Jump to content


Photo

Jag Mötte Lassie...


  • Please log in to reply
244 replies to this topic

#1 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 13 August 2006 - 05:50 PM

Jag antar att ni svenskar inte läser spotted foremet så mycket så jag skriver här istället: Mötten en europa(?) blå turbo(?) speedster på E20 några km öster om Arboga vid 18:30 tiden idag. Vem var det? Det är mitt andra speedstermöte på mindre än en månad... :)

#2 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 26 August 2006 - 02:17 PM

Träffade en röd N/A i Lkpg årsm 2001, med nya blanka fälgar. Det är lite kul att folk byter fälgar och däck utan att kanske veta att originaldäcken är bland det bästa man kan köra på (fast lite smala fram förstås). Lite tysk tuning...

#3 android

android

    Member

  • Pip
  • 171 posts
  • Location:VästerÃ¥s Sweden

Posted 29 August 2006 - 11:56 AM

Ingen svensk Lassie, men jag mötte minsann en MS Design-stylad Speedster när jag var i Österrike för någon månad sedan! Såg faktiskt rätt kass ut med de synliga "nitarna"...
http://www.justopelv...tyling/msd2.jpg
Rätt kul land att köra Speedster i, "tyvärr" var jag bara där för att provköra BMW 335i Coupé dubbelturbo. Funkade det med, men ack så mycket vikt i kurvorna!

#4 Sliparn

Sliparn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 750 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tranås Sweden

Posted 29 August 2006 - 12:49 PM

Verkar finnas en hel del speedstrar Österrike.
Vi var där en vecka i början av juli och såg 3st.

den första (en röd N/A) mötte vi på Edelweiss-toppens slingrande serpentinväg.

den andra (mandarin N/A) stod parkerad utanför en opelhandlare i wagrain och tiggde om att bli fotad (se fotot)

den tredje (mandarin N/A med regnr: "S OPEL1") stod utanför ett gasthof utanför Salzburg där vi åt chinky chinky ,
men vi kunde inte lista ut vilken av gästerna som var den lyckliga ägaren. (hade varit trevligt att tjöta lite)
Men när de åkte iväg så fick vi svaret: Välklädd man knappt 60år med något yngre fru i långklänning.

Om ni undrar vad vi åkte omkring i, .. jo vi hade en 1100kubikare ...... :blink: ..skoda fabia


[attachment=17290:attachment]

#5 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 16 September 2006 - 03:21 PM

Orange Speedster i Kungsbacka idag 16/9, regplåt: TAT-XXX nån härifrån?` :rolleyes:

Edited by JawZ, 16 September 2006 - 03:22 PM.


#6 Stefan_A

Stefan_A

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg, Sweden
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 16 September 2006 - 11:14 PM

Mötte en blå turbo utanför Kävlinge i torsdags 15/9 vid 16:30 tiden. Min första nära-Speedstern-upplevelse på allmän väg.

#7 Dizzy

Dizzy

    Member

  • Pip
  • 69 posts
  • Location:Stockholm, sweden

Posted 22 September 2006 - 11:15 AM

har inte sett någon annan speedster sen jag skaffade min för ca 2v sen. Döm min förvåning då jag körde för en parkerad på gatan brevid där jag bor!

#8 Guest_Lena o Anders (Guest)

Guest_Lena o Anders (Guest)

Posted 20 October 2006 - 07:45 PM

rallly

Orange Speedster i Kungsbacka idag 16/9, regplåt: TAT-XXX

nån härifrån?` :rolleyes:


Såg denna efterlysning först idag, visst var det vi! Bilen bor i Mölnlycke, ganska nära KBA. rallly

#9 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 20 October 2006 - 08:24 PM

rallly


Orange Speedster i Kungsbacka idag 16/9, regplåt: TAT-XXX

nån härifrån?` :rolleyes:


Såg denna efterlysning först idag, visst var det vi! Bilen bor i Mölnlycke, ganska nära KBA. rallly


Trevligt att fler ifrån trakterna här finns på forumet :)

om du skickar mig nån form av kontaktuppgift, telefon, mail eller MSN så kan jag kontakta er ifall ni är intresserade när det är Speedster / Lotus "bil-utflykter" på gång omkring GBG området till våren (för det är ju läge att ställa av nu snart) vi e några stycken här nu B)

Finns en hel del roliga vägar att köra här i trakterna :)

mvh

Edited by JawZ, 20 October 2006 - 08:25 PM.


#10 OC_Peter

OC_Peter

    Super Member

  • PipPip
  • 273 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm /Sweden

Posted 21 February 2007 - 04:23 PM

Kul tråd detta! Tyvärr rätt långt mellan möten just nu.... men det kommer. Apropå Androids inlägg om MS designad Speedster, så var det ju en MS Designad vinge ute på Ebay för någon vecka sedan. På kul kollade jag Med Sam Staffansson (Genaral agent i Sverige) vad en sådan vinge skulle kosta att köpa. Fick hyggligt snabbt svaret att med frakt och moms landar en sådan på 21 000:- olackad. Man kan ju undra vad den är gjord av :P /Peter PS Ebay vingen gick för 366 Euro så ur det perspektivet var det ju ett klipp.

#11 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 21 February 2007 - 04:31 PM

21,000........ då är det ju bara att slå till thumbsup ett riktigt kap :P

#12 Stefan_A

Stefan_A

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg, Sweden
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 21 February 2007 - 10:10 PM

21,000........ då är det ju bara att slå till thumbsup ett riktigt kap :P


Jag fick en offert från MS Design på hela paketet, skall leta efter den i papperskorgen där hemma. Det kostade bra mycket mer än hela bilen, samt att de skulle ha bilen ett antal veckor. Tyckte det var rätt snyggt då, men har kommit på bättre tankar...

#13 Treble

Treble

    Super Member

  • PipPip
  • 252 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden

Posted 21 February 2007 - 10:17 PM


21,000........ då är det ju bara att slå till thumbsup ett riktigt kap :P


Jag fick en offert från MS Design på hela paketet, skall leta efter den i papperskorgen där hemma. Det kostade bra mycket mer än hela bilen, samt att de skulle ha bilen ett antal veckor. Tyckte det var rätt snyggt då, men har kommit på bättre tankar...



DÄR hör den hemma! I papperskorge :9mm:

Tycker den ser ut som en leksaksbil :S

#14 Stefan_A

Stefan_A

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg, Sweden
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 22 February 2007 - 12:39 AM


21,000........ då är det ju bara att slå till thumbsup ett riktigt kap :P


Jag fick en offert från MS Design på hela paketet, skall leta efter den i papperskorgen där hemma. Det kostade bra mycket mer än hela bilen, samt att de skulle ha bilen ett antal veckor. Tyckte det var rätt snyggt då, men har kommit på bättre tankar...


Hittade den (OT/trådkapning, sorry);
Dear Mr. Axelsson,

many thanks for your interest in our programme for Opel Speedster. The company Danspeed is still our exclusive partner, but please note that the Speedster package can only be installed in our centre in Roppen.

Attached please find our PPP of the Opel Speedster S.

The price including tax (VAT) for the entire concept will be € 24.500.- Half of the price need to be paid in advance and half at assignment in Austria.

We kindly would like to bring to your attention that the Opel Speedster S package can only be installed in the MS-Design Service Center in Roppen/Austria due to the complicate installation process and involved warranty issues.
After you have delivered your Speedster in Austria, please allow 4-6 weeks for the installation of the concept.


Blev inget av med det, för EUR 24500 kan jag göra roligare saker med bilen :D

#15 Alfons

Alfons

    Super Member

  • PipPip
  • 422 posts
  • Gender:Male

Posted 22 February 2007 - 02:45 AM



21,000........ då är det ju bara att slå till thumbsup ett riktigt kap :P


Jag fick en offert från MS Design på hela paketet, skall leta efter den i papperskorgen där hemma. Det kostade bra mycket mer än hela bilen, samt att de skulle ha bilen ett antal veckor. Tyckte det var rätt snyggt då, men har kommit på bättre tankar...


Hittade den (OT/trådkapning, sorry);
Dear Mr. Axelsson,

many thanks for your interest in our programme for Opel Speedster. The company Danspeed is still our exclusive partner, but please note that the Speedster package can only be installed in our centre in Roppen.

Attached please find our PPP of the Opel Speedster S.

The price including tax (VAT) for the entire concept will be € 24.500.- Half of the price need to be paid in advance and half at assignment in Austria.

We kindly would like to bring to your attention that the Opel Speedster S package can only be installed in the MS-Design Service Center in Roppen/Austria due to the complicate installation process and involved warranty issues.
After you have delivered your Speedster in Austria, please allow 4-6 weeks for the installation of the concept.


Blev inget av med det, för EUR 24500 kan jag göra roligare saker med bilen :D


Jag mötte Jim i hans nya Turbo i förrgår(så nu var det ingen trådkapning :) )
Vad tusan innehåller det där paketet egentligen??? Jag får inte Androids länk att funka....

#16 Stefan_A

Stefan_A

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg, Sweden
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 22 February 2007 - 04:15 AM

Jag mötte Jim i hans nya Turbo i förrgår(så nu var det ingen trådkapning :) )
Vad tusan innehåller det där paketet egentligen??? Jag får inte Androids länk att funka....


En himla massa plast... >LÄNK<

#17 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 14 March 2007 - 12:38 PM

Mötte en grön Speedster i Lund när jag körde till jobb idag. chinky chinky Stefan A

#18 Stefan_A

Stefan_A

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg, Sweden
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 14 March 2007 - 05:19 PM

Mötte en grön Speedster i Lund när jag körde till jobb idag.
chinky chinky Stefan A


Stämmer, för andra dagen i rad. Vet inte med mig att jag såg någon annan Speedster i morse dock... Taket på i morse, men nedcabbat nu på lunchen. Blev en liten tur på småvägarna bort mot S Sandby och så rallly

By the way så lär det ha setts en blå NA med importskyltar i Ängelholm härom dagen. Någon här som känner till den? Inte jag själv som såg den, men fick ett telefonsamtal från en kompis :P

#19 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 14 March 2007 - 05:53 PM


Mötte en grön Speedster i Lund när jag körde till jobb idag.
chinky chinky Stefan A


Stämmer, för andra dagen i rad. Vet inte med mig att jag såg någon annan Speedster i morse dock... Taket på i morse, men nedcabbat nu på lunchen. Blev en liten tur på småvägarna bort mot S Sandby och så rallly

By the way så lär det ha setts en blå NA med importskyltar i Ängelholm härom dagen. Någon här som känner till den? Inte jag själv som såg den, men fick ett telefonsamtal från en kompis :P

Nä, jag skall vänta så länge som möjligt med att ta ut min...

#20 figge

figge

    Member

  • Pip
  • 19 posts

Posted 15 March 2007 - 12:26 AM

Jag plockade ut min igår o jäklar vad skönt det är att slippa köra volvo 740......




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users