Jump to content


Photo

Höga Hc Värden


  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#121 Jocke_D

Jocke_D

    Super Member

  • PipPip
  • 407 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro, Sweden

Posted 13 February 2017 - 03:21 PM

Min tanke med E85 var att få ner insugstempen lite eftersom jag var vrång och ville använda min egen idé om kylning (som jag visste skulle bli lite mindre effektiv). Efter jag diskuterat det lite med Peter kom jag fram till att det inte var läge just då. Spridare finns nog så att det räcker för 300 på E85.

Kör du med Pro finns det bättre stöd för E85, dubbla mappar osv. Det fanns inte när jag köpte.

 

 



#122 Adventure

Adventure

    Member

  • Pip
  • 163 posts
  • Gender:Male
  • Location:Kalmar
  • Interests:Everything that is fast

Posted 13 February 2017 - 06:06 PM

Hej,

Pro fanns inte heller när jag köpte min ObdTuner. Vi kanske ska fråga vad uppgraderingen kostar om vi är fler som köper samtidigt :)

 

Jocke: Om jag får ihop mitt Saab 207 block och topp så kanske det blir en nästa komplett z22se "longblock" kvar (saknar stakar och kolvar). Är du intresserad om den blir över? (tänkte först peta ihop en motor till. Men sen sansade jag mig :rolleyes:). Måste bara säkerställa att B207-delarna är OK.



#123 Jocke_D

Jocke_D

    Super Member

  • PipPip
  • 407 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro, Sweden

Posted 14 February 2017 - 06:50 AM

Hej,

Pro fanns inte heller när jag köpte min ObdTuner. Vi kanske ska fråga vad uppgraderingen kostar om vi är fler som köper samtidigt :)

 

Jocke: Om jag får ihop mitt Saab 207 block och topp så kanske det blir en nästa komplett z22se "longblock" kvar (saknar stakar och kolvar). Är du intresserad om den blir över? (tänkte först peta ihop en motor till. Men sen sansade jag mig :rolleyes:). Måste bara säkerställa att B207-delarna är OK.

 

Var det inte runt €300 uppgraderingen kostade?!

Jag siktar mot Pro lite längre framöver. Dels låta den testas av fler personer men framförallt behöver jag komma längre med mitt bygge innan det är lönt att uppgradera (bredbandslambda t.ex)

 

Ursäkta en novis - vad är skillnaderna på en icke longblock? Vad har jag?  :ninja:

 

Om jag minns rätt från annonsen blir det isf ett Z22-block och en B207-topp?! Det kan vara intressant, definitivt  :excl:


Edited by Jocke_D, 14 February 2017 - 06:52 AM.


#124 Adventure

Adventure

    Member

  • Pip
  • 163 posts
  • Gender:Male
  • Location:Kalmar
  • Interests:Everything that is fast

Posted 14 February 2017 - 05:43 PM

Hej,

 

Jag slänger mig bara med V8-termer :P.

Longblock är komplett underdel + topp men inget övrigt såsom elektronik, förgasare, startmotor e.t.c.

Det jag jag troligtvis får över är: Z22se:Block, Vevaxel, svänghjul och komplett topp.

 

B207-toppen tänker jag använda själv tillsammans med ett B207-block ;).

 

Men jag ska troligtvis hälsa på en person nästa helg (25/2) som håller på att göra sig av med en hel del performance delar till Saab. Ska ha dig i åtanke om han har något intressant :).



#125 Speedsterspeed

Speedsterspeed

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 710 posts
  • Gender:Male

Posted 15 February 2017 - 04:46 PM

Fei, jag har kört med Pro hela förra året, eller det som blev Pro.

Bredbandslambdan är som sagt viktig, ett måste om jag får tycka ngt...






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users