Hej på er,
har fixat lite med elektroniken, som några känner till kör jag med en simulerad MAP-sensor signal genererad genom en kombination av spjällvinkel och varvtal, värden hämtas i realtid från en "lookup table" och skickas till ECU. Har fungerat under nga säsonger dock har jag insett att bilens ECU vill ha värdet från MAP-sensorn både när man slår på tändningen liksom när man slår av motorn, för att få referenstryck får man anta (vilket är luftrycket nu när motorn skall startas?) och då fungerar inte min "lookup table".
Nu har jag kopplat till en switch som styrs av mitt Civinco och växlar automatiskt mellan org MAP-sensor och den simulerade signalen, när jag startat och stänger av så får ECU "se" org MAP-sensor signal och när jag kör så får den "se" den simulerade signalen.
Ser fram till att få prova vad det gör för körupplevelsen :-)
Jag har också konstruerat en mikrofon som jag skruvat fast i toppen för att höra när motorn spikar, förväntar mig att kunna höra minsta spikning. Har testat på SAAB;en och det fungerar riktigt bra. Nu kanske det kan bli riktigt rätt med tändingsinställningarna. Är egentligen en knacksensor som kommer från en BMW, en förstärkare och hörlurar med "noise killing" funktion, att jag inte gjort detta förut förundrar mig....
Ser även fram till att få prova bromsarna bak, ni har kanske läst att de är uppgraderade till Porsche Boxster bromsok (bak, 295 skiva).
Snart är det vår :-)
Edited by Speedsterspeed, 14 February 2013 - 09:27 PM.