Jump to content

Photo

Köpråd

• Please log in to reply
67 replies to this topic

#61 krämbulle

krämbulle

Member

• Pip
  • 202 posts

Posted 16 August 2008 - 08:50 PM

Det kan ha blandats ihop chassinummer med dashboardnummer.

Chassinumret och numret på instrumentpanelen är olika och kan blandas ihop.

Bilen med chassinummer 4705 finns ej med i tyska registret, stog det däremot 4705 på instrumentpanelen så stämmer ju det som Stefan säger.

Det var dashboardnummret!

Kan både jag och ägaren läst så fel?

Står det något om de närmaste i serien då? Typ #4706?

//Johan

#62 Jow

Jow

Member

• Pip
  • 44 posts

Posted 17 August 2008 - 10:49 AM

Många bra frågor Johan, tack vare dem har jag precis som Nicke kommit på att det är dags för kammremsbyte thumbsup

Angående turbos som varit i ett räcke och fått mer skador än enbart plast finns det väl endel här i Sverige.
Vad hände igentligen med den krockade som var ute på blocket för 2-3år sedan? Silver turbo som nån på "homestyling" på kanal5 körde in i ett räcke på nått Bilsport event :grouphug:

Varför inte köpa Christoffers Opel som är till salu? Ska du ändå uppgradera bilen måste väl detta vara ett bra objekt, inte minst ekonomiskt.

Lycka till!

Jag antar att du pratar om min bil, som Tom satte i räcket på Kinnekulle !
Bilen är nu blå och finns i Göteborgs trakten, har även skaffat vagnbok så det blir nog 1-2 tävlingar nästa år i roadsport.

#63 Jimsan

Jimsan

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 553 posts
  • Interests:Blöjbyte, barnvagnar, mjölkersättning, kolik och sömnlösa nätter.

Posted 17 August 2008 - 04:35 PM

Bilen är nu blå och finns i Göteborgs trakten, har även skaffat vagnbok så det blir nog 1-2 tävlingar nästa år i roadsport.

Aha, kul att den inte gick till skroten utan att den räddades thumbsup Behövs ju inte mycket för att en krockad Speedster ska se väldigt ledsen ut.
Tufft som attans att du ska tävla med den rallly

#64 Nicke

Nicke

Member

• Pip
  • 84 posts

Posted 18 August 2008 - 12:18 PM

Varför inte köpa Christoffers Opel som är till salu? Ska du ändå uppgradera bilen måste väl detta vara ett bra objekt, inte minst ekonomiskt.

Ja, den är helt fantastisk! Men som sagt, det finns ju en ekonomisk verklighet bakom alla drömmar också.

Meddela gärna hur det går med kamremsbytet och hur du gör, firma eller privat. Är nyfiken på om man kan komma runt det billigare än hos Opel.

//Johan

Jag snokade lite med Svenska Bil i Kungens Kurva vad de skulle har för kamremsbyte. Tyvärr har jag inget separat pris eftersom jag samtidigt frågade om 3000-milsservice som jag också måste göra nu (jösses vad milen tickar på....) Ca 9500 skulle hela kalaset gå på, så gissningsvis runt 7000 för rembytet. Mycket pengar, får trösta mig med hur kul jag har för pengarna! :D

Niklas

#65 Chraser

Chraser

Member

• Pip
  • 47 posts

Posted 18 August 2008 - 03:18 PM

Ja, den är helt fantastisk! Men som sagt, det finns ju en ekonomisk verklighet bakom alla drömmar också.

Meddela gärna hur det går med kamremsbytet och hur du gör, firma eller privat. Är nyfiken på om man kan komma runt det billigare än hos Opel.

//Johan

Jag snokade lite med Svenska Bil i Kungens Kurva vad de skulle har för kamremsbyte. Tyvärr har jag inget separat pris eftersom jag samtidigt frågade om 3000-milsservice som jag också måste göra nu (jösses vad milen tickar på....) Ca 9500 skulle hela kalaset gå på, så gissningsvis runt 7000 för rembytet. Mycket pengar, får trösta mig med hur kul jag har för pengarna! :D

Niklas

Niklas, jag var på Saab - Opel förra veckan och hörde om 3000-milsservice och dom ville ha 2400kr för den. lycka till

#66 Stefan_A

Stefan_A

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 18 August 2008 - 04:41 PM

Coolt, det får du berätta mer om när du vet datum etc. Vad har du behövt göra med bilen för att få en vagnbok till den?

#67 Jow

Jow

Member

• Pip
  • 44 posts

Posted 19 August 2008 - 07:48 AM

Coolt, det får du berätta mer om när du vet datum etc. Vad har du behövt göra med bilen för att få en vagnbok till den?

Det jag har gjort är att montera i en huvudströmbrytare som man kan nå utifrån och inne i kupen. samt 4-punksbälte och dragögla bak + en hel del annat för att få fart i kurvor o få stopp.
Planerar att köra Sportvagnsmästerskapet -09 (SPVM) i Roadsort B (behöver lasta bilen med 45kg) tävlingarna blir troligen på Kinnekulle o Falkenberg.
Det finns några bilder från Kinnekulle i maj, kan ses på www.nikhe.se

#68 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 19 August 2008 - 07:13 PM

Det jag har gjort är att montera i en huvudströmbrytare som man kan nå utifrån och inne i kupen. samt 4-punksbälte och dragögla bak + en hel del annat för att få fart i kurvor o få stopp.
Planerar att köra Sportvagnsmästerskapet -09 (SPVM) i Roadsort B (behöver lasta bilen med 45kg) tävlingarna blir troligen på Kinnekulle o Falkenberg.
Det finns några bilder från Kinnekulle i maj, kan ses på www.nikhe.se

Falkenberg är nära och bra att komma och titta på chinky chinky

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users