Jump to content


Photo

Vinterplaner...


  • Please log in to reply
160 replies to this topic

#141 Supersonett

Supersonett

    Member

  • Pip
  • 201 posts
  • Interests:Petrol head

Posted 04 March 2005 - 10:07 AM

jepp , det var lite närkontakt högre bak.

Men allt som har haft konakt med något är numera nytt.

Kan meddela att det en bak smälld speedster ser 1000 % värre ut än vad den är när man väl lyft av bak skalet = kort på mobile ser väldigt avskräckande ut.

det finns ju inget som tar emot i våra bilar förutom mjuk plast och mjuka triangel länkar, är man redo attt byta dem så finns det riktiga fynd i tyskland.

Edited by Supersonett, 04 March 2005 - 10:11 AM.


#142 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 04 March 2005 - 12:24 PM

Snygg färg thumbsup Varför bytte du inte tröskelbiten mot en ny :unsure: va det för svårt att få bort den gamla? Vad blir det för skoj som ersätter trasiga orginaldämpare :rolleyes:

#143 Supersonett

Supersonett

    Member

  • Pip
  • 201 posts
  • Interests:Petrol head

Posted 04 March 2005 - 01:10 PM

Snygg färg thumbsup

Varför bytte du inte tröskelbiten mot en ny :unsure: va det för svårt att få bort den gamla?

Vad blir det för skoj som ersätter trasiga orginaldämpare :rolleyes:

Ursprungs planen var att byta tröskeln men DUDE mena på att det i stort sett var omöjligt med allt lim som håller den på plats.

Dämparen blir orginal till att börja med . Det var bara värmeskyddet som blivit lite buckligt , ta loss allt och massera :beat: med gummi hammare på platt underlag = som nytt


Färgen är ju lite ovanlig på gott och ont , helt omöjligt att hitta en begagnad bak del.

#144 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 07 March 2005 - 07:17 AM

Var uppe o hälsade på en något rödnäst, fökyld, Dude och hämtade mina bakfälgar, som ska bli framfälgar i sommar, med 205:or. Åsså satt det 5 mm däck på fälgarna!!! :o Vilken bonus, för det kommer att bli många banträffar i år! thumbsup

Edited by clipping_point, 07 March 2005 - 08:09 AM.


#145 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 12 March 2005 - 01:22 PM

Då har min växellådsventilation fått en slang. Var är våren?
---> Slang <---

#146 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 12 March 2005 - 02:48 PM

Då har min växellådsventilation fått en slang. Var är våren?
---> Slang <---

Ska du inte ha någonting i änden på slangen så att inget kommer in den vägen?

#147 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 12 March 2005 - 08:34 PM

Har inte hittat något bra än.

#148 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 14 March 2005 - 08:47 AM

Jag hade gjort klart en liten nippel. Men så läste jag Skogis förslag och det vägde ju mindre och blev snyggare. (osynligt) Upp med slangen ända upp till "taket" på bakclammen och tejpa fast en trasa på änden. Mjukt, lätt och säkert. thumbsup Tack Skogshuggarn

#149 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 14 March 2005 - 09:56 AM

Har haft den tanken också och just nu lutar det åt det hållet.

#150 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 14 March 2005 - 06:05 PM

Hur lång behöver slangen va igentligen?? Jag tog det jag hade hemma, så då blev det bara en 25 cm stump med en bit polertrasa fasttejpad i änden. Ligger ju ändå dåld i motorrummet så hur det ser ut spelar mindre roll :D

#151 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 16 March 2005 - 06:47 AM

Jag köpte en meter och använde drygt halva. Den fick gå upp jämte expansionskärlet och in bakom den nedbockade kanten som motorluckan ligger i. Någon som begrep det där :blink: Mekning helt på min nivå. thumbsup

#152 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 16 March 2005 - 08:48 AM

Jag köpte 50 cm och kapade 5 cm. Med en tygtrasa i änden lär man se om det behövs längre (om det blir olja på den). Om jag förstått saken rätt så bör det räcka med en kort slang eftersom det inte är tryck bakom oljan som tittar fram. Någon som vet hur original växellådsventilation ser ut på Vectra? Kan ställa fråga på OSC...

#153 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 16 March 2005 - 09:11 AM

Om jag tror rätt så är det så att när du kör hårt blir vxl-lådan varm, innehållet i lådan (luft och olja) expanderar och då tränger det ut på det otätaste stället. Om man då inte har en luftning så blir det oftast vid en packbox som skall täta för oljan, med oljeläckage som följd. Jag gjorde en luftning på min gamla Triumph Trophy men den läckte ändå....

#154 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 16 March 2005 - 03:32 PM

Det är framförallt i högerkurvor som det kommer olja. Depåkurvan på Gelleråsen gjorde min bil prickig baktill. Min lösning är overkill, men alltid retar den någon. B)

#155 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 01 April 2005 - 05:39 AM

Bara så ni vet så är vintern över. Jag tog Speedstern till jobbet idag. Den känns mycket rappare än jag minns den. Stort tack till Rekorden för den känslan...

#156 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 01 April 2005 - 06:38 AM

Mee too! thumbsup Har dock kört på fina dagar i vinter och har koll på hur bra klipp det är i den...

#157 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 01 April 2005 - 04:39 PM

Samma här, kör varje dag (i biköerna ;) ) Skjutsade hem en biltokig kollega till Norra Ängby häromdagen men såg ingen silver-Speedster susa omkring i området :unsure: Blev tillfrågad av en Maseratikompis om man skulle hänga med på Maseratiklubbens bankörning på Gotland ring i Maj (se rejsas bankalender). Med färja, hotell och banavgift blir det minst 3 loppor :unsure: Har inte bestämt mig än. Tror att Lotusklubben har fått en inbjudan från Maseratigänget så kanske det dyker upp lite exiger/eliser... Vad har ni andra för banplaner i år? Hakar ni på vx220-touren i augusti genom Sverige (Anders - har du bestämt något om bankörning eller skall vi arra något med engelsmännen utan att köra på bana?) Hakar nog själv på om det går, men har inte "officiellt" anmält mig ännu eftersom jag inte vet ännu hur min augustiplaneringg utfaller.

#158 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 02 April 2005 - 10:26 AM

Samma här, kör varje dag (i biköerna ;) )
Skjutsade hem en biltokig kollega till Norra Ängby häromdagen men såg ingen silver-Speedster susa omkring i området :unsure:

Har bara kört igår och idag med bilen. De flesta milen mellan S-tälje och Bromma...

Har dessutom konstaterat att bakdäcken är sopslut precis som innehållet i plånboken. Fan vet hur jag ska lösa det...

#159 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 02 April 2005 - 01:19 PM

Samma här, kör varje dag (i biköerna  ;)  )
Skjutsade hem en biltokig kollega till Norra Ängby häromdagen men sÃ¥g ingen silver-Speedster susa omkring i omrÃ¥det  :unsure:

Har bara kört igår och idag med bilen. De flesta milen mellan S-tälje och Bromma...

Har dessutom konstaterat att bakdäcken är sopslut precis som innehållet i plånboken. Fan vet hur jag ska lösa det...

jag har ett par michelinare med >4mm kvar som du kan få om du dyker förbi på verkstan.

#160 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 05 April 2005 - 11:00 AM


Har dessutom konstaterat att bakdäcken är sopslut precis som innehållet i plånboken. Fan vet hur jag ska lösa det...

jag har ett par michelinare med >4mm kvar som du kan få om du dyker förbi på verkstan.

Uppenbarligen hade gummigubben suddigt minne, men nu sitter det hyfsat fräscha Conti-däck bak på min bil. thumbsup
Förhoppningsvis har de något sämre grepp än de gamla så det balanserar ut en del av understyrningen.
Eftersom jag inte tävlar är absolut grepp totalt ointressant. Det är balansen som är viktig...




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users