Jump to content


Photo

Bilsport Superstage 2008


  • Please log in to reply
112 replies to this topic

#61 Jimsan

Jimsan

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 553 posts
  • Gender:Male
  • Location:Schweden
  • Interests:Blöjbyte, barnvagnar, mjölkersättning, kolik och sömnlösa nätter.

Posted 21 June 2008 - 09:22 AM

Vad bra att alla platser är tagna. Ser nu att det är ju inte alls länge tills det är och att det är på en fredag. Beodrad övertid på jobbet och ont om folk så det skriker, kommer att bli populärt när jag kommer och säger att jag absolut inte kan jobba den 4:de och min ersättare har semester :rolleyes: Kul att träffa alla gamla och nya ansikten, har snart blivit en tradition detta mycket tack vare Sliparns jobb thumbsup

#62 Speedsterspeed

Speedsterspeed

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 710 posts
  • Gender:Male

Posted 25 June 2008 - 08:33 AM

Hej Efter en sammanstötning med hårdare material behöver jag tid att byta övre A-armen fram (tar nedre också för sakens skull) samt ny belysning fram vänster. Det är inte lätt att få tag i dessa saker och kan därför inte närvara i Emmaboda. Inte :jump:

#63 Sliparn

Sliparn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 750 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tranås Sweden

Posted 25 June 2008 - 07:03 PM

Angående återbetalningar till de som inte kan komma,
Så styr jag upp med det efter superstagen, då det kan bli fler ändringar.

Är det någon mer som vill komma så sätt upp er som reserv, en plats finns ledig!

OBS!
ALLA SPEEDSTER-ÄGARE/INTRESSERADE SOM VILL KOMMA OCH MINGLA OCH TJÖTA
MEN INTE VILL KÖRA SUPERSTAGE, NI ÄR GIVETVIS HJÄRTLIGT VÄLKOMMNA!
(Kostar inget, ingen anmälan)



#Priset blir 440kr per bil.
#Sättes in på kotonummer 9150 2344663 (skandiabanken)
#ange det namn/nick ni ha angivit nedan som referens
#beloppet ska vara insatt på mitt konto senast 31maj
#Anmälningsavgiften återbetalas ej vid förhinder, (om inte det finns någon reserv som tar platsen)

Superstage Emmaboda 4 JULI

1. Sliparn, (Betalt)
2. Jim, (Betalt)
3. Ledig,
4. RacerJo, (Betalt)
5. JawZ, (Betalt)
6. SlimVince, (Betalt)
7. Fredrik J, (Betalt)
8. Losy, (Betalt)
9. Nillet, ÖT (Betalt)
10. Kihl, (Betalt)
11. Alfons, (Betalt)
12. Dogge, (Betalt)
13. OC_Peter, (Betalt)
14. OneYet (Betalt)
15. Lorentzon (Betalt)
15,5 CHRI (Betalt)
..........................
Reserver:

Avhoppade:
1: Jonas (betalt) (ersatt av reserv)
2: Stefan A (betalt) (ersatt av reserv)
3:Speedsterspeed (betalt)

#64 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 25 June 2008 - 08:02 PM

F-N att bilen strular just nu... Jag kommer troligen vara på väg ner till skåne den 4:e, hade ju varit perfekt att åka en dag innan till emma boda köra med er och sedan åka vidare på kvällen... Men som det ser ut nu kommer jag inte få ihop bilen till dess utan får ta mig ner i något tråkigare...

#65 RacerJo

RacerJo

    Member

  • Pip
  • 245 posts
  • Location:Varberg Sweden
  • Interests:Racing in all scales

Posted 28 June 2008 - 06:18 AM

Nytt för i år är en grillplats så ta med grillkol och "nått gott" att grilla om ni inte vill åka å handla mat under körningen :)

#66 Alfons

Alfons

    Super Member

  • PipPip
  • 422 posts
  • Gender:Male

Posted 28 June 2008 - 02:38 PM

Vilken tid skall vi samlas? Stående eller rullande start? Själv tycker jag stående som sist, så man får något att jämföra med.

#67 Sliparn

Sliparn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 750 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tranås Sweden

Posted 29 June 2008 - 06:39 PM

Vilken tid skall vi samlas?
Stående eller rullande start? Själv tycker jag stående som sist, så man får något att jämföra med.

Tiden då vi får börja köra är 9,00
så sammling vid 8- 8,30 borde väl vara lagom.
Jag ska ringa och stämma av med dom i morgon så allt är grönt

#68 RacerJo

RacerJo

    Member

  • Pip
  • 245 posts
  • Location:Varberg Sweden
  • Interests:Racing in all scales

Posted 30 June 2008 - 08:19 AM

Sist jag var i Emmaboda och körde så märkte man bilarna med "startnummer" med Whiteboard-Penna (lätt att tvätta bort) så slipper man stå i kö som vid våran förra körning. Något för oss?

#69 Sliparn

Sliparn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 750 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tranås Sweden

Posted 30 June 2008 - 11:09 AM

Då har jag kollat med Fredrik på Bilsport, och följande gäller: Banan hyrs 08,00-18,00 Körning får ske 09,00-17,00 lunchuppehåll 12,00-13,00 Bilarna får ej överskrida 95db (hyrande klubb ska själva se till att detta följs) så är det någon som vet att bilen låter väldigt mycket! försök då lösa det, så slipper vi få skit efteråt, och kanske är välkomna igen. Fredrik skulle skicka mej mer information per post i morgon. /Erik

#70 Alfons

Alfons

    Super Member

  • PipPip
  • 422 posts
  • Gender:Male

Posted 01 July 2008 - 11:16 AM

Det ser ut att bli bra väder på fredag :)

#71 Losy

Losy

    Member

  • Pip
  • 35 posts
  • Gender:Female
  • Location:Halmstad, Sweden

Posted 02 July 2008 - 03:14 PM

Huu... är allt lite nervös! Superstage premiär för min del... jämfört med er veteraner så kommer man ju vara som Bambi på hal is! :tumble: Nåväl skoj ska det bli!!

#72 CHRI

CHRI

    Super Member

  • PipPip
  • 321 posts
  • Gender:Male
  • Location:Jönköping, Sweden
  • Interests:Life

Posted 02 July 2008 - 04:08 PM

Losy> Det finns inget att vara nervös för. Superstagen är en mycket förlåtande bana med fina avåkningszoner, tro mig jag har testat :rolleyes: Kan jag få dispens på fredag att köra pensionärsräser istället för Speedster? Är det någon som opponerar sig? Det blir i sådana fall dagens tyngsta bil men jag kompenserar det med den överlägset lättaste föraren istället :( /Christoffer

#73 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 02 July 2008 - 06:32 PM

Losy> Det finns inget att vara nervös för. Superstagen är en mycket förlåtande bana med fina avåkningszoner, tro mig jag har testat :rolleyes:

Kan jag få dispens på fredag att köra pensionärsräser istället för Speedster? Är det någon som opponerar sig?
Det blir i sådana fall dagens tyngsta bil men jag kompenserar det med den överlägset lättaste föraren istället :(

/Christoffer

chinky chinky thumbsup thumbsup

#74 Alfons

Alfons

    Super Member

  • PipPip
  • 422 posts
  • Gender:Male

Posted 02 July 2008 - 07:56 PM

Losy> Det finns inget att vara nervös för. Superstagen är en mycket förlåtande bana med fina avåkningszoner, tro mig jag har testat :rolleyes:

Kan jag få dispens på fredag att köra pensionärsräser istället för Speedster? Är det någon som opponerar sig?
Det blir i sådana fall dagens tyngsta bil men jag kompenserar det med den överlägset lättaste föraren istället :(

/Christoffer


Vänta nu lite här... Vad är det för jäkla åk du har tänkt komma med nu då? Ingen jäkla Volvo 945 Turbo eller Saab 9-5 AEro(wow) väl...? Vi har inte tid att stå och vänta på några 5 minuters varv.
Ska du komma med en gubbräcer som väger mer än 1200 kg, så är kravet minst 500 hk.
Kör du på vinterdäck också?

chinky chinky

#75 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 03 July 2008 - 04:57 AM

Losy> Det finns inget att vara nervös för. Superstagen är en mycket förlåtande bana med fina avåkningszoner, tro mig jag har testat :rolleyes:

Kan jag få dispens på fredag att köra pensionärsräser istället för Speedster? Är det någon som opponerar sig?
Det blir i sådana fall dagens tyngsta bil men jag kompenserar det med den överlägset lättaste föraren istället :(

/Christoffer


Enda kravet från min sida är att bilen i så fall måste ha baksäte så att du kan agera Superstagetaxi åt oss andra. chinky chinky

#76 CHRI

CHRI

    Super Member

  • PipPip
  • 321 posts
  • Gender:Male
  • Location:Jönköping, Sweden
  • Interests:Life

Posted 03 July 2008 - 05:36 AM

Alfons> +1200kg,+500hk, <5min, då kan jag ju ta terrängbilen (den har faktiskt 571hk om man räknar alla motorerna(det är en hybridbil)) :gayfight: OneYet> Baksäte finns men jag tror inte du får plats där :) /Christoffer

#77 Stefan_A

Stefan_A

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg, Sweden
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 03 July 2008 - 06:44 AM

Det ser ut att bli bra väder på fredag :)


Baaah, kan ni inte föra den här diskussionen via mail eller så så man slipper lida??? :tumble:

Nåja, OM jag får bromsarna och hjullagren idag så kanske jag hinner upp och säga hej imorgon em iallafall (dvs att inget jävlas när jag skall byta, vilket det säkert kommer att göra). Kul med så många Speedsters på ett och samma ställe, det är vi inte bortskämda med här i landet!

#78 Losy

Losy

    Member

  • Pip
  • 35 posts
  • Gender:Female
  • Location:Halmstad, Sweden

Posted 03 July 2008 - 06:55 AM

Losy> Det finns inget att vara nervös för. Superstagen är en mycket förlåtande bana med fina avåkningszoner, tro mig jag har testat :rolleyes:

Kan jag få dispens på fredag att köra pensionärsräser istället för Speedster? Är det någon som opponerar sig?
Det blir i sådana fall dagens tyngsta bil men jag kompenserar det med den överlägset lättaste föraren istället :(

/Christoffer



Å fasen då kommer jag kanske inte så långt med mina 51kg! :D

#79 Sliparn

Sliparn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 750 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tranås Sweden

Posted 03 July 2008 - 12:32 PM

Här finns lite instruktioner att läsa inför morgondagen:

http://www.putfile.com/pic/8377461
http://www.putfile.com/pic/8377460

#80 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 04 July 2008 - 06:38 PM

Dagens första och viktigaste bild.
Posted Image




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users