

Posted 07 September 2008 - 05:39 PM
Posted 07 September 2008 - 06:15 PM
Edited by slimvince, 07 September 2008 - 06:27 PM.
Posted 07 September 2008 - 06:52 PM
Dagens tider:
Parentes betyder fotocellstyrd tidtagning, asterisk betyder konträff. Fuktigt i början av dagen och torrt mot slutet.
Snabbast idag (om jag läst rätt) var
Mikael (1.08.50/Speedster NA),
Christer (1.08.82/Honda s2000) och
Jarl (1.08.97/Speedster Turbo).
Posted 07 September 2008 - 06:56 PM
Posted 07 September 2008 - 07:05 PM
Posted 07 September 2008 - 08:32 PM
Posted 07 September 2008 - 08:51 PM
Edited by slimvince, 07 September 2008 - 08:56 PM.
Posted 07 September 2008 - 11:37 PM
Edited by meldert, 07 September 2008 - 11:37 PM.
Posted 08 September 2008 - 05:25 AM
Det blev en alldeles för stressig helg för mig...
Ni verkar haft kul iaf!![]()
Men vad är det för fel på tiderna? 1.08 som bäst, har vi inte haft tider på runt 0,52 som bäst tidigare? Körde ni inte A-sprinten, eller torkade det aldrig upp helt???
Posted 08 September 2008 - 05:42 AM
Dagens tider:
Parentes betyder fotocellstyrd tidtagning, asterisk betyder konträff. Fuktigt i början av dagen och torrt mot slutet.
Snabbast idag (om jag läst rätt) var
Mikael (1.08.50/Speedster NA),
Christer (1.08.82/Honda s2000) och
Jarl (1.08.97/Speedster Turbo).
Grattis alla till alla lysande förbättringar (för det är väl mot sig själv man tävlar = )
Stort tack för en härlig dag, som vädermässigt ändå blev kanon till slut.
Jag har lagt upp (lite) bilder på: http://picasaweb.goo...eter/Lunda2008#
Vore spännande om Vincent fick ut lite GPS bilder från Driftboxen också.
Kanske någon liten film fråm Speedsterspeed P )
Ha det så gott så hörs vi
/Peter
Posted 08 September 2008 - 06:45 AM
Vi la en bana med start i den "hitre" änden på rakan och som efter några vida svängar övergick i A-sprintbanan, fr.o.m det diagonala konpartiet (övergången mellan A-sprintens två raka konpartier). Sen var det A-sprint ända bort till dess målgång men den ersatte vi med en ensam rundningskon i flygfältets ände (så vi fick sträcka ut lite). På tillbakavägen gick vi inte i A-sprinten utan la några vida svängar, sedan en lång raka där man kom upp i kanske 140-160, en tvär vänstersväng och sen in i samma koner som i starten fast nu åt andra hållet.Det blev en alldeles för stressig helg för mig...
Ni verkar haft kul iaf!![]()
Men vad är det för fel på tiderna? 1.08 som bäst, har vi inte haft tider på runt 0,52 som bäst tidigare? Körde ni inte A-sprinten, eller torkade det aldrig upp helt???
Posted 08 September 2008 - 11:35 AM
Edited by Speedsterspeed, 08 September 2008 - 11:36 AM.
Posted 09 September 2008 - 10:27 AM
Posted 09 September 2008 - 10:38 AM
Hälsning från Christer: http://christer.tarn.../konbana080907/
Posted 09 September 2008 - 10:56 AM
Hälsning från Christer: http://christer.tarn.../konbana080907/
Posted 09 September 2008 - 07:03 PM
ok, ni bad om det...
Lite kommentarer och förklaringar:
Röd - hastighet (skala i km/h i vänsterkant)
Blå - lateral acceleration (vänster-höger)
Grön - Longitudinell acceleration (gasa-bromsa)
- vändningen sker vid 800m, den laterala acceleration har några hack i sig, förmodligen tappade jag grepp i vändningen. Även den longitudinella ser misstänkt ut. 34.4 km/h försökte jag hålla i vändningen...
- accelerationen direkt efter vändning är bara 0.4g så jag borde nog provat att växla ned till ettan
- vmax 141.4 km/h
- bromsade aldrig bättre än ca 1g (med ABS) vilket får sägas vara uselt för en så lätt bil med R-däck
- accelererade som bäst 0.73g (på väg över mållinjen)
- i den tajta A-sprintdelen ligger jag på drygt +- 1g lateral acceleration, men i de öppnare svängarna precis före mål har jag +-1.3g så förmodligen hade jag kunnat köra snabbare i A-sprinten om nu inte de mer plötsliga lastväxlingarna försvårar det för mycket.
Grafen är från min 1.13-runda.
Och ännu har jag inte analyserat spårvalen, tror jag skall roa mig med att jämföra mina med Stefans.
Posted 09 September 2008 - 08:50 PM
Nja. Jag har en logg över en massa longitud och latituder där jag kört men hur man översätter dem till verkligheten i praktiken kan man fundera på...Jag har ingen GPS som i sin display kan visa long/lat för den plats man befinner sig. Man skulle istället kunna mäta ut relativa avstånd mellan var konerna ungefär stod (jag har ju inte loggat var de står utan var jag kört) men då måste man ha väldigt långa måttband eller laseravståndsmätare när man försöker ställa ut konerna. Superstage t.ex. vet man hur den skall se ut, men att mäta ut avstånden ute på landningsbanan utan rätt verktyg är inte så lätt...ok, ni bad om det...
Lite kommentarer och förklaringar:
Röd - hastighet (skala i km/h i vänsterkant)
Blå - lateral acceleration (vänster-höger)
Grön - Longitudinell acceleration (gasa-bromsa)
- vändningen sker vid 800m, den laterala acceleration har några hack i sig, förmodligen tappade jag grepp i vändningen. Även den longitudinella ser misstänkt ut. 34.4 km/h försökte jag hålla i vändningen...
- accelerationen direkt efter vändning är bara 0.4g så jag borde nog provat att växla ned till ettan
- vmax 141.4 km/h
- bromsade aldrig bättre än ca 1g (med ABS) vilket får sägas vara uselt för en så lätt bil med R-däck
- accelererade som bäst 0.73g (på väg över mållinjen)
- i den tajta A-sprintdelen ligger jag på drygt +- 1g lateral acceleration, men i de öppnare svängarna precis före mål har jag +-1.3g så förmodligen hade jag kunnat köra snabbare i A-sprinten om nu inte de mer plötsliga lastväxlingarna försvårar det för mycket.
Grafen är från min 1.13-runda.
Och ännu har jag inte analyserat spårvalen, tror jag skall roa mig med att jämföra mina med Stefans.
Kan man ställa ut konerna efter informationen du har på motsvarande position nästa gång?
Posted 10 September 2008 - 06:47 AM
Nja. Jag har en logg över en massa longitud och latituder där jag kört men hur man översätter dem till verkligheten i praktiken kan man fundera på...Jag har ingen GPS som i sin display kan visa long/lat för den plats man befinner sig. Man skulle istället kunna mäta ut relativa avstånd mellan var konerna ungefär stod (jag har ju inte loggat var de står utan var jag kört) men då måste man ha väldigt långa måttband eller laseravståndsmätare när man försöker ställa ut konerna. Superstage t.ex. vet man hur den skall se ut, men att mäta ut avstånden ute på landningsbanan utan rätt verktyg är inte så lätt...ok, ni bad om det...
Lite kommentarer och förklaringar:
Röd - hastighet (skala i km/h i vänsterkant)
Blå - lateral acceleration (vänster-höger)
Grön - Longitudinell acceleration (gasa-bromsa)
- vändningen sker vid 800m, den laterala acceleration har några hack i sig, förmodligen tappade jag grepp i vändningen. Även den longitudinella ser misstänkt ut. 34.4 km/h försökte jag hålla i vändningen...
- accelerationen direkt efter vändning är bara 0.4g så jag borde nog provat att växla ned till ettan
- vmax 141.4 km/h
- bromsade aldrig bättre än ca 1g (med ABS) vilket får sägas vara uselt för en så lätt bil med R-däck
- accelererade som bäst 0.73g (på väg över mållinjen)
- i den tajta A-sprintdelen ligger jag på drygt +- 1g lateral acceleration, men i de öppnare svängarna precis före mål har jag +-1.3g så förmodligen hade jag kunnat köra snabbare i A-sprinten om nu inte de mer plötsliga lastväxlingarna försvårar det för mycket.
Grafen är från min 1.13-runda.
Och ännu har jag inte analyserat spårvalen, tror jag skall roa mig med att jämföra mina med Stefans.
Kan man ställa ut konerna efter informationen du har på motsvarande position nästa gång?
Posted 10 September 2008 - 12:30 PM
Posted 10 September 2008 - 03:39 PM
0 members, 1 guests, 0 anonymous users