på både Spa och Hockenheim...

Var ligger Hockenheim i förhållande till ringen? Tänkte du ta en hotellnatt där istf att resa till baka till ringen innan hemfärd?

#26 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 11 August 2010 - 09:52 AM

Även om resan blir lite kortare för vår del så behöver ju inte du korta ner den... Men det är ju kul med sällskap så klart...

Jag kan redan nu säga att det blir svårt för mig att komma ifrån jobbet den 10:e vilket gör att vi får svårt att hinna ner till den 11:e så då blir det att vi isåfall åker ner lagom till kvällskörningen den 13:e. Hur vi gör med resten ligger fortfarande på förhandlingsbordet. Jag är sjukt sugen på både Spa och Hockenheim...

Var ligger Hockenheim i förhållande till ringen? Tänkte du ta en hotellnatt där istf att resa till baka till ringen innan hemfärd?

Alla banorna ligger ganska nära varandra. ---> Karta - A=Spa, B=Ring, C=Hockenheim <---
Jag har lite tunnt med semesterdagar så det gör inte mig så mycket att det blir kortare.
Det går att ta Hockenheim+Ringen i nästa års resa i stället.

#27 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 11 August 2010 - 09:24 PM

Hmmm, jag har inte funderat på det tidigare men då kan jag ju ställa upp i min första tävling. MSCC KM5 (Knutstorp) är den 12:e september, låter som en god idé...

#28 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 14 August 2010 - 02:34 PM

Jag åker inte till ringen i år, skjuter upp resan till nästa år. Går säkert att hitta liknande upplägg nästa år om ni är sugna på att åka. Ställer upp i MSCC KM5 med Porsche:n i stället och lägger pengarna på personlig tävlingsutrustning i stället.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users