Jump to content


Photo

Jag Mötte Lassie...


  • Please log in to reply
244 replies to this topic

#41 CHRI

CHRI

    Super Member

  • PipPip
  • 321 posts
  • Gender:Male
  • Location:Jönköping, Sweden
  • Interests:Life

Posted 30 April 2007 - 09:57 PM

I lördags så fick jag se två Speedstrar utöver min egen. Kanske inte helt överraskande såg jag Alfons bil när han besökte Frösakull (jag är avundsjuk på dina bromsar Lasse), vi hade faktiskt bestämt träff, men däremot fick jag på lördagskvällen till min stora förvåning se en grå Speedster turbo åka förbi restaurangen i Frösakull, är det någon här som hade vägarna förbi? /Christoffer

#42 Stefan_A

Stefan_A

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg, Sweden
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 30 April 2007 - 10:49 PM

Får rapporter om en silvrig NA som synts i trakterna av Ängelholm vid ett par tillfällen nu. Senast i eftermiddag ut mot Förslöv till. Ev. med HT på (som sagt, har inte sett den själv men har bekanta som börjar lära sig hur en Speedster ser ut :P )

#43 Alfons

Alfons

    Super Member

  • PipPip
  • 422 posts
  • Gender:Male

Posted 02 May 2007 - 01:20 AM

I lördags så fick jag se två Speedstrar utöver min egen. Kanske inte helt överraskande såg jag Alfons bil när han besökte Frösakull (jag är avundsjuk på dina bromsar Lasse), vi hade faktiskt bestämt träff, men däremot fick jag på lördagskvällen till min stora förvåning se en grå Speedster turbo åka förbi restaurangen i Frösakull, är det någon här som hade vägarna förbi?

/Christoffer


Tackar för kaffet :D
Skönt att du fick ordning på bilen och att felet var så enkelt. Jag ser fram emot den där "riktiga" åkturen!

Själv har jag kört en massa hela helgen, Växjö-Halmstad-Frösakull-Ängelholm-Växjö-Ängelholm-Växjö men inte sett en enda Speedster... Förutom CHRIs förstås :)
Har dock sett en blå N/A med silvrig HT i Växjö ett par gånger, dock inte när jag kört Speedstern. Någon här?

Edited by Alfons, 02 May 2007 - 01:22 AM.


#44 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 20 May 2007 - 07:52 PM

Äntligen tillbaka på Internet... Mötte en bil strax söder om Sala i torsdags (kristi himmelsfärd) vid fyratiden men en speedsterbakclam på takräcket!!! Blev så till mig och förvirrad att jag missade helt vad det var för bil under... Var det någon som hänger här? Jag "gömde mig" i en Honda Civic vid tillfället så du såg knappast mig...

#45 OC_Peter

OC_Peter

    Super Member

  • PipPip
  • 273 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm /Sweden

Posted 27 May 2007 - 03:46 PM

Idag 27/5 Kungsängen vid 14-tiden,Silverfärgad, någon här? /Peter :groupjump:

#46 Dizzy

Dizzy

    Member

  • Pip
  • 69 posts
  • Location:Stockholm, sweden

Posted 27 May 2007 - 05:07 PM

Idag 27/5 Kungsängen vid 14-tiden,Silverfärgad, någon här?

/Peter

:groupjump:


hade det varit igår runt 20-21 så hade det varit jag, men tyvärr inte idag.

#47 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 28 May 2007 - 08:34 AM

Svart N/A korsningen ringvägen götgatan igår (sön) 22:30. Du körde mot Nynäshamn, jag körde efter (men sedan upp på gulmarsplan) och blinkade med heljuset... men satt i en honda civic... :beat:

#48 Arn

Arn

    Member

  • Pip
  • 63 posts

Posted 28 May 2007 - 05:29 PM

Idag 27/5 Kungsängen vid 14-tiden,Silverfärgad, någon här?

/Peter

:groupjump:

Jajamensan, på väg till sommarstället på Ådö.
Kul att se en annan speedster på vägarna för en gångs skull!

#49 Alfons

Alfons

    Super Member

  • PipPip
  • 422 posts
  • Gender:Male

Posted 29 May 2007 - 05:35 PM

Liverapportering från McDonalds Eurostop i Halmstad!!!! Har en kompis på tråden som tvingar mig att skriva här. Just nu kom en silvrig turbo, regnr xxy 7xx nercabbat och parkerade. En tjej som körde(!) och killen bredvid. Någon här!?!? :D

#50 Dizzy

Dizzy

    Member

  • Pip
  • 69 posts
  • Location:Stockholm, sweden

Posted 02 June 2007 - 05:19 PM

Nån här som körde sin silvriga turbo förbi Vanadisplan (stockholm) vid 09.10 imorrse (lördag den 2a juni) ? Hade just parkerat min då den gled förbi.

#51 Stefan_A

Stefan_A

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg, Sweden
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 05 June 2007 - 07:15 AM

Såg SonettIV's silvriga i morse när jag körde till jobbet, den stod omringad av en massa gammel-Saabar - stackarn! Snart börjar den väl gå på tre cylindrar med :P

#52 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 05 June 2007 - 09:56 AM

Silverfärgad strax före tolv Stockholm/Birger Jarlsgatan någon? Satt och lunchade på en trottoarservering i det trevliga vädret.

#53 jarl

jarl

    Member

  • Pip
  • 147 posts

Posted 05 June 2007 - 10:40 AM

Nån här som körde sin silvriga turbo förbi Vanadisplan (stockholm) vid 09.10 imorrse (lördag den 2a juni) ?

Hade just parkerat min då den gled förbi.


Det var nog jag det på väg till trippen runt Mälaren. Bor troligtvis precis bredvid dig, om du också har en silvrig turbo med hardtop, som ibland står parkerad där.

#54 Dizzy

Dizzy

    Member

  • Pip
  • 69 posts
  • Location:Stockholm, sweden

Posted 05 June 2007 - 11:48 AM


Nån här som körde sin silvriga turbo förbi Vanadisplan (stockholm) vid 09.10 imorrse (lördag den 2a juni) ?

Hade just parkerat min då den gled förbi.


Det var nog jag det på väg till trippen runt Mälaren. Bor troligtvis precis bredvid dig, om du också har en silvrig turbo med hardtop, som ibland står parkerad där.


Ah nice. Gissade att det var nån som var på väg till den träffen. Jag var och dök i helgen så jag kunde inte vara med. Åh, så det är du som har den andra speedstern som ibland är parkerad där. trevligt att veta =)

#55 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 10 June 2007 - 11:46 AM

Nercabbad silvrig Speedster i Kungsbacka igår (lördag). någon härifrån? :)

#56 Alfons

Alfons

    Super Member

  • PipPip
  • 422 posts
  • Gender:Male

Posted 10 June 2007 - 04:50 PM

Mötte en silvrig vid Skedala ut från Halmstad idag vid 17.20-tiden. Verkar som det finns en silvrig i Halmstad/västkusten som inte är med här på forumet???

#57 Matte

Matte

    Super Member

  • PipPip
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden

Posted 11 June 2007 - 06:06 AM

Var det ATS fälgar på den så kan det nog varit jag. Jag och polaren hade tänkt partaja lite efter vi var och kollade på Monsterjam :P . Men efter en hel dag i solen orkade vi inte så det blev en nätt sväng på ca 20 mil i speedstern istället :D

Nercabbad silvrig Speedster i Kungsbacka igår (lördag). någon härifrån? :)



#58 deBeer

deBeer

    Newbie

  • 5 posts

Posted 11 June 2007 - 08:33 AM

Mötte en silvrig vid Skedala ut från Halmstad idag vid 17.20-tiden.
Verkar som det finns en silvrig i Halmstad/västkusten som inte är med här på forumet???


Jodå, deBeer som var med på Bjäresvängen, har garage inte långt från där vi möttes.
Det var med ytterligare en silvrig Speedster Turbo på Bjäresvängen som huserar i Halmstad.
Vet också att det i alla fall förra året fanns ytterligre en silver Speedster N/A i Halmstad, men vet inte vem som har/hade den.

Såg dig tyvärr lite för sent i ögonvrån.

#59 Stefan_A

Stefan_A

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg, Sweden
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 11 June 2007 - 02:19 PM

Svart turbo i Lund vid lunchtid, körde förbi Mårtenstorget. Börjar bli en riktig dussinbil det här nu, dags att byta till en Ariel Atom eller något annat mer exotiskt :P

#60 Losy

Losy

    Member

  • Pip
  • 35 posts
  • Gender:Female
  • Location:Halmstad, Sweden

Posted 12 June 2007 - 06:26 PM

Liverapportering från McDonalds Eurostop i Halmstad!!!!
Har en kompis på tråden som tvingar mig att skriva här. Just nu kom en silvrig turbo, regnr xxy 7xx nercabbat och parkerade. En tjej som körde(!) och killen bredvid.
Någon här!?!?

:D



Måste varit mig du såg och en polare... sög i magtarmen, så det fick bli en burgare i brist på annat :rolleyes:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users