
Varningslampa Motorelektronik
#21
Posted 05 June 2009 - 02:11 PM
#22
Posted 06 June 2009 - 04:00 AM
Om den är kloggad med skit så lägg den i något som löser skräpet och skölj rent den. Lacknafta kanske fungerar? Den finns även rengöringsmedel för förgasare som löser beläggningar. Sålänge membranet är helt så borde den ju gå att rädda.Jaha, så kom "domen" från Svenska Bil. Det var EGR ventilen som beckat ihop helt.
Den rörde sig knappt alls då de provade den med datorstyrning så det var bara att pilla dit en ny och att få insprutningen omprogrammerad.
Tyvärr så hänger det ju en prislapp på 5.500 på hela kalaset.Ser tungt ut att spara ihop till nya stötdämpare i år.
/Desmo
Varför är det så dyrt att byta EGR? Är det inte samma som på Vectra/Astra?
Edited by Dunde, 06 June 2009 - 04:06 AM.
#23
Posted 06 June 2009 - 07:44 AM
http://www.verboom.n...0729/index.html
Jag ser inga problem med att låta den urkopplade EGR enheten sitta kvar som en dummy
ovanpå den blockerande plastbrickan om någon på besiktiningen nu skulle vilja se den ?
#24
Posted 07 June 2009 - 06:58 AM
Med risk för att bli OT.. Vad händer om man sätter en "blindpackning" mellan EGR-ventilen och motorn medans ventilen fungerar felfritt? Får man felindikeringar eller annan motorkaraktär?
Jag kör med en packning av engen tillverkning med bara ett hål. Inga varningslampor lyser eller några felkoder finns lagrade.
#25
Posted 08 June 2009 - 07:05 AM

#26
Posted 08 June 2009 - 09:46 AM
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users