Jump to content


Photo

Vinterplaner...


  • Please log in to reply
160 replies to this topic

#121 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 20 February 2005 - 04:23 PM

Jag är inte förvånad :rolleyes: jag har en liten spricka i plasten i tröskel efter att nån av dom tidigare ägarna haft inne den på service och dom placerat 4-punktslyften fel :beat: upptäckte det en vecka efter jag köpt den. Iofs spelar det mindre roll då den inte syns, men störande ändå.

#122 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 21 February 2005 - 03:45 PM

Det har väl inte ungått någon att jag börjat pricka av grejer på min lista... Nitrons är monterade fram, byte bak sker nu i veckan.

Jag har dessutom monterat Xenonbelysning (gruppköp på Seloc) både hel och halvljus

Posted Image

har fler bilder som ni kan få ta del av om någon är väldigt intresserad, markv har dock redan lagt upp en bra beskrivning här på forumet (även om han bara bytte halvljuset.)

Bromsar nästa...

Sen borde man ju se till att fixa alla småmoddar: växellådsventilation, Onyets backspegelmodd, funderar även på ABS-cutoff switch, men den gillar nog inte bilprovningen, dessutom kanske det räcker met att rycka sladden från sensorn när man ska ut på bana?

#123 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 23 February 2005 - 10:46 PM

Nu är Nitrons monterade både bak och fram thumbsup Bilen är nu 125 mm hög fram och 140 mm hög bak. B)

#124 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 24 February 2005 - 08:40 AM

Men du har justermån kvar va? Jag tror skillnaden ska vara ca 10 mm, förresten.

#125 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 24 February 2005 - 09:39 AM

Bak finns det mycket justermån, bilen blev 12,5 cm hög bak med fabriksinställningen på backdämparna... Fram finns det däremot inte mycket kvar jag har precis skruvat så långt som man kan utan att fjädern skramlar, det finns 2 cm gänga kvar på dämparen men då skulla man behöva helpersprings... Jag vill inte sänka mer eftersom min bil kommer bli ytterligare 1,5-2 cm lägre med R-hjulen eftersm dom har lite andra dimensioner... Det tror jag blir perfekt för bana...

Edited by meldert, 24 February 2005 - 09:43 AM.


#126 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 28 February 2005 - 06:27 PM

Mera vinterpyssel... Jag har ju tunna plastmattor som inte sitter fast, så jag gjorde mig ett par i aluminiumdurkplåt. Högra är original... :D

#127 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 28 February 2005 - 06:29 PM

Såhär fint blev det. Man måste kanske skruva fast dem om man skall köra på bana???

#128 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 28 February 2005 - 07:05 PM

Nej, när du kör på bana plockar du bort dem och sparar därmed lite vikt! thumbsup

#129 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 28 February 2005 - 08:23 PM

Ser ju bra ut, och är säkert bra mycke billigare än dom färdiga som finns att köpa thumbsup

#130 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 01 March 2005 - 08:35 AM

Ser ju bra ut, och är säkert bra mycke billigare än dom färdiga som finns att köpa  thumbsup

Njae, plåtarna var ganska dyra. Kan vara att jag blev lurad. :beat: Jag betalade 480:- för 2 st 600x500mm (5mm aluminiumdurkplåt).
Någon som vet vad sådan plåt borde kosta?

Edited by Nillet, 01 March 2005 - 08:35 AM.


#131 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 01 March 2005 - 10:09 AM

Plåt är alltid dyrt om man köper det via officiella kanaler. Det är alltid en massa kapkostnader, ställkostnader, faktureringskostnader som tillsammans brukar bli dyrare än själva plåten. Det gäller att hitta överblivna plåtbitar hos din lokala smides- eller plåtverkstad. Då kan man göra fynd. Vi köper verktygsaluminium för ca 70:-/kg på jobbet. Till detta kommer momsen och det faktum att vi köper flera ton per år. Så jag tycker inte du skall känna dig lurad. Det kostar att ligga på topp. Och så blev det väldigt snyggt. B)

#132 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 01 March 2005 - 12:58 PM

Plåt är alltid dyrt om man köper det via officiella kanaler. Det är alltid en massa kapkostnader, ställkostnader, faktureringskostnader som tillsammans brukar bli dyrare än själva plåten. Det gäller att hitta överblivna plåtbitar hos din lokala smides- eller plåtverkstad. Då kan man göra fynd.
Vi köper verktygsaluminium för ca 70:-/kg på jobbet. Till detta kommer momsen och det faktum att vi köper flera ton per år.
Så jag tycker inte du skall känna dig lurad. Det kostar att ligga på topp.

Och så blev det väldigt snyggt. B)

Kunde du bocka rostfritt på jobbet för en billig penning, till mitt avgasbygge? O hålla med 0,5-07 mm plåt oxå?? ;)

#133 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 01 March 2005 - 01:33 PM

Plåt kan jag bocka, men inte rör tyvärr. Rf 0,5 - 0,7 mm tror jag att vi har gott om.

#134 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 01 March 2005 - 02:32 PM

Kalas, var kanske otydlig. Rören är ju klara så nu är det bara nåra dekorativa isolerplåtar som fattas ;)

#135 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 01 March 2005 - 02:36 PM

Inga bekymmer!! Säger jag glatt nu innan jag har sett ritningen :D Vill Skogis hänga på på en gång? Det är oftast lika enkelt att göra 2 som 1.

#136 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 01 March 2005 - 03:03 PM

Vi får se... ska mäta lite på min, nästa vecka. Man kanske skulle göra plåten först och glasfiberjobbet efter. Då kanske man kan använda plåten som form t.o.m.

#137 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 01 March 2005 - 04:16 PM

Låter intressant :rolleyes: Jag har ju redan min plastform klar, och förhoppningsvis så passar allt oxå, har inte lyft på rear clam o testat än :( Passar den så ska jag ju plasta nån mer "låda", kan ju va bra att ha ;) C_P -> är det enligt dudes idé som du tänkt bocka plåten?

#138 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 03 March 2005 - 08:23 AM

Ja, precis! Dubbla rostfria plåtar.

#139 Supersonett

Supersonett

    Member

  • Pip
  • 201 posts
  • Interests:Petrol head

Posted 04 March 2005 - 09:36 AM

Med tanke på Topicen ovan , planer för vintern så tänkte jag bifoga en bild på vad som händer i mitt garage.

Kan medela att den lilla skadan som var på tysk bilen inte kommer att synas när allt är klart :)

Och det känns även skönt att veta att man inte har fuskat någon stans.

http://error.netiliu.../2_PICT6659.JPG

#140 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 04 March 2005 - 09:49 AM

Jag lekte lite med URLen och tittade på övriga bilder. Har du bytt hjulupphängningen höger-bak också?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users