Jump to content


Photo

Jag Mötte Lassie...


  • Please log in to reply
244 replies to this topic

#61 OC_Peter

OC_Peter

    Super Member

  • PipPip
  • 273 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm /Sweden

Posted 18 June 2007 - 10:46 PM

Satt igår (Söndag) i andrabilen på väg från Umeå till Sthlm, i Härnösand vid 18.10 tiden möttes jag av en bekant vy, Silvrig sådan... någon här? :blink: /Peter

#62 Alfons

Alfons

    Super Member

  • PipPip
  • 422 posts
  • Gender:Male

Posted 06 August 2007 - 07:58 PM

Jimsan har en fantastisk förmåga att tajma rätt tillfälle. Idag har jag brottats med krånglet med min Audi plus att allt annat dragit igång igen på jobbet. På väg hem vid sju-tiden känner jag att jag behöver en tur i Åpeln för att få lite glädje igen. Hinner köra och tanka och halv åtta får jag ett sms av Jimsan att han är i stan. Jippie! Blev pizza och sedan en timmes körning runt växjö :D Nu kommer jag att somna gott :P

#63 Jimsan

Jimsan

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 553 posts
  • Gender:Male
  • Location:Schweden
  • Interests:Blöjbyte, barnvagnar, mjölkersättning, kolik och sömnlösa nätter.

Posted 06 August 2007 - 08:11 PM

Ja det var verkligen kul rallly För en annan är det just sånna här saker man sitter och kommer ihåg när det är vinter ute och Opel körning känns väldigt avlägset. Kände på mitt lilla expansionskärl när jag kom hem och då var det kallt och gott. Kan inte förstå varför det var varmt när vi stannade till efter vi hade kört :rolleyes: :P

#64 2046

2046

    Member

  • Pip
  • 136 posts
  • Location:Linköping, Sweden
  • Interests:18,5 laps on Nordschleife so far. 14,5 on bikes, 4 in the Speedster.

Posted 13 August 2007 - 12:09 PM

Var på väg ner till roadracing-SM på Knutstorp i lördags kväll (19.30 ungefär) och tog en drive-by på McD utefter E4:an i höjd med Värnamo. Då såg jag en silver Speedster backa in på Burger Kings parkering, regnr *G*6*2. Någon härifrån?

#65 Alfons

Alfons

    Super Member

  • PipPip
  • 422 posts
  • Gender:Male

Posted 13 August 2007 - 07:21 PM

I lördags var jag mitt ute i skogen utanför Emmaboda, såg 18 andra Speedstrar. Nån här? :groupjump:

#66 bilfreak

bilfreak

    Member

  • Pip
  • 71 posts

Posted 13 August 2007 - 08:00 PM

ingen som ser min gammla snygga silvriga wyy796 då? går i trollhättan nu sen 1 vecka tillbaks :rolleyes:

#67 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 13 August 2007 - 08:13 PM

I lördags var jag mitt ute i skogen utanför Emmaboda, såg 18 andra Speedstrar. Nån här?
:groupjump:


:lol: :lol:

#68 RacerJo

RacerJo

    Member

  • Pip
  • 245 posts
  • Location:Varberg Sweden
  • Interests:Racing in all scales

Posted 14 August 2007 - 01:21 AM

Var på väg ner till roadracing-SM på Knutstorp i lördags kväll (19.30 ungefär) och tog en drive-by på McD utefter E4:an i höjd med Värnamo. Då såg jag en silver Speedster backa in på Burger Kings parkering, regnr *G*6*2.

Någon härifrån?


Det var jag :P trött och hungrig efter en lååång härlig dag på Superstage i Emmaboda :D

/Johnny

#69 2046

2046

    Member

  • Pip
  • 136 posts
  • Location:Linköping, Sweden
  • Interests:18,5 laps on Nordschleife so far. 14,5 on bikes, 4 in the Speedster.

Posted 14 August 2007 - 07:51 AM

Det var jag :P trött och hungrig efter en lååång härlig dag på Superstage i Emmaboda :D

/Johnny

Kul att träffas...sort of. :huh: Hade jag haft min Speedster hade jag stannat men nu körde jag skåpbil och var sen som vanligt så det får bli en annan gång. :)

Edited by 2046, 14 August 2007 - 07:51 AM.


#70 Matte

Matte

    Super Member

  • PipPip
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden

Posted 15 August 2007 - 05:03 AM

Såg en svart Speedster utanför Volvo RA i Torslanda igår eftermiddag. Runt tre halv fyra tiden. Någon här?

Edited by Matte, 15 August 2007 - 05:04 AM.


#71 Stefan_A

Stefan_A

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg, Sweden
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 18 August 2007 - 04:21 PM

Silver Speedster NA utanför Köpenhamn på motorvägen söderut lördagen 11/8, XNG*** reggad i Malmö. Själv körde jag Passat dagen till är :(

#72 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 31 August 2007 - 06:04 PM

Röd NA med regnr D** 048 Norrtäljevägen norrut Mörby Centrum - vi vinkade glatt - men har innehavaren reg:at sig här?

#73 AFX

AFX

    Member

  • Pip
  • 30 posts

Posted 03 September 2007 - 07:56 AM

Röd NA med regnr D** 048 Norrtäljevägen norrut Mörby Centrum - vi vinkade glatt - men har innehavaren reg:at sig här?


Halloj! Det var mig du körde om på norrtäljevägen (fast det vet ju ju redan:-). Snygg speedster du hade! Man kanske borde demontera opelmärket på grillen ändå.
Jag och flickvännen var påväg mot landet för att senare gå på grund med båten :tumble: .


// Erik

Edited by AFX, 03 September 2007 - 07:57 AM.


#74 Alfons

Alfons

    Super Member

  • PipPip
  • 422 posts
  • Gender:Male

Posted 03 September 2007 - 04:06 PM

Vi mötte en gul turbo precis när vi hade kört av färjan i Visby i onsdags. Christoffer menade, att det föraren har varit här på forumet någon gång, men inte är så aktiv. Vore kul att veta, så kanske man blir ännu en speedster nästa gång man skall köra där.

#75 AFX

AFX

    Member

  • Pip
  • 30 posts

Posted 06 September 2007 - 11:13 AM

Nu på lunchrasten (ca 12.25) såg jag en silverfärgad Speedster med registreringsnummer xrp9XX precis vid medborgarplatsen. Körde ner i söderledstunneln via svängen precis innan götgatsbacken. Jag stod vid övergångstället och hann inte uppfatta om det var Turbo eller inte. Finns ägaren här på forumet? :blink: mvh // Erik

Edited by AFX, 06 September 2007 - 11:13 AM.


#76 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 16 September 2007 - 08:08 PM

Tor 13:e, Fleminggatan på eftermiddagen såg jag en grön, satt i min röda.

#77 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 17 September 2007 - 02:08 PM

tor 13:e i Köping vid niotiden på kvällen såg jag en röd speedster... Satt själv camouflerad i en gammal fårrd...

#78 Arn

Arn

    Member

  • Pip
  • 63 posts

Posted 04 October 2007 - 05:30 PM

Har flera gånger sett en Silver N/A utan opelemblem i fronten parkerad utanför Granbackagymmet i Solna. Någon som känner sig träffad??

#79 Raven

Raven

    Member

  • Pip
  • 150 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 04 October 2007 - 06:39 PM

Kan inte stå på gatan...Nån djävel spottar på vindrutan... :9mm: Vauxhall emblem är på G, det ser lite tomt ut utan !

#80 Stefan_A

Stefan_A

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg, Sweden
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 05 October 2007 - 04:51 PM

Tor 13:e, Fleminggatan på eftermiddagen såg jag en grön, satt i min röda.


Neeeej, säg inte att jag inte längre har den enda gröna grodan här i landet... BRG eller Le Mans grön?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users