Tja,
Kommer snart beställa hem kompressor och insug(inkl TB, lower bracket och packningar) från USA, men det är ju en hel del annat som behövs. Vet att det är några till på forumet som är på gång, så jag tänkte vi kunde hjälpas åt om tips på var man kan köpa de olika delarna till bra pris Saker som behövs (fyll gärna på om jag missat något!):
Spridare, 4st (Z20LET för courtenay, LSJ för ODB-tuner)
Kontaktdon till z20LET-spridare, 4st http://www.efi-parts...p?productID=145
MAP-sensor - är det bara den på Courtenay som funkar? (kanske är olika beroende på om man kör OBD-tuner eller Courtenay?) http://www.courtenay...2/prod_803.html
MAP-sensor blank (för att täppa till MAP-hålet på kompressorn) http://www.courtenay...r/prod_822.html
Belt http://www.courtenay...y/prod_809.html
Idle pulley http://www.courtenay...c/prod_804.html
Dipstick bracket http://www.courtenay...c/prod_940.html
EGR blank http://www.courtenay...c/prod_819.html
Grommet (för att skydda slangarna till chargecoolern där de går genom glasfibern http://www.courtenay...d/prod_815.html
Cirkulationspump
Chargecooler-tank
Charge cooler http://www.courtenay...e/prod_897.html
Oljekyl (alternativ till den dyrare charge coolern ovan) http://shop.speedpar...l-25-rader.html -denna kanske? Behövs det fläkt också?
Slang mellan pump/tank och chargecooler
Extras:
Timing & balancer chains - finns på courtenay, men dyra (OBS ska vara OEM, läst att många haft problem med andra märken)
Dual pass mod - någon som kan fixa detta?
100A-generator (vissa speedsters har 120A - dessa får inte plats med kompressorns inlet manifold)
Länkar till kompressorkonverteringar:
http://www.vx220.org...r-to-the-z22se/
http://www.vx220.org...-sc-conversion/
Sen är det ju det här med Civinco/OBD-tuner vs. Courtenay base map... Courtenay känns som ett enklare och billigare alternativ, men man får ju inte en helt anpassad map då. Ni som redan konverterat får gärna komma med kommentarer om hur ni gjort och om ni skulle valt samma väg om ni skulle göra konverteringen idag.